Gå til indhold
Aldrig nogensinde har så mange danskere været på en snesikker og familievenlig skiferie hos SkiStar

Pressemeddelelse -

Årets vinterferie har været rigtige danskeruger på SkiStars svenske og norske skidestinationer, som lokker med familie- og prisvenlig skiferie. De rekordmange danskere er blevet bemærket, ikke mindst i skiudlejningen. Næsten 35 600 skiudstyrspakker er blevet udlejet i løbet af danskernes foretrukne vinterferieuge, uge 7, på SkiStars destinationer Sälen, Vemdalen og Åre i Sverige og Trysil og Hemsedal i Norge.

Der blev talt dansk i skiudlejningen i uge 7 hos Skandinaviens førende skiferievirksomhed SkiStar. Sammenlignet med den tidligere rekord med knap 33 400 udlejede udstyrspakker, er der i uge 7 blevet udlejet syv procent flere udstyrspakker. Hele 35 600 udstyrspakker er kommet ud på pisterne.

- Vi har mødt så mange glade og tilfredse danskere på vores skisportssteder i løbet af de seneste to uger. Som vi meldte ud allerede 15. januar, har vi haft all time high på bookinger fra danske gæster. Danskerne er glade for, at vi har masser af sne, og at de får meget for pengene i både Sverige og Norge. Og der kommer flere danskere i løbet af skisæsonen. De booker stadig hos os, og vi har jo åbent helt til 1. maj, så der er masser af muligheder for at få sne under skiene, hvis man ikke har nået det end nu, siger Stefan Sjöstrand, administrerende direktør for SkiStar.

Snesikker og lang skisæson

Det udlejede udstyret er kommet ud at køre i masser af sne, for på alle destinationerne gælder, at der ligger omkring en meter sne eller derover. Skisæsonen er lang og snesikker helt frem til 1. maj på fx destinationerne Hemsedal og Åre.

- Snesikkerhed er meget vigtigt for SkiStar, det er jo hele grundlaget for vores vintervirksomhed. De seneste forskningsrapporter, blandt andet en undersøgelse offentliggjort i Nature Climate Change, viser, at vores geografiske placering i Skandinavien vil være gunstig, selvom vintrene kommer til at ændre sig med varierende temperaturer og øget årlig nedbør, især om vinteren. Så klimaforandringerne vil have en direkte og betydelig indvirkning på vores drift i fremtiden, og vi bliver nødt til at arbejde anderledes med f.eks. sneproduktion, siger Stefan Sjöstrand, administrerende direktør for SkiStar.

Snesikkerhed og snegaranti

Hos SkiStar arbejder man ikke bare intensivt med snesikkerhed, men tilbyder også en unik snegaranti, som gør, at det er trygt for gæsterne at booke skiferie langt inden man ved, hvordan snesituationen ser ud. Snegarantien indebærer, at et minimum af alpine pister skal være åbne på destinationen. Hvis den alpine snegaranti ikke bliver overholdt, kan gæsten ombooke sin rejse eller få pengene tilbage. Den alpine snegaranti gælder på alle SkiStars skisportssteder fra sæsonstart frem til sæsonafslutningen. Den lave svenske og norske valutakurs er stadig en stor fordel for danske gæster, både for tidlig booking til næste skisæson, men også for at tage til fjelddestinationerne om sommeren, hvor fjeldene er et spektakulært smukt baggrundstæppe for f.eks. vandring, downhill- og trailcykling og mange andre aktive oplevelser.

Fakta:

Snedybte i terrænet på SkiStars fem destinationer:

• Sälen: 125 cm
  • Åre: 111 cm
  • Vemdalen: 100 cm
  • Trysil: 154 cm
  • Hemsedal: 90 cm

SkiStar AB (publ) er en virksomhed med aktiviteter inden for fjeldturisme og er noteret på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet. Koncernen ejer og driver bjerganlæg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre og Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige. Forretningen er opdelt i tre segmenter; Drift af skisportssteder, ejendomsudvikling og -forvaltning samt hoteldrift.

Som den førende feriearrangør for Skandinavien er SkiStars forretningsidé at skabe mindeværdige fjeldoplevelser, udvikle bæredygtige destinationer, tilbyde overnatning, aktiviteter, produkter og services af højeste kvalitet med vores gæster i fokus.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!