Scania støtter Årets Transportvirksomhed

Scania er med som samarbejdspartner, når vognmandsorganisationen Dansk Transport og Logistik (DTL) i den kommende weekend kårer ”Årets Transportvirksomhed 2014” (ÅTV). Temaet for årets konkurrence er ”Sikkerhed i transportbranchen”, og det falder perfekt i tråd med den svenske lastbilproducents værdier.

Mere end 25 dygtige transportvirksomheder har været indstillet til Årets Transportvirksomhed 2014, og heraf har en dommerkomité udvalgt de seks bedste virksomheder til semifinalen på fredag på Hotel Comwell i Kolding. Blandt de nominerede virksomheder kåres tre finalister af DTL’s medlemmer ved et stort arrangement på Hotel Comwell, som også lægger hus til kåringen af den endelige vinder af ”Årets Transportvirksomhed 2014” i forbindelse med DTL’s generalforsamling på lørdag.

Scania er med som partner i ÅTV-konkurrencen for niende gang og er dermed en af veteranerne i denne sammenhæng. Som Danmarks mest udbredte lastbilmærke over 16 tons totalvægt har Scania et klart mål med at støtte kåringen af Årets Transportvirksomhed:

- Vi bakker 100 % op bag sikkerheds-temaet i årets udgave af Årets Transportvirksomhed. Vi kan og skal gøre op med nogles fejlagtige opfattelse af danske transportvirksomheder som trafikfarlige og uansvarlige. Det kan vi bl.a. gøre ved at promovere de dygtigste danske transportvirksomheder - uanset om de er små eller store, siger Scania Danmark A/S’ adm. direktør Janko van der Baan.

- I DTL ser vi ÅTV-konkurrencen som en mulighed for, at transportbranchen kan fortælle den gode historie og fortrænge det negative lys, som branchen nogen gange udstilles i, tilføjer DTL’s direktør Erik Østergaard.

- Sikkerhed er et altid aktuelt emne for DTL - både på den politiske dagsorden og ude hos den enkelte medlemsvirksomhed. Det viser bl.a. debatten omkring højresvingsulykker og aktuelle emner som arbejdsmiljø, køre-/hviletid samt køretøjers stand og indretning, fastslår han.

Partnerne i Årets Transportvirksomhed 2014 er ud over DTL og Scania også Bridgestone, VBG, SOS/Dansk Autohjælp og Codan.

Fakta:

De seks nominerede transportvirksomheder til Årets Transportvirksomhed 2014 er:

• Anders Bay ApS i Skævinge
  • Anders Pedersen A/S i Thisted
  • Erik’s Fragt ApS i Brabrand
  • Fredsø Vognmandsforretning i Nykøbing M.
  • K. Sand Andersen ApS i Kastrup
  • Ø.S.G. A/S i Fredericia

Alle seks DTL-virksomheder er værdige repræsentanter for den danske transportbranche, fordi de har sat sikkerhed og forebyggelse højt på dagsordenen ved f.eks. at fokusere på uddannelse, udstyr, innovation og vejledning omkring sikkerhed, sundhed og forebyggelse. Ikke kun i egen virksomhed, men også på skoler og i lokalsamfundet.

• Virksomhed, generelt

• åtv
  • dtl
  • årets transportvirksomhed
  • sundhed
  • trafiksikkerhed
  • lastbilchauffører

Scanias integrerede produkter og serviceydelser sikrer kunderne markedets mest omkostningseffektive løsninger for gods- og passagertransport ad landevej samt maksimal uptime. Scanias forsknings- og udviklingsaktiviteter er koncentreret i Sverige, mens produktionen foregår på flere anlæg i Europa og Sydamerika med mulighed for global udveksling af produktionsteknologi, komponenter og komplette køretøjer. Scania tilbyder også finansielle tjenesteydelser og beskæftiger ca. 41.000 medarbejdere fordelt på ca. 100 markeder verden over. I 2013 omsatte Scania CV AB for SEK 86,8 mia. og opnåede et nettodriftsresultat på SEK 6,2 mia. Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk.