Scania Danmarks administrerende direktør forlænger kontrakten

Janko van der Baan, der kom til Scania i Danmark som direktør for tre år siden, bliver på posten i mindst to år endnu.

Janko van der Baan, 48 år, som i 2013 år kunne fejre 25-års jubilæum i den internationale Scania-organisation blev ansat i Scania Holland i 1988, og hans karriere har siden bragt ham fra Holland via Iran og Sverige til Danmark. Her tiltrådte han 1. marts 2012 som adm. direktør for Scania Danmark A/S, der importerer og markedsfører de velkendte svenske Scania lastbiler og busser med tilhørende serviceydelser her i landet.

Her knap syv år efter den seneste finansielle og økonomiske krise ramte med markant nedgang i de transporterede godsmængder og dermed fald i efterspørgslen efter transport, vurderer Janko van der Baan, at markedet er ved at komme ind i en mere stabil udvikling.

- Det danske lastbil- og busmarked er præget af intensiv konkurrence, og det gælder om at have fokus både på alle de muligheder, som markedet giver, og på alle de trusler, som konkurrencen udgør, siger Janko van der Baan.

- Det er rigtig spændende at være med i den udvikling, der sker i Danmark lige nu. Fokus er ændret fra udelukkende lastbil- og bussalg til, at vi nu hjælper nu vores kunder med at optimere deres forretning, hjælper dem med at få en bedre bundlinje og skaffer dem mere tid til at passe og udvikle forretningen. Scania Danmark har tilpasset os vores kunder og de seneste års udvikling i transportbranchen, fortsætter han.

Privat bor Janko van der Baan med sin kone og en søn på 16 år i Hellerup, og han har desuden to ældre døtre på 21 og 24 år, som færdiggør deres studier og arbejde i Holland.

• Virksomhed, generelt

• kontrakt
  • scania danmark
  • janko van der baan
  • adm. direktør

Scanias integrerede produkter og serviceydelser sikrer kunderne markedets mest omkostningseffektive løsninger for gods- og passagertransport ad landevej samt maksimal uptime. Scanias forsknings- og udviklingsaktiviteter er koncentreret i Sverige, mens produktionen foregår på flere anlæg i Europa og Sydamerika med mulighed for global udveksling af produktionsteknologi, komponenter og komplette køretøjer. Scania tilbyder også finansielle tjenesteydelser og beskæftiger ca. 41.000 medarbejdere fordelt på ca. 100 markeder verden over. I 2013 omsatte Scania CV AB for SEK 86,8 mia. og opnåede et nettodriftsresultat på SEK 6,2 mia. Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk.