Pressemeddelelse -

Nemmere for danske og tyske turister at besøge SkiStar Sälen og SkiStar Trysil næste vinter - Alsie Express lancerer ny flyrute mellem Sønderborg og Scandinavian Mountains Airport

For vintersæsonen 2021/22 vil Scandinavian Mountains Airport, hvor SkiStar er en af 33 medejere, tilføje endnu et flyselskab, når danske Alsie Express fra og med januar satser på rejser til de skandinaviske fjelde. Dermed bliver både SkiStar Trysil og Sälen mere tilgængelige for både danske, tyske og hollandske turister.

- Det er meget glædeligt, at vi allerede i næste vinter 2021/22 kan byde flere internationale gæster velkommen til vores destinationer i Sälen og Trysil. I år har været et noget anderledes år pga. Coronapandemien, og vi oplever en enorm interesse fra tidligere internationale gæster, bl.a. danske og tyske, for at besøge os igen. Næste vinter indvier vi også vores nye SkiStar Lodge Hundfjället med kun 10 minutters transport fra lufthavnen. Stedet bliver en vigtig del af den samlede oplevelse hos SkiStar Sälen for både svenske og udenlandske gæster. Satsningen fra Alsie Express på en ny flyrute vil gøre det langt nemmere og bidrage til en mere fleksibel transport for mange, som vil kunne undgå bilen og i visse tilfælde lange rejsetider, siger Mathias Lindström, kommerciel direktør i SkiStar AB.

Oplandet for Sønderborg Lufthavn omfatter ud over danske rejsende også det nordtyske marked. Også Holland ligger inden for rækkevidde af den nye rute.

Fakta:

• Afgange hver torsdag og søndag i perioden fra den 13. januar til 27. februar 2022

• Flyvetid på 120 minutter

• Flybilletter kan bestilles på alsieexpress.dk fra og med i dag, den 17. marts

• Der vil være mulighed for tilbagebetaling ved eventuelle COVID-19-restriktioner fra Alsie Express

I december 2019 blev Scandinavian Mountains Airport indviet som den første nye lufthavn i Sverige i 20 år. En unik regional satsning med kun 10-25 minutters transport til SkiStars skiområder i Sälen og kun 40 minutter til Norges største skisted, SkiStar Trysil.

Hvis du ønsker mere information, eller ved spørgsmål fra medierne, kontakt da:

Anders Bjernulf, pressekontakt og kommunikationschef i Scandiavian Mountains Airport, anders.bjorulf@scandinavianmountains.se, +46 70 237 95 00

Petra Hallebrant, PR- og kommunikationschef i SkiStar AB, petra.hallebrant@skistar.com, +46 280 841 60

Regions

SkiStar AB (publ) er noteret på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen ejer og driver alpine skianlæg i Sälen, Åre og Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt St Johann i Tyrol i Østrig. Markedsandelen er i Sverige 53 %, i Norge 29 % og samlet set i Skandinavien 43 %. Kernevirksomheden er alpint skiløb med gæstens skioplevelse i centrum. Virksomheden deles ind i to segment; Skianlæg - Drift og ejendom & udnyttelse.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02
SkiStar Pressetjeneste (kun akutte spørgsmål)

Pressekontakt Åben fra den 2. december 2024 til den 1. maj 2025 For andre tidspunkter på året uden for kontortid, kontakt venligst SkiStars kundeservice på +46 771-84 00 00. +46 280-841 60

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!