Tre nye Scania med avancerede kranopbygninger til Maximus Spedition

Scania i Ishøj v. salgschef John Schultz har leveret tre nye Scania til Maximus Spedition ApS i Greve. Lastbilerne er opbygget med avancerede kraner for at kunne udføre tunge løft.

Maximus er en kran- og transportvirksomhed, der beskæftiger sig med alle former for kranopgaver. Virksomheden råder over et stort antal kranbiler, der er velegnede til transport eller flytning af forskellige større objekter såsom containere, biler eller andet.

De nye Scania - en Scania G 490 LB8x2, en R 580 LB8x2*6 og en R 580 LA6x4 er alle opbygget med Progress kraner (Effers styresystem). Det giver brugerne mulighed for at udnytte kranernes kapacitet med stor komfort og sikkerhed, selv når der udføres vanskelige operationer.

Alle tre lastbiler er udstyret med sikkerhedsudstyr, som er med til at begrænse trafikulykker, bl.a. de lovpligtige systemer AEB (Advanced Emergency Braking) og LDW (Lane Departure Warning). Som ekstra sikkerhedssystem, har Maximus investeret i ACC (Adaptive Cruise Control), som automatisk tilpasser hastigheden og holder afstand til den forankørende.

Maximus har tilvalgt en Scania Repair- og Maintenance serviceaftale baseret på Scanias unikke koncept "Skræddersyet Service". Aftalen kører de næste 8 år. Med en Skræddersyet Service-aftale får virksomheden udført serviceeftersyn på de nye lastbiler efter behov og ikke efter antal km. Serviceinterval baseres på de data, som sendes til Scania-værkstederne fra den, i køretøjet, monterede Communicator-boks, som samtidig sørger for, at vognmand Thomas Christensen hver måned får tilsendt en oversigtsrapport, så han kan følge brændstofforbruget, og også kan overføre fartskriverdata automatisk.

Fakta om kranerne

Kranerne har hydraulisk sving-op støtteben, proportional støttebenshydraulik, endvidere har alle kranerne kontinuerlig drejning. De er med wind & drive,som betyder at kranen kan pakkes sammen med spil og kan bruges til almindelig krogløft med spilhjul monteret.

Scania G 490
Forvogn med udskudsbagende er udstyret med Effer 955 8S+6S Progress kran.  Kranen har en hydraulisk rækkevidde på 20,58 m vandret og løfter 2820 kg. på hovedkranen. Med fly-jib er den hydrauliske rækkevidde 33,55 m og løfter 720 kg. Kranen er med et 2 ton spil

Scania R 580
Forvogn med udskudsbagende er opbygget med Effer 525 6S+6S Progress kran. Kranen har en hydraulisk rækkevidde på 16,85 m vandret og løfter 2305 kg. på hovedkranen. Med fly-jib. er den hydrauliske rækkevidde 29,37 m og løfter 580 kg. Kranen er med et 2 ton spil.

Scania R 580
Trækker er opbygget med Effer 315 6S+4S Progress kran. Kranen har en hydraulisk rækkevidde på 16,79 m vandret og løfter 1300 kg. på hovedkranen .Med fly-jib er den hydrauliske rækkevidde 26,35 m og løfter 325 kg. Kranen er med et 1 ton spil.

Ansvarlige for salget

Salg: Salgschef John Schultz, tlf.: +45 25 51 94 08