Ophævede og lettede restriktioner i Sverige og Norge: Dette gælder hos SkiStar

Ophævede og lettede restriktioner i Sverige og Norge: Dette gælder hos SkiStar

Takket være lettede restriktioner mod covid-19 kan SkiStar endelig fjerne flere forholdsregler, mens nogle bevares. For alle udenlandske gæster, der skal besøge de norske destinationer, bliver rejsen betydeligt nemmere, da kravet om test ved grænsen ved indrejse ophæves.

- Flere har opdaget de skandinaviske fjelde under pandemien, og vigtigheden af at være udendørs og have en aktiv ferie med fokus på alpint skiløb. Derfor er det ekstra glædeligt, at vi nu også kan tilpasse vores aktiviteter til mere normale forhold, når restriktionerne ophæves. Visse forholdsregler såsom digital ind- og udtjekning til vores indkvarteringer, digitalt køb af SkiPass og tilpassede køområder til de større lifte holder vi fast i. Det skaber både tryghed og sikkerhed for vores gæster, men også et mere bekymringsfrit ophold for alle, der besøger os, siger Stefan Sjöstrand, administrerende direktør og koncernchef for SkiStar.

Dette gælder på SkiStars svenske destinationer fra og med 9. februar:
I princippet fjernes alle restriktioner, blandt andet genåbner alle varmestuer, restriktionerne på skibusserne fjernes, det digitale køsystem til Skistarshop (skiudlejning) bevares som et alternativ, enkeltkøen til liftene indføres igen jævnfør tidligere rutiner, alle planlagte arrangementer og events med f.eks. Valle samt almindelige skiskoleaktiviteter genindføres. Læs mere

Dette gælder på SkiStars norske destinationer fra og med 1. februar:
Også i Norge kan f.eks. varmestuerne åbnes, deltagerbegrænsning for folkesamlinger og i hjemmet/indkvarteringen er fjernet, og ved indrejse til Norge fra udlandet behøver du ikke længere at blive testet (hvis du har et covid-pas). Desuden har restauranter mulighed for at holde længere åbent. De resterende restriktioner bliver gennemgået af den norske regering igen den 17. februar.