Medarbejdere fra Sinful og de fire stole

Hella Joofs "frække stol" solgt på auktion

45.000 kroner...

Det er beløbet, som virksomheden Bizz Up har samlet ind til organisationen Legeheltene, der støtter syge børn indlagt på de danske hospitaler. Indsamlingen var en del af en konkurrence, hvor fire virksomheder fik 10.000 kr. i hånden, som de skulle få til at yngle - alt sammen til fordel for et velgørenhedsprojekt.

De godt 45.000 kroner går ubeskåret til Legeheltene, som arbejder for at skabe mere leg og bevægelse for de ca. 60.000 børn, der hvert år indlægges i Danmark.

4 kendte danskere svingede penslen

Fire kendte, åbensindede danskere blev hver især udstyret med én Arne Jacobsen Syverstol, et par pensler, maling og farvekridt. Opgaven bestod i, at de skulle dekorere en Syverstol efter bedste evne og fantasi. Det var skuespiller og filminstruktør Hella Joof, den kontroversielle kunstner Kristian Von Hornsleth, sangskriver og maler Peter Viskinde samt sangeren Joey Moe, der blev sat til at dekorere stolene.

Hos Bizz Up glæder man sig over resultatet.

- Det har været en livsbekræftende rejse at indsamle så mange penge til et så vidunderligt formål. Vi var aldrig nået i mål uden hjælp fra Holmris, der donerede alle fire Syverstole og dygtige Hella, Kristian, Peter og Joey, lyder det fra Lise Korsgaard, der er redaktør og stifter af Bizz Up, som var den af de fire virksomheder, der endte med at tjene flest penge ind til børnene.

Alle stole blev overbudt

Stolene var på auktion i tre døgn og sluttede med 10 minutters mellemrum. Første stol, som var Viskindes, blev solgt for 8.200 kr. Herefter blev Hella Joof-stolen budt op flere gang, det samme skete for Hornslets og Joey Moes stole.

Det var den prisvindende e-handelsvirksomhed Sinful, der vandt auktionerne på alle fire stole, og de kunne dermed donere over 35.000 kr. til Legeheltene.

- Vi har fulgt hele konkurrencen fra tæt hold de sidste fire uger, og vi var vilde med konceptet, det kunstneriske udtryk og symbolikken i stolene og ikke mindst det fantastiske formål. Derudover var vi ret enige om, at der jo skal fire stole til et bord, udtaler en glad Tonny Andersen, der er medejer og co-founder af Sinful.

De resterende 10.000 kr. blev indsamlet sideløbende med auktionen.

Billeder af stolene og kunsterne kan downloades her: https://we.tl/t-xy1jhRwMNw