Scania Århus leverer første nye R-serie trækker på danske nummerplader

Scania i Århus har i dag leveret den første nye Scania R-serie på danske plader. Den glade ejer er vognmand Ole Larsen Transport i Braband.

Siden de første modeller i Scanias nye lastbilgeneration så dagens lys i august, har vognmænd og chauffører udvist en enorm interesse for de nye lastbiler. Og i dag bliver de første eksemplarer af den nye Scania så leveret i Danmark.

Vognmand Ole Larsen Transport fik tidligere i dag leveret en ny Scania R 410 6x2 bogie trækker med normal taghøjde, som skal køre indenrigstransporter med dagligvarer.

Drivlinen på R 410’eren består af Scanias brændstoføkonomiske 6-cyl. rækkemotor på 410 hk og den helt nye 14-trins GRS905-gearkasse med automatiseret Opticruise gearskiftesystem, som i den nye Scania har halveret skiftetiden til 0,38 sekunder.

Med i købet følger Scanias skræddersyet reparations- og serviceaftale, som betyder, at lastbilen bliver kaldt til service, når de elektroniske data fortæller, at der er behov for det og ikke, som tidligere, periodisk. Desuden har Ole Larsen tegnet en udvidet drivline dækning på lastbilen i 4 år.

Lastbilen er udstyret med en opdateret version af Scanias Communicator-boks, som aflæser lastbilens kørselsmønster og brændstofforbrug og sender en rapport til vognmanden hver måned. Desuden har den infotainment system med navigation og Bluetooth.

Den hurtige levering skyldes, at trækkeren er blevet speciallakeret i Ole Larsens egne farver direkte på Scania-fabrikken. Desuden har Brian Vejlby, indehaver af BV Reklame i Lemvig, arbejdet til sent i nat for at færdiggøre de gule striber og skiltningen, som er kendetegnet på Ole Larsens lastbiler.

Vi ønsker Ole Larsen Transport et stort tillykke med den nye lastbil.

Om lastbilen

• Motor: 410 hk