SkiStar AB: Nyheder 2013/2014 – Sundt og styrkende i fjeldene

Ferie i fjeldene er noget, der ligger skandinavernes hjerter nært. I en undersøgelse foretaget af HUI Research* svarer cirka 7 ud af 10 adspurgte skiinteresserede svenskere og nordmænd, at de opfatter skiferien som en sund måde at holde ferie på. Skiløb er med til at opbygge kroppens styrke, kondition, koordination, bevægelighed og balance. Og så får man desuden dejlige minder, som man kan nyde, længe efter at lårene er holdt op med at være ømme, hvilket over 90 procent af de svenskere og nordmænd, der rejser med børn, gerne skriver under på. I tråd med resultaterne af denne undersøgelse præsenterer SkiStar i sæsonen 2013/2014 en række nyheder i Sälen, Hemsedal, Trysil, Åre, Vemdalen og Hammarbybacken. Derudover har SkiStar indført booking i danske kroner for at gøre det enklere for danske gæster.

Skiløb er en livsstil, der er dybt rodfæstet i den skandinaviske kultur. SkiStar gør en indsats for at fremme sundheden ved at sætte alpint skiløb i centrum på skiferien, og derfor har man udviklet en række skræddersyede pakkeløsninger til gæster i alle aldre. En af årets nyheder er Ski Rookie, hvor man sammen med andre nybegyndere kan lære at stå på ski med SkiStars dygtige skiguider, uanset hvor gammel man er. For de yngste skiløbere er Valles Vinteruger lige sagen. Der bliver arrangeret Valles Vinterlege med skiløb, leg og sjov, og så får man oven i købet et par specialdesignede Valle-ski, som man kan tage med hjem. For alle børn og unge op til 15 år lanceres SkiStar Snow Camp, hvor der bliver kørt i park, offpist og skicross i SkiStars helt egne vinterferieuger. Til den modne skiløber og livsnyder tilbyds en pakke med bekvem overnatning tæt på pisterne kombineret med dage fyldt med skioplevelser i selskab med ligesindede.

Man har også fokuseret meget på at gøre det så sjovt som muligt for de yngste gæster at stå på ski. Med et nyt børnekoncept, som lanceres bredt på alle SkiStars destinationer, løfter man ved hjælp af snemanden Valle børnenes skioplevelse til et helt nyt niveau. Valle er i forvejen en velkendt favorit i Sälen. I denne vintersæson flytter Valle også ind i Trysil, Hemsedal, Åre og Vemdalen og byder på i alt 26 nye oplevelser og attraktioner i Valles Verden.

”Vi går en spændende vintersæson i fjeldene i møde, og vi gør en stor indsats for at give gæsterne en endnu bedre oplevelse på vores destinationer i Sverige og Norge. En tur til en SkiStar-destination skal være ensbetydende med høj kvalitet. Uanset alder, skikundskaber og præferencer skal hver eneste gæst kunne nyde sin helt egen form for skiferie. Et tydeligt børnekoncept, som er udviklet med fokus på børnenes bedste, er med til at så kimen til en aktiv livsstil, der varer ved hele livet. Samtidig satser vi på at videreudvikle hver enkelt destinations unikke produkt med skræddersyede pakkeløsninger, SkiStar Experience og investeringer i skisystemerne,” siger Linda Morell, nordisk reklame- og PR-chef, SkiStar AB

Vinterens helt store nyhed kommer lige i rette tid til jul og nytår i form af ikke mindre end tre nye stolelifter i Åre. Liftinvesteringen er en af de største nogensinde og øger Åres liftkapacitet med omkring 5.000 personer i timen. De nye lifter – Tegeliften, Fjällgårdsexpressen og Sadelexpressen – bygges på strategisk vigtige steder i skisystemet og vil bidrage til at give vores gæster en endnu bedre skioplevelse. Nedfarterne gøres bredere, der tyndes ud i skovområderne, og der bygges helt nye nedfarter. I alt får vi 13 hektar skiområde mere at boltre os på, hvilket rundt regnet svarer til 25 fodboldbaner.

Til efteråret lancerer SkiStar for første gang et magasin, hvori samtlige rejsemål præsenteres i form af inspirerende rejseskildringer. Magasinet Elsk Sne sendes ud til 260.000 husstande i Sverige, Norge og Danmark og kan desuden læses digitalt på skistar.com.

I bookingsystemet på skistar.com vises priserne nu også i danske kroner. Det forenkler bookingprocessen for de danske gæster, idet de ikke længere behøver at omregne de svenske og norske priser.

Den fulde nyhed dokument til vinteren kan findes her >>

Velkommen til en ny vinter med SkiStar i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil og Hammarbybacken i Stockholm.

SkiStar AB, hvis B-aktier er noteret på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, ejer og driver skisportsanlæg på alpindestinationerne Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge. Markedsandelen er 50 % i Sverige, 29 % i Norge og 41 % i Skandinavien som helhed. Kernevirksomheden er alpint skiløb med fokus på gæstens skioplevelse. Derudover drives der skiskole, skiudlejning og udlejning af logi.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02
SkiStar Pressetjeneste (kun akutte spørgsmål)

Pressekontakt Åben fra den 2. december 2024 til den 1. maj 2025 For andre tidspunkter på året uden for kontortid, kontakt venligst SkiStars kundeservice på +46 771-84 00 00. +46 280-841 60

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!