Scania lancerer skræddersyet lastbilforsikring

Markedets bedste lastbiler fortjener markedets bedste forsikring. Derfor lancerer Scania i starten af 2014 markedets mest konkurrencedygtige forsikringskoncept til lastbiler i Danmark. Navnet er Scania Lastbilforsikring, der kan dække alt fra ansvars- og kaskoforsikring til driftstab, fragtføreransvar og chaufførforsikring.

- Scania Lastbilforsikring adskiller sig fra andre forsikringsprodukter på markedet ved at tilbyde markante fordele, når køretøjerne samtidig udrustes med nogle af Scanias avancerede sikkerhedssystemer, fortæller filialdirektør Michael Fries fra Scania Finans, der står bag Scania Lastbilforsikring på det danske marked.

- Scania tilbyder både avancerede tekniske løsninger til lastbilen, undervisning og coaching af chaufføren samt komplette sikkerhedskoncepter, der bidrager til større drifts- og trafiksikkerhed. Når køretøjerne specificeres med en eller flere af disse løsninger, giver vi kontant rabat på forsikringspræmien, fastslår Michael Fries.

Scania har i øjeblikket stor succes med ”Ecolution by Scania”-konceptet, der bl.a. omfatter optimal specifikation af køretøjet, målrettet undervisning af chaufføren i økonomisk og trafiksikker kørsel, løbende coaching af chaufførens kørestil samt skræddersyet vedligeholdelse og reparation med fokus på driftsøkonomi og sikkerhed.

- Når en kunde specificerer sin nye Scania efter ”Ecolution by Scania”-konceptet, tilbyder vi 20 % rabat på forsikringen. Vælger kunden i stedet at udrustet lastbilen med forskellige af Scanias avancerede sikkerhedssystemer som CCAP (GPS-styret cruise control), ACC (afstandsradar), LDW (sporassistent) og TPM (dæktryksovervågning), tilbyder vi 5 % rabat pr. sikkerhedssystem op til max. 20 % rabat, forklarer Michael Fries.

Yderligere økonomiske fordele

Scania Lastbilforsikring belønner også de kunder, der tegner fuld reparationsaftale på deres køretøjer. Ved at overdrage ansvaret for vedligeholdelse og reparation til Scania opnår kunden, at lastbilen altid er i topform med brug af originale reservedele, og det udløser samtidig en rabat på 10 % på forsikringen. Men det stopper ikke her, for Scania Lastbilforsikring giver ud over mulige rabatter yderligere økonomiske fordele:

- Ved skader på frontruden betaler det autoriserede Scania-værksted selvrisikoen, når frontruden udskiftes hos os. Og udrustes køretøjet med en GPS-sporingsenhed efter Scanias anvisninger, bortfalder selvrisikoen i tilfælde af tyveri, forklarer Michael Fries. Scania Lastbilforsikring er særlig attraktiv over for vognmænd og transportvirksomheder med flåder på op til ca. 15 enheder, herunder både rene Scania-flåder samt flåder med flere forskellige mærker. På trods af navnet kan Scania Lastbilforsikring nemlig forsikre lastbiler af alle mærker, nye såvel som brugte.

- Scania er lastbilbranchens førende Solution Provider, idet vi leverer hele løsninger. Ved at levere markedets bedste lastbiler suppleret med en meget bred portefølje af service- og finansieringsydelser kan vi tilbyde maksimal tryghed, når det gælder drift og finansiering af lastbiler og tilhørende materiel. Forsikring er et perfekt supplement til disse serviceydelser, og vi er nu i endnu højere grad i stand til at tilbyde komplette løsninger, fastslår Michael Fries.

Scania Lastbilforsikring introduceres på markedet gennem de aut. Scania-forhandlere i løbet af januar 2014 og udbydes på det danske marked i samarbejde med forsikringsselskabet Tryg.

• Nye produkter, tjenester

• ecolution
  • forsikring
  • gps-sporingsenhed
  • scania-værksted
  • reparation
  • serviceaftale

Scanias integrerede produkter og serviceydelser sikrer kunderne markedets mest omkostningseffektive løsninger for gods- og passagertransport ad landevej samt maksimal uptime. Scanias forsknings- og udviklingsaktiviteter er koncentreret i Sverige, mens produktionen foregår på flere anlæg i Europa og Sydamerika med mulighed for global udveksling af produktionsteknologi, komponenter og komplette køretøjer. Scania tilbyder også finansielle tjenesteydelser og beskæftiger ca. 38.500 medarbejdere fordelt på ca. 100 markeder verden over. I 2012 omsatte Scania CV AB for SEK 79,6 mia. og opnåede et driftsresultat på SEK 6,6 mia. Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk.