Nedtællingen til årets familiefest er begyndt

Den kommende weekend lægger chaufførklubben Convoy Buddy i samarbejde med Scania i Ishøj an til årets familiefest for store og små med blot den mindste smule diesel i blodet. Blandt de største trækplastre på Ishøj Truck Show 2014 bliver naturligvis lastbiler i alle afskygninger, men dertil fokus på trafiksikkerhed, masser af underholdning for hele familien, levende musik i store mængder samt øl- og madboder m.m.

Blandt de sikre navne på plakaten er bl.a. Backseat med forsanger Ivan Pedersen, Danmarks countrydronning Tamra Rosanes samt den populære duo Bibbi & Snif. Der er desuden chance for, at en af grundlæggerne af den legendariske Convoy Buddy chaufførklub, 70-års fødselaren ”Mr. President” himself, giver et par countrynumre i anledning af den runde dag.

Gratis sikkerhedsveste til børn

Arrangørerne forventer besøg af op imod 200 lastbiler i alle afskygninger inkl. blankpolerede showtrucks, veteranlastbiler, hverdagslastbiler og radiostyrede modellastbiler til showet. Medlemmerne af Convoy Buddy går dog op i mere end countrymusik og lastbiler. For at sætte fokus på trafiksikkerhed arrangeres nemlig også en lille sikkerhedsudstilling med fokus på lastbiler og cyklister.

Her kan gæster i alle aldre komme tæt på en stor lastbil og få en snak med chaufførerne om den mest sikre måde at færdes i trafikken på. Og det bliver til mere end snakken, for med økonomisk støtte fra FDE Fonden og Scania har Convoy Buddy fået produceret 500 skriggule sikkerhedsveste i børnestørrelse, der uddeles gratis til de 500 første børn under 12 år, der møder op på Ishøj Truck Show.

Flysimulator

Men Convoy Buddy og Scania giver den endnu mere gas – sådan helt bogstaveligt. Ishøj Truck Show får nemlig også besøg af flysimulatoren Dual Dogfight F16. De avancerede simulatorer er udviklet af tidligere jagerpiloter og bruger den nyeste teknologi til at skabe den helt rigtige fornemmelse af, hvordan det er at sidde i cockpittet på et F16 jagerfly og udkæmpe luftslag med mere end lydens hastighed.

Kom også og se den danske finale i Scanias internationale chaufførkonkurrence "Young European Truck Driver”, hvor dygtige danske chauffører dyster om Danmarksmesterskabet i trafiksikker og økonomisk kørsel med lastbil.

Ishøj Truck Show holder åbent den 30-31. august kl. 10-24 om lørdagen og kl. 9-15 om søndagen. Entréen er kr. 40 for voksne og kr. 20 for børn under 12 år, mens børn under 5 år kommer gratis ind. Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm vil igen i år køre med gratis shuttle-bus mellem Ishøj Station og Ishøj Truck Show hele weekenden. De kører med en fin Leyland Royal Tiger Worldmaster veteranbus, og der vil være afgang hver halve time i tidsrummet lørdag kl. 10-17, og søndag kl. 9-15. Bussen kører også via Industrigrenen, hvor der er gratis parkering på TUC's anlæg, og derfra til Industribuen 19, hvor familiefesten afholdes.

• Arrangement

• ishøj
  • backseat
  • trafiksikkerhed
  • familiefest
  • convoy buddy
  • countrymusik
  • tamra rosanes
  • underholdning
  • ishøj truck show

Scanias integrerede produkter og serviceydelser sikrer kunderne markedets mest omkostningseffektive løsninger for gods- og passagertransport ad landevej samt maksimal uptime. Scanias forsknings- og udviklingsaktiviteter er koncentreret i Sverige, mens produktionen foregår på flere anlæg i Europa og Sydamerika med mulighed for global udveksling af produktionsteknologi, komponenter og komplette køretøjer. Scania tilbyder også finansielle tjenesteydelser og beskæftiger ca. 41.000 medarbejdere fordelt på ca. 100 markeder verden over. I 2013 omsatte Scania CV AB for SEK 86,8 mia. og opnåede et nettodriftsresultat på SEK 6,2 mia. Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk.