​Yderligere prisfald på originale Scania reservedele

I starten af 2015 sænkede Scania prisen på mere end 100.000 originale reservedele. Nu følger endnu en prisreduktion på ekspansionstanke, kølere, intercoolere, styre- og sporestænger, styrekugler- og styreboltsæt og styrehuse.

- Den ekstra prisreduktion på udvalgte reservedele gør Scania særdeles konkurrencedygtig, fortæller Scanias Supply Chain Manager Brian North.

Forskellen mellem gode og dårlige resultater ligger oftest i detaljen

Scanias reservedele udvikles og tilpasses løbende for at forbedre bilernes ydeevne. Derudover har Scania en god kvalitetskontrol, der sikrer, at der ikke opstår fejl i produktionen, eller hos underleverandører, der kan skabe problemer for kunderne.

- Mange vognmænd er stadig af den overbevisning, at det er en god forretning at købe uoriginalt. Men derimod er det vigtigt at forstå, at originale dele ikke handler om at betale en lille ekstra pris, men om at vognmandens samlede investering i lastbil og driftsøkonomi bliver bedst mulig, siger Brian North.

- Derudover har originale dele naturligvis en markant lavere risiko for at skabe problemer i dagligdagen, da vi har udviklet delene baseret på en masse driftserfaring, fortsætter han.

Da Scania i starten af året satte prisen ned på 100.000 originale Scania reservedele var det efter en grundig analyse af det danske markeds prissætning på både originale og uoriginale reservedele til lastbiler og busser. Mange vognmænd har allerede taget godt imod prisreduktionen. Med den ekstra prisnedsættelse håber Scania på endnu flere glade købere.

Tjek priser på udvalgte reservedele her: http://originalscania.dk/originalereservedele/

Fordele ved at bruge Scania originale reservedele

• Lang levetid, optimal brændstoføkonomi, komfort og driftsikkerhed
  • 12 mdr. reklamationsret i hele Europa
  • Dækning af følgeskader
  • Scanias originale reservedele er testet og udviklet til Scanias produkter
  • Sikkerhedskomponenter har gennemprøvet de strengeste kvalitetstest
  • Elektroniske komponenter er udviklet til og kompatible med Scanias diagnose- og styresystemer
  • Garantidækning i hele Scanias verdensomspændende forhandlernetværk, inkl. følgeskadedækning

Prisreduktionen er gældende fra 1. april 2015.

• resevedele
  • servicemarked
  • prisnedsættelse
  • busser
  • reservedele

Scanias integrerede produkter og serviceydelser sikrer kunderne markedets mest omkostningseffektive løsninger for gods- og passagertransport ad landevej samt maksimal uptime. Scanias forsknings- og udviklingsaktiviteter er koncentreret i Sverige, mens produktionen foregår på flere anlæg i Europa og Sydamerika med mulighed for global udveksling af produktionsteknologi, komponenter og komplette køretøjer. Scania tilbyder også finansielle tjenesteydelser.