SkiStar AB: En præsentation af vinterens fjeldnyheder 2015/2016

Sidste vinter faldt der næsten 10 meter* naturlig sne på SkiStars destinationer i Sälen, Hemsedal, Trysil, Åre og Vemdalen. SkiStar investerer løbende i at forbedre skioplevelsen, og denne vinter er der særligt fokus på videreudviklingen af Sälen og Vemdalen. Loyalitetstjenesten MySkiStar bliver endnu mere værdifuld, da der nu optjenes point på alle onlinekøb. Det bliver nemmere at komme til Åre til vinter – der åbnes nye direkte afgangefra Malmö och Göteborg til Åre/Östersunds lufthavn lige op til skisæsonen.

"Nu hvor vinteren begynder at nærme sig, glæder det os at kunne præsentere en opgradering af Tandådalens skiområde (Sälen), som vi ved at vores gæster længe har efterspurgt. Vi bygger også videre på den positive udvikling af Vemdalen med bl.a. yderligere en ny ekspreslift, som bliver Vemdalens sjette af slagsen", siger Mathias Lindström, som er markeds- og salgsdirektør hos SkiStar AB.

"Årets mest kundevenlige nyhed er at vi nu giver alle MySkiStar-medlemmer bonus på alle onlinekøb. Det gør MySkiStar til en unik loyalitetstjeneste, som giver vores gæster både nytte og fornøjelser i et og samme medlemskab", siger Mathias Lindström, som er markeds- og salgsdirektør hos SkiStar AB.

*Fra SkiStars lift- og pistrapport på skistar.com

Nyheder i SkiStars skiområder og på destinationerne

SkiStars skiområder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil er generelt af meget høj kvalitet. Vi arbejder løbende på at forbedre og udvikle skioplevelsen med gæstens tilfredshed i fokus. Også denne vinter byder vi på en række nyheder i skiområderne på de forskellige destinationer.

Sälen – Storsatsning i Tandådalen

Ny ekspreslift, bilfrit skitorv, nyt børneområde og større restaurantudbud er blot nogle af nyhederne i Tandådalen den kommende vinter. Den gamle tro tjener Panorama Express udskiftes med en ekspreslift med seks stole, og Tandådalstorget bliver bilfrit område, hvilket skaber en helt ny atmosfære på torvet og masser af muligheder for vores gæster på ski. Ved siden af den nye ekspreslift bygges der et nyt børneområde, Valles Skiland, med rullebånd og andet sjov for de mindste.

På Stora Backen i Tandådalen udskiftes belysningen til nye, moderne LED-pærer, og samtidig automatiseres sneproduktionen ved Tandådalstorget. Tandådalens parkområde bliver flyttet det nordlige skiområde til Gusjöbacken på Östra Tandådalstorget. Dermed bliver det muligt at opføre et sikrere og bredere udbud af hop og features, som også egner sig til børn og unge, der vil lære at begå sig i en skipark.

På Tandådalens fjeldhotel bliver restauranten bygget om. Det kendte restaurantkoncept O'Learys flytter ind i stueetagen, og på første sal skabes der et lounge-/lodgemiljø med udsigt over Tandådalen og Hundfjället. Overetagen vil være inspireret af Skilodge Lindvallen og bliver "et hyggeligt opholdsrum" for alle skigæster i Tandådalen, hvor man kan få serveret mad eller få noget at drikke i baren.

Skishoppen på Tandådalstorget får en helt ny Waynes Coffee med 120 siddepladser i underetagen. Caféen har også en solterrasse med yderligere ca. 100 siddepladser, som har udsigt over både Tandådalen og Hundfjället. Receptionen og SkiPass-butikken integreres med caféen, og i forlængelse af denne bliver der opført en lobby, hvor gæsterne kan sætte sig en kort stund.

