Pressemeddelelse -

Sixt lancerer verdens første altomfattende mobilitetsplatform i én app, der både tilbyder digital biludlejning, delebiler og taxa-services

Pullach, 28. februar 2019 – Fra i dag af kan SIXTs 20 millioner kunder bruge produkterne SIXT rent, SIXT share og SIXT ride samlet i én app. Derved dækker de tre produkter over alle SIXTs tilbud indenfor personlig transport, når det gælder biludlejning, delebiler og taxi-muligheder. Appen integrerer også muligheder for at booke en chaufførservice eller en taxi igennem forskellige partnere – uden at kunder behøver forlade appen. Derved udvider SIXT sit katalog af transporttilbud på transportmarkedet, hvilket af PwC anslås til at have en samlet værdi af €400 millioner i 2030 alene i Europa.

SIXT ønsker at tilbyde tjenester og produkter til alle sine kunder på verdensplan med sin egen app for derved at realisere visionen om én integreret transportplatform. Igennem digitaliseringen af sin portefølje af produkter og integrationen af supplerende partnere udvikler SIXT sig til en global udbyder af individuel transport med omkring 240.000 lejebiler, 1.500 partnere og mere end en million chauffører på verdensplan. Derudover forventer SIXT at få endnu flere biludlejningskunder igennem sin bredere og mere digitale produktportefølje, der nu er tilgængelig i en enkelt app.

Erich Sixt, CEO for SIXT SE: “Hos SIXT har vi skabt et fremragende brand, der for vores 20 millioner kunder er ens betydende med innovation og fremragende løsninger. I dag er vi, som førende virksomhed på markedet i Tyskland, kommet et stort skridt tættere på at opnå vores mål om at blive en global udbyder af individuel transport.”

Alexander Sixt, Chief Strategy Officer for SIXT SE: “Som markedsledende virksomhed med omkring 240.000 køretøjer på verdensplan har vi opbygget en stærk kundebase. Med vores nye transportplatform ’ONE’ tager vi nu det næste strategiske skridt. Vi samler transport, der hører sammen og kombinerer biludlejning, delebiler og muligheden for at finde et lift i verdens første fuldt integrerede transportplatform – ikke i morgen, men i dag. Dette giver os mulighed for at skalere ubegrænset indenfor markedet af transportservices, som vækster. Ved at kombinere vores allerede skalerede biludlejning med delebiler bryder SIXT grænserne for de tilbud, der lige nu eksisterer. For at kunne tilbyde folk et ordentligt alternativ til deres egen bil har vi skabt en åben platform og rækker en hånd ud til alle udbydere af moderne transport samt bilproducenter. Fremtidens udfordringer med transportefterspørgsel kræver en partnerskabsbaseret tilgang.”

Søren Lithander, CEO for SIXT Danmark: "Vi er enormt stolte over den nye SIXT-app, man i SIXT International har udviklet. Vi ser store fremtidsperspektiver i løsningen og alle de nye tilbud, man nu kan give SIXT-kunder. Nogle af funktionaliteterne er desværre ikke tilgængelige i Danmark endnu, men vi håber, at der ikke går alt for lang tid, før vi kan tilbyde de danske brugere den samme løsning, som man kan i Tyskland. Det bliver en spændende udvikling at følge.”

SIXT rent, SIXT share, SIXT ride – alle tilbud i én app

De tre produkter rent, share og ride sammenfatter i én app alle SIXT-tilbud til individuel transport indenfor biludlejning, bildeling og kørselstjenester.

SIXT rent. SIXT er det første selskab i Europa til at digitalisere hele biludlejningsprocessen. Igennem SIXT rent bliver SIXT-appen en digital skranke. Allerede i dag kan kunder vælge deres køretøj digitalt i de største lufthavne i Tyskland. Kunden vælger sin bil op til 30 minutter før afhentning, går direkte til parkeringspladsen uden at skulle på omvej forbi en skranke og åbner køretøjet direkte via SIXT-appen. I 2019 bliver denne service udvidet til at gælde andre lufthavne i Europa og USA samt udvalgte stationer i byområder.

