V8'er og masser af serviceløsninger til vognmand Christian Schou

Vognmand Christian Schou i Hjørring har fået leveret en ny Scania R 730 med V8-motor. Den nye lastbil skal køre med mursten til det nordlige Norge; tung kørsel i et ekstremt terræn. Det kræver en ordentlig og regelmæssig service af lastbilen.

Christian var ikke i tvivl, da han skulle vælge motor til sin nye lastbil. Det barske norske terræn og den tunge last kræver ekstra hestekræfter. Derfor faldt valget på en V8’er med 730 hk (Scania R 730). Sværere var beslutningen om valg af specifikationer for at opnå en lav egenvægt. Christian kører nemlig på kg-pris, og ser det derfor som ekstra vigtigt at finde frem til alle de små faktorer, som kan gøre en forskel i pris og vægt.

Scania-salgskonsulent Morten Brøcher fandt, ved hjælp af Scanias analyseværktøjer, frem til resultatet. Alufælge og et highline-førerhus i stedet for det topline-førerhus, han havde på sin tidligere lastbil, var noget af det udstyr, som kunne sænke vægten og reducere brændstofforbruget.

For at øge driftssikkerheden og undgå uforudsete udgifter ift. reparationer tilkøbte Christian en skræddersyet serviceaftale med udvidet drivlinedækning på syv år.

I den nye Scania er der monteret en Communicator-boks, og med den følger mulighed for en masse ekstra services. F.eks. kan Christian nu følge brændstofforbruget via den rapport som, uden ekstra beregning, sendes til ham via email hver måned. Og for at sikre overensstemmelse og opfyldelse af kravene i forbindelse med køre-/hviletid, har han lavet en aftale om automatisk fartskriveroverførsel

Opbygningen, som består af en værktøjskasse og afdækning, er monteret af Scania i Vojens. Scania i Hobro har lavet strøm og malet lastbilen m.m.

Hele handlen blev finansieret ved Scanias eget finanseringsfirma, Scania Finans.

Kontakt for yderligere information

• Salg: Morten Brøcher, tlf. : +45 25 51 94 05 -