The Lovie Awards 2022

Danske app udviklingshus Shape får flest finale placeringer til Lovie Awards

To af Shapes applikationer er blevet nomineret som finalister til det 12. årlige Lovie Awards. Lovie Awards rangerer de førende digitale og kreative bureauer i Europa. Shape er på tværs af hele Europa den virksomhed der har flest finale placeringer indenfor Apps, Mobile & Voice kategorien.

Vi er meget glade for endnu en gang at blive anerkendte af Lovie Awards for vores måde at udvikle og tænke applikationer. Vi er nu blevet nomineret 5 år i træk og i år har vi flest finalister indenfor Apps, Mobile & Voice kategorien. Jeg ser det som en understregning af vores konstante dedikation for at drive vores kunder fremad så de bliver digitalt ledende indenfor deres industri, igennem det at levere en suveræn brugeroplevelse kombineret med et stærkt forretningsresultat.”, siger Kristian Duvald Friis, Managing Director hos Shape.

Lovie Awards der er præsenterede af The International Academy of Digital Arts and Sciences (IADAS) er det mest præstigefyldte hædre i Europa indenfor hjemmesider, online markedsførding, internet videoer, mobile sider, applikationer, podcasts og sociale medier. I år har der været den hårdeste konkurrence nogensinde, med omkring 1.000 tilmeldinger fra 30 lande.

Atos MyLife får 3 finalepladser

Atos Mylife er en sundhedsapp der er har fået 3 finaleplaceringer i kategorierne:Apps, Mobile & Voice in Best Practices, Wellness & Lifestyle, and Utilities & Services. Atos MyLife app’en er et unikt redskab til at hjælpe Atos’ patienter og deres pårørende i deres genoptræning efter en laryngektomi operation, igennem genoptræning af stemmen via øvelser og inspirationsmateriale.

Vi er meget stolte af, at vores arbejde med Atos Mylife bliver anerkendt i denne udstrækning og med ikke mindre end 3 finaleplaceringer til Lovie Awards. For os viser dette hvordan digitalisering kan være et værktøj til at forbedre folks liv og mulligøre at laryngektomipatienter kan leve et mere helt liv efterfølgende.” Siger Villads Riber Mink, Commercial Director hos Shape og strategisk ansvarlig for Atos Mylife app’en.

Ally får Shape i finalen for 2. År i træk

Aller Mediers app, Ally, er finalist i “News & Entertainment '' kategorien. Ally er blevet lavet for at imødekomme udfordringen omkring at levere indhold til et mobile-first publikum. Bare fordi der bruges mindre tid på traditionelle medier betyder det ikke at der bruges mindre tid på medier - det er lige omvendt. I dag læser 85% af alle i alderen 16-75 år nyheder eller magasiner online i følge “it-anvendelse i befolkningen 2021”. I 2021 var Shape også finalister i “News og Entertainment” kategorien hvor de vandt Peoples Choice kategorien med TV2 regionerne applikationen.

Om Shape

Shape er et award-vindende native mobil udviklingsstudie baseret i København. Shape er kendt for at bygge applikationer af høj kvalitet og at håndtere reelle problemer for kunderne. Deres apps har over 300.000 reviews og en gennemsnits brugertilfredshed på 4.4 ud af 5.

Om Lovie Awards

Lovie Awards’ mission er at anerkende det unikke og effekten af det europæiske internetfællesskab - fra Europas førende digitale- og kreative virksomheder og indholdsudgivere, til kulturelle og politiske organisationer og individuelle producenter. Ved sit 11. år fortsætter Lovie Awards med, at hylde de mest bemærkelsesværdige og relevante historier i Europa. Med over 1000 ansøgere fra over 30 lande, reflekterer Lovie Awards over den enorme vækst internettet har set, som et redskab for virksomheder og livet generelt.

Produkter og værker på engelsk, fransk, tysk, spansk, italiensk, svensk og hollandsk kan deltage i seks forskellige kategorier: hjemmesider, video, reklamer, apps, mobil & lyd, podcasts, samfundsmæssig og Web3, NFT & Metaverse. Mere information kan findes på lovieawards.com.

Som finalist er Shape også kvalificeret til at vinde en People’s Lovie Award i de respektive kategorier. People’s Lovie Award er en online afstemning for fans over hele verden. Fra nu og frem til d. 6. Oktober kan alle der måtte ønske det afgive deres stemme på vote.lovieawards.com.

Kristian Duvald Friis

Pressekontakt Managing Director +45 28 51 91 05 LinkedIn

Shape er et prisvindende native app bureau med base i København

Vi er kendt for at bygge kvalitets apps der er forretnings kritiske. Apps som brugerne elsker og skaber vækst hos vores kunder.

Shape
Njalsgade 17 A 2