Gå til indhold
Premiere på det nye SkiStar Stockholm Hammarbybacken: Helårssatsning tiltrækker nye besøgende

Pressemeddelelse -

Endelig åbner SkiStar den nye Stockholm Hammarbybacken for publikum, når Sports & Adventures introduceres i hovedstaden på midsommeraften den 24. juni. Hjemmeferie er kommet for at blive, og som følge af det store antal besøgende på SkiStars destinationer også om sommeren åbnes nu et nyt eventyrcenter med de nye attraktioner SkiStar Klatrepark, Mountain Coaster og Mountain Tube for alle aktive stockholmere og besøgende midt i storbyen.

- Takket være vores sjette destination Stockholm Hammarbybacken kan vi gøre storbyen lidt mere aktiv og lidt sjovere med spændende og udfordrende attraktioner for alle, der er på udkig efter bevægelsesglæde og mindeværdige oplevelser midt i byen. Med satsningen håber vi at kunne bidrage til at få flere mennesker til at røre sig og samtidig nyde Stockholms bedste udsigt, siger Stefan Sjöstrand, administrerende direktør og koncernchef hos SkiStar.

Før sommeren 2021 foretog SkiStar sin største satsning på sommersæsonen i selskabets historie med konceptet SkiStar Sports & Adventures, der vil inspirere til fællesskab og en aktiv livsstil også om sommeren. De første var SkiStar i Trysil, Sälen og Åre. Med den nye SkiStar Stockholm Hammarbybacken får alle stockholmere og besøgende også adgang til konceptet midt i byen. Derudover er flere af aktiviteterne tilgængelige året rundt.

- Vi er meget stolte af at kunne åbne flere af nyhederne for publikum allerede i midsommerweekenden, og vi håber, at der er noget for enhver på det nye, familievenlige Stockholm Hammarbybacken. Og vi slutter ikke her. I løbet af sensommeren introducerer vi først i Sverige moderne skiløb med SkiStar Summerski og Vallestigen, en sjov aktivitetsbane for de mindste, der gerne vil til tops, siger Jonas Bauer, forretningsudviklingschef hos SkiStar.

Her er alle sommerens nyheder hos SkiStar Stockholm Hammarbybacken fra og med 24. juni:

SkiStar Mountain Coaster:
    Vores egen variant af rutsjebane eller "coaster" 800 meter ned ad bjerget på skinner: en tempofyldt køreattraktion med 40 km/t, der forhåbentlig byder på adrenalin, grin og en vidunderlig udsigt.

SkiStar Mountain Tube: Kom ned siddende i gummiringe på tre forskellige baner, velegnet til hele familien og kilder garanteret i maven.

SkiStar Klatrepark: Succesen fra blandt andet Åre og Sälen for både unge og gamle omfatter syv klatrebaner med varierende sværhedsgrad og omkring 60 forhindringer, herunder en 100 meter lang zipline. I klatreparken kan du klatre med Stockholms måske bedste udsigt med en samlet klatrehøjde ca. 80 meter over byen.

- Allerede sidste sommersæson var en succes med rekordbesøg på SkiStars destinationer. Også i år ser sommeren ud til at blive en succes med stor efterspørgsel på en aktiv ferie på hjemmebane, uden pasbesvær, indrejseregler og køer i lufthavnen: Bestillingssituationen* til sommersæsonen ligger i dag på +9 % sammenlignet med samme periode sidste år. Med den nye Stockholm Hammarbybacken foretager vi en stor investering og håber dermed at kunne tiltrække endnu flere besøgende året rundt, afslutter Stefan Sjöstrand.

Planlagt åbning i august/september:

SkiStar SummerSki: Til dem, der ikke får nok af skiløb i sne om vinteren, eller som er nysgerrige efter at prøve, er der snart mulighed for at gøre det på næsten 9.000 m2 anvendelig overflade i form af kunstgræs ned ad bjerget for at efterligne følelsen af at løbe på sne. Materialet er delvist fremstillet af genanvendt plast. Derudover tilføjes en sommervariant af SkiStar Snow Park med omkring 10 legende elementer, såsom rails og kasser, for at gøre skiløbet endnu sjovere. Målet med SummerSki er at fordoble antallet af årlige skidage i Stockholm Hammarbybacken og dermed bidrage til SkiStars bæredygtighedsmål på syv millioner ski- og aktivitetsdage inden 2030. Planlagt åbning i midten af august.

Vallestigen: En gratis bevægelsesaktivitet for de yngre børn, der gerne vil til tops på en legende måde med forskellige forhindringer og aktiviteter inspireret af alles yndlingssnemand Valle. Forventes at åbne samtidig som SummerSki.

Andre aktiviteter: Der vil være mulighed for løbetræning i form af bl.a. Salomon Vertcal Challenge med et Stravasegment, vandreture, udendørs fitnesscenter og skiudlejning. MTB-cykling er muligt i f.eks. det nærliggende Nacka-reservat. Derudover vil der løbende være flere forskellige camps og arrangementer på stedet i løbet af året. Stockholm Hammarbybacken bliver dermed det perfekte sted til konferencer, teambuilding eller gruppeaktiviteter for familier og venner.

Sådan bestiller du: Alle aktiviteter bestilles på skistar.com eller i SkiStar-appen. Til Mountain Tubing og Mountain Coaster kan du vælge enkelture og klippekort afhængigt af, hvilken attraktion det drejer sig om. Til klatreparken skal der bestilles tid. Til SkiStar SummerSki kan du købe et SkiPass på samme måde som om vinteren. Bestil og læs mere om nyheder, åbningstider osv. hos SkiStar Stockholm Hammarbybacken: https://www.skistar.com/en/hammarbybacken/

Hammarbybackens historie: https://www.skistar.com/en/hammarbybacken/about-hammarbybacken/

SkiStar Sports & Adventures: https://www.skistar.com/da/Sommer/

Hvis du har spørgsmål fra medierne, er du velkommen til at kontakte:
      Petra Hallebrant, PR- og kommunikationschef, SkiStar AB, petra.hallebrant@skistar.com, tlf.: 0729-637 332.

* Gælder bestillingssituationen på SkiStars destinationer til og med uge 21, målt på antallet af nætter bestilt gennem SkiStars udlejningsbureau, sammenlignet med samme periode i 2021.

Regions

SkiStar AB (publ) er en virksomhed med aktiviteter inden for fjeldturisme og er noteret på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet. Koncernen ejer og driver bjerganlæg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre og Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige. Forretningen er opdelt i tre segmenter; Drift af skisportssteder, ejendomsudvikling og -forvaltning samt hoteldrift.

Som den førende feriearrangør for Skandinavien er SkiStars forretningsidé at skabe mindeværdige fjeldoplevelser, udvikle bæredygtige destinationer, tilbyde overnatning, aktiviteter, produkter og services af højeste kvalitet med vores gæster i fokus.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02
        SkiStar Pressetjeneste (kun akutte spørgsmål)

Pressekontakt Åben fra den 2. december 2024 til den 1. maj 2025 For andre tidspunkter på året uden for kontortid, kontakt venligst SkiStars kundeservice på +46 771-84 00 00. +46 280-841 60

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!