Fifty Shades of Grey trailer booster salget af sexlegetøj i hele Skandinavien

Fifty Shades of Grey trailer booster salget af sexlegetøj i hele Skandinavien

Da den længe ventede trailer til Fifty Shades of Grey filmen blev frigivet, bredte den sig som en steppebrand på internettet. På blot en uges tid er traileren blevet vist ca 20 millioner gange og spørger man Sinful.dk, har den - ligesom bøgerne - sat godt gang i danskernes frække fantasier

“Vi havde regnet med, at der godt kunne komme flere ordrer på Fifty Shades of Grey sexlegetøj, da traileren udkom, men vi er overraskede over, at efterspørgslen i Danmark er steget med næsten 40 % på bare én uge”, udtaler Mathilde Mackowski, der er stifter og medejer af Sinful.dk.

Men selvom stigningen i Sinfuls danske webshop er meget markant, er den faktisk endnu højere i de andre skandinaviske shops og i den finske. Sverige ligger i toppen med en stigning på næsten 129 %, mens Norge lige nøjagtigt er fordoblet. På tredjepladsen kommer Finland med en stigning på næsten 88 %.

Noget af det mest bemærkelsesværdige omkring den store stigning i efterspørgslen efter Fifty Shades of Grey sexlegetøj er, at kunderne, siden traileren udkom, har købt flere produkter fra serien ad gangen.

Hvor Sinful.dk normalt oplever, at de fleste kunder køber et enkelt eller et par Fifty Shades-produkter ad gangen, har mange indenfor den seneste uge købt 5-10 produkter på én gang.

“Det virker som om traileren virkelig har sat gang i folks fantasier, så de for alvor har fået lyst til at eksperimentere mere. Det er dejligt at se, for variation kan være nøglen til et godt sexliv og dét at prøve noget nyt kan være med til at holde gnisten i live i forholdet”, udtaler Mathilde Mackowski.

Hvor længe den store eftersørgsel varer ved, kan Sinful.dk kun spå om, men sexshoppen forventer endnu et boom omkring Valentines Dag næse år, når Fifty Shades of Grey filmen har præmiere.

Victoria Andersen

Pressekontakt Communication Manager 28726870