Tysklands markedsleder i biludlejningssektoren planlægger også en konsekvent udvidelse af sit netværk bestående af mere end 2.200 stationer på verdensplan. Med digitale stationer, for eksempel ved parkeringspladser ved hoteller eller parkeringshuse, ønsker SIXT at fremskynde sine udvidelsesplaner, komme tættere på kunden og derved bygge bro mellem biludlejning og stationære delebiler. Dette betyder, at SIXT nu også kan introducere sine kombinerede tilbud i mindre og mellemstore byer.

Find mere information om SIXT rent her

SIXT share. I dag har SIXT lanceret sit delebilstilbud, SIXT share. Igennem sin nye SIXT-app tilbyder SIXT sine kunder en yderst innovativ bildelingstjeneste og går derved udover grænserne for, hvad der lige nu er tilgængeligt: SIXT share vil give kunder friheden til fleksibelt at kunne returnere deres køretøj udenfor SIXT share områder – det kan ske ved over 2.200 SIXT-stationer på verdensplan. Desuden kan kunder frit vælge, hvor længe de ønsker at beholde køretøjet, ligegyldigt om det kun er et par minutter eller op til 27 dage – altid i den ønskede bil til den bedste SIXT-pris.

Fusion af biludlejning og delebiler: I modsætning til andre udbydere samler SIXT sin flåde og kan derfor bruge køretøjer fleksibelt i både biludlejning og bildeling. Dette overvinder barriererne ved delebiler, og SIXT kan tilbyde sine kunder, hvad de gerne vil have – ubegrænset mobilitet. Yderligere sikrer et prissætningssystem baseret på kunstig intelligens, at kunder helt automatisk kommer afsted med den bedste pris.

Find mere information om SIXT share her

SIXT ride. Med SIXT ride tilbyder SIXT nu alle sine kunder verden rundt et omfattende udbud af taxa-, chauffør- og transfer-tilbud igennem appen. Til dette formål samarbejder virksomheden internationalt med mere end 1.500 partnere og opnår derved adgang til mere end en million chauffører. Sammen med partnertilbuddene sammenfatter SIXT-appen et af verdens største netværk af taxa- og transfertilbud. Ydelserne bookes og betales direkte i den nye SIXT app. Med det nye SIXT ride tilbud kan kunder blive samlet op på mindre end 10 minutter i 250 storbyer i Europa og USA. Samt booke transfer på forhånd i over 60 lande og 500 byer.

Med SIXT ride går SIXT ind på et vækstende globalt marked, som vil blive en hovedbestanddel i fremtidens transportverden med førerløse køretøjer. Ifølge Goldman Sachs forventes værdien af det samlede marked for taxa- og lifttilbud at overstige €150 milliarder i 2023.

Find mere information om SIXT ride her

Partnerintegration. Udover sine egne digitaliserede tilbud bygger SIXT sammen med pålidelige partnere på en integreret platform for at kunne tilbyde alle sine kunder omfattende ydelser og produkter indenfor biludlejning, delebiler og chaufførtilbud. Platformens teknologi giver transportpartnere hurtig og billig adgang til 20 millioner SIXT-kunder. Dette vil give SIXT mulighed for at ekspandere internationalt og skalere sin produktportefølje på verdensplan. Partnerintegrationen kan allerede opleves igennem ydelsen, SIXT ride. Her samarbejder SIXT allerede med de bedste partnere fra de respektive lande.

• Transport

• app
  • mobilitetsløsning
  • mobilitet
  • sixt

Sixt er en af verdens førende biludlejningsvirksomheder med mere end 4.000 kontorer i 120 lande. Sixt biludlejning blev grundlagt i 1912, og i dag tilbyder Sixt skræddersyede mobilitetsløsninger til både privat og erhverv. Hos Sixt er vi stolte af vores førsteklasses-biler, og ikke mindst af vores kundeservice med 24/7 assistance.

Sixt Marketing

Pressekontakt Marketingchef