Ud over storsatsningen i Tandådalen bliver Lindvallens snesystem opgraderet med 10 nye energibesparende snekanoner. For at gøre hele SkiStar Sälens skiområde endnu mere tilgængeligt indsættes der yderligere en ekspresbus med daglige afgange mellem Hundfjället og Lindvallen. Mere information og nyheder fra Sälen: http://www.skistar.com/da/Salen/Om-Salen/

Vemdalen – Nu får Vemdalen sin sjette ekspreslift

Vemdalen fortsætter sin omfattende udvikling, og denne vinter vil Hovdebanan være udskiftet med en ny ekspreslift med seks stole, Hovde Express. Dermed fordobler man liftkapaciteten og skaber endnu bedre og mere moderne skifaciliteter. Med denne investering er der inden for de seneste ti år blevet satset cirka 320 millioner svenske kroner på skisystemet i Vemdalens tre skiområder, Klövsjö/Storhogna, Björnrike og Vemdalsskalet. Investeringer, som også er medvirkende til at der bygges yderligere logier og servicefaciliteter. Børneområdet på Vemdalsskalet får en ny børnebakke, og i Björnrikes børneområde bliver der lavet en ny børnebakke og et nyt 66 meter langt rullebånd. I Björnrike udbygges Vemdalen Snow Park med nye features og linjer.

Ud over udviklingen i Vemdalens skiområde udvider vi også overnatningsmulighederne med cirka 650 nye sengepladser, som formidles via SkiStar. Ved Vemdalsskalet opføres en SkiLodge med 27 bekvemme lejligheder, som bygges sammen med sidste års nye restaurant. Ved Väst Express opføres 14 nye lejligheder med Ski in/Ski out-placering. I Klövsjö/Storhogna udvides kapaciteten, og i Björnrike vokser Blästervallen ved Grizzly Express med endnu flere logier.

Mere information og nyheder fra Vemdalen: http://www.skistar.com/da/Vemdalen/Om-Vemdalen/

Åre – Enklere transport til Åre

Til vinter kan ivrige skisportsentusiaster flyve direkte til Åre/Östersund fra Sydsverige. Den 20. december åbner Malmö Aviation en direkte rute til Åre/Östersund fra Malmø og Gøteborg. Dermed opstår en helt ny mulighed for nemt at rejse fra Danmark til Åre og således komme op og nyde Sveriges skimekka til vinter. Tidstabellerne er tilpasset efter tiderne for ind- og udtjekning i Åre.

At Åre skal arrangere World Cup-løb nummer 99 og 100 i forbindelse med den officielle åbningsweekend, Åre Ski Opening, den 11.-13. december, er en blåstempling af Åre som et skisportssted i verdensklasse. I åbningsweekenden udstiller de førende brands inden for snowboard og alpint deres nyheder i en klassisk skitest. Også restauranterne og underholdningsstederne holder åbent i åbningsweekenden.

Åre, som er kendt for førsteklasses skiløb, mad, underholdning og en atmosfære ud over det sædvanlige, kan nu byde på et nyt og kærkomment madkoncept. ’Bistrologiskt’ er navnet på den nye restaurant ved kabinebanens sidste stop. På den nyrenoverede restaurant kan sultne skiløbere få serveret mad, som er 100 % økologisk. Lækker økologisk mad i kombination med en fantastisk udsigt sikrer, at Bistrologiskt vil blive et godt supplement til Åres eksisterende udbud af restauranter. Restaurantudbuddet i Åre holder samme høje klasse som storbyerne og har intet mindre end otte steder med i White Guide. Råvarerne fra Jämtlands-regionen har en stor stjerne hos mange kokke i Åre.

Der kan ikke herske tvivl om, at Valle har taget Åres yngste gæster og deres forældre med storm, og nu får Valle sit eget skiland i Rödkullen. Her designer Valle sin egen eventyrbane, hvor der venter spændende oplevelser efter hvert eneste sving. Han bygger også en minipark for de alleryngste, hvor børnene kan øve sig på deres første små hop og køre på små bokse.

I Åre fortsætter udviklingen af Åre Ambilight Snow Park med en ny 260 meter lang linje, som vil byde på en helt ny rail-linje og nye hop.

Mere information og nyheder fra Åre: http://www.skistar.com/da/Are/Om-Are/

Trysil – En times kortere rejsetid fra Sydsverige Oslo

Den nu færdigbyggede firesporede motorvej E6 fra Oslo til Kolomonen forkorter rejsetiden fra det sydlige Sverige, Gøteborg och Oslo til Trysil med cirka en time.

Skovbakkerne i Vihammerskogen blev en stor succes sidste vinter. Den kommende vinter fortsætter udviklