Shape vinder 6 priser til Lovie Awards 2022

Danske app udviklingshus Shape vinder 6 priser til Lovie Awards

Det Europæiske award show, Lovie Awards, hylder hvert år Europas bedste digitale bureauer for fremragende, digitale præstationer. I dette års 12. sæson af Lovie Awards tildeles Shape intet mindre end seks priser inden for kategorien “App, Mobile Sites & Voice”. Priserne gives på baggrund af Shapes to mobile apps, Atos MyLife samt Aller Medias nye digitale medieplatform, ALLY. Dermed er Shape dette års mest vindende bureau i Europa med flest finalister indenfor “Apps, Mobile Sites og Voice”.

“Vi er beærede over at modtage seks Lovie Awards indenfor App, Mobile Sites og Voice i år. Vi tror på, at digital ekspertise kan tilføre virksomheder en konkurrencemæssig fordel, så det at blive anerkendt flere gange i en hård konkurrence fra hele Europa, gør os umådeligt stolte. Præstationen er et vidnesbyrd til vores mangeårige dedikation og passion for det, vi laver – nemlig at udnytte den mobile kanal til at løfte virksomheder gennem brugeroplevelsen”, udtaler Kristian Duvald Friis, administrerende direktør i Shape.

Lovie Awards er drevet af International Academy of Digital Arts and Sciences (IADAS) og repræsenterer Europas mest prestigefulde pris indenfor digital ekspertise, herunder hjemmesider, online annoncering, internetvideo, mobilsider, apps, podcast og sociale medier. Konkurrencen i år har været den hidtil største i Lovie Awards’ historie med tæt på 1.000 indsendelser fra 30 forskellige lande.

Atos MyLife vinder fire priser

Atos Mylife er en sundhedsapp til laryngektomi-patienter og vinder i alt fire priser ved dette års Lovie Awards. Atos MyLife appen er et unikt redskab til at hjælpe Atos’ patienter og deres pårørende i deres genoptræning efter en laryngektomi operation via stemmetræningsøvelser og inspirationsmateriale. Atos MyLife bliver hyldet med guldprisen indenfor “Utilities & Services”, sølvprisen i kategorien “Wellness and Lifestyle”, samt bronze i “Best Practices”. Dertil kommer People’s Lovie Award prisen indenfor “Best Practices”, som gives for at have modtaget flest stemmer fra offentligheden.

“Vi er meget stolte af, at vores arbejde med Atos Mylife bliver anerkendt i denne udstrækning med intet mindre end fire priser til Lovie Awards. Det viser, hvordan digitalisering kan være et værktøj til at forbedre folks liv – i dette tilfælde ved at øge livskvaliteten hos laryngektomi-patienter efter en livsændrende operation”, udtaler Villads Riber Mink, Kommerciel Direktør i Shape og strategisk ansvarlig for Atos MyLife appen.

Aller Medias app, ALLY, modtager to priser

Indenfor “News & Entertainment” hyldes Aller Medias nye digitale medieplatform, ALLY, med bronze samt People’s Lovie Award prisen. Med ALLY ønsker Aller Media i samarbejde med Shape at imødekomme udfordringen på at levere indhold til et mobile-first publikum. Selvom tidsforbruget på de traditionelle medier er faldende, bruges der ikke mindre tid på medier – tværtimod. I følge den årlige undersøgelse, “IT-anvendelse i befolkningen 2021”, konsumerer 85% af befolkningen mellem 16-75 år nyheder eller magasiner online, hvilket gør ALLY mere aktuel end nogensinde før.

Om Shape

Shape er et prisvindende native mobil udviklingsstudie baseret i København. Shape er kendt for at bygge applikationer af høj kvalitet og for at håndtere kundernes reelle problemer. Deres apps har over 300.000 reviews og en gennemsnits brugertilfredshed på 4.4 ud af 5.

Om Lovie Awards

Lovie Awards’ mission er at anerkende det unikke ved og effekten af det europæiske internetfællesskab – fra Europas førende digitale- og kreative virksomheder og indholdsudgivere, til kulturelle og politiske organisationer og individuelle producenter. På tolvte år i træk fortsætter Lovie Awards således med at hylde de mest bemærkelsesværdige og relevante historier i Europa. Med over 1000 ansøgere fra over 30 lande, repræsenterer Lovie Awards den enorme vækst internettet har set over tid, hvor internettet i høj grad er blevet et vigtigt redskab for virksomheder og livet generelt.

Digitale værker og præstationer på engelsk, fransk, tysk, spansk, italiensk, svensk og hollandsk kan deltage i seks forskellige kategorier: Hjemmesider, Video, Annoncering, pps, Mobile & Voice, Podcasts, Sociale Medier og Web3, NFT & Metaverse. Mere information kan findes på lovieawards.com.

Kristian Duvald Friis

Pressekontakt Managing Director +45 28 51 91 05 LinkedIn

Shape er et prisvindende native app bureau med base i København

Vi er kendt for at bygge kvalitets apps der er forretnings kritiske. Apps som brugerne elsker og skaber vækst hos vores kunder.

Shape
Njalsgade 17 A 2