Markant flere danskere booker skiferie i Skandinavien til vinter

Markant flere danskere booker skiferie i Skandinavien til vinter

Danskerne booker allerede vinterens skiferie nu. Ifølge SkiStar, Skandinaviens største skiferievirksomhed, med destinationer i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen og Åre i Sverige, er der en markant stigning i antallet af danske bookinger. Lige nu udgør de danske bookinger næsten tre ud af 10 bookinger hos Skistar, og det er en stigning på næsten 40 procent i forhold til samme periode sidste år.

- Når vi nu nærmer os sensommeren og efteråret, booker mange deres næste skiferie. Vi glæder os over, at danskernes store interesse for at booke skiferie på vores skisportssteder fortsætter, og at andelen af danske bookinger stiger markant, faktisk næsten 40 procent sammenlignet med sidste år, siger Stefan Sjöstrand, administrerende direktør, SkiStar.

Det er fremfor alt destinationerne Trysil og Hemsedal i Norge og Sälen i Sverige, som lokker danskerne, men også i den store destination Åre i Sverige er der flere danskere, der booker. De mest populære uger, som fx vinterferien, jule- og nytårsperioden, bliver hurtigt fyldt op, og vil man have en ekstra prisvenlig pakke med god overnatning og SkiPass, kan man benytte sig af de ”book-tidligt”-rabatter, man kan få lige nu.

Familievenlige destinationer med valutafordel

- Allerede sidste vinter havde vores danske gæster en stor valutafordel, både på vores norske og på vores svenske destinationer. Den fordel er kun blevet større, og danskerne får meget for pengene, når de booker deres skiferie lige nu. Og så er familievenlighed også en vigtig grund, til at danskerne lokkes af vores skandinaviske destinationer, siger Stefan Sjöstrand.

Udover svenske, norske og danske bookinger hos SkiStar til vinteren stiger andelen af gæster primært fra Tyskland, Storbritannien og Holland.

Book en vintertur: https://www.skistar.com/da/Tilbud-og-kampagner/bestil-indkvartering-skipass-rabat/

Regions

SkiStar AB (publ) er en virksomhed med aktiviteter inden for fjeldturisme og er noteret på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet. Koncernen ejer og driver bjerganlæg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre og Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige. Forretningen er opdelt i tre segmenter; Drift af skisportssteder, ejendomsudvikling og -forvaltning samt hoteldrift.

Som den førende feriearrangør for Skandinavien er SkiStars forretningsidé at skabe mindeværdige fjeldoplevelser, udvikle bæredygtige destinationer, tilbyde overnatning, aktiviteter, produkter og services af højeste kvalitet med vores gæster i fokus.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02
SkiStar Pressetjeneste (kun akutte spørgsmål)

Pressekontakt Åben fra den 2. december 2024 til den 1. maj 2025 For andre tidspunkter på året uden for kontortid, kontakt venligst SkiStars kundeservice på +46 771-84 00 00. +46 280-841 60

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!