​Ny stor Carlsberg-ordre til Scania

Med en ny ordre på 32 Scania-lastbiler fra den danske bryggerigigant Carlsberg, fortsætter det mangeårige samarbejde mellem Carlsberg og Scania om effektive distributionsløsninger på det danske marked.

Ordren består af 27 Scania P 360 DB 6x2*4 forvogne til distribution og 5 Scania G 490 LA 6x2/4 trækkere til kørsel mellem depoter. Carlsberg har specificeret og udviklet bilerne med henblik på skræddersyet distribution af øl-, sodavand- og Coca Cola-produkter i Danmark i samarbejde med opbyggeren SKAB AB, som har til huse i Ätran i Sverige.

Optimeret til distribution

Køretøjerne er udstyret med Scanias Communicatorboks, som overfører trådløse driftsdata fra lastbilerne med henblik på at hjælpe bryggeriet med at spare brændstof og tid. Carlsberg får nemlig 10 års abonnement på ”oversigtsrapporter”, uden beregning, så de kan følge brændstofforbruget på bilerne. Desuden indeholder aftalen ekstra abonnement på fartskriverservice, så fartskriverdata overføres og opbevares automatisk.

Serviceaftaler på alle lastbilerne

Om baggrunden for at placere den store ordre hos Scania siger Carlsbergs National Fleet and Distribution Director Kaj Nielsen:

- Hos den danske Scania-organisation har vi fundet en samarbejdspartner, som tilbyder en samlet løsning med landsdækkende service af både lastbiler, opbygninger, påhængskøretøjer, dæk osv. Samtidig opnår vi en forenklet administration i kraft af serviceaftaler på køretøjerne gennem Scania-organisationens fælles administrationsfunktion ScanPlan.

- Scanias modulopbyggede produktprogram gør det muligt at specificere lastbilerne præcis til kørselsopgaverne, og dette giver også lettelser i den daglige drift, slutter Kaj Nielsen.

De nye lastbiler er solgt af Scania Key Account Manager Peter Glimsager.

• communicator
  • 490 hk
  • fartskriver
  • 360 hk
  • carlsberg
  • oversigtsrapport

Om Scania Danmark

Scania beskæftiger i alt cirka 900 medarbejdere, som arbejder med reparation og service af store køretøjer, reservedele og serviceaftaler, salg af busser og lastbiler, finansierings- og forsikringsløsninger til vognmænd, marketing, teknik, IT, HR og økonomi samt chauffør uddannelse på i alt 26 velplacerede lastbil- og busanlæg jævnt fordelt over hele Danmark.

Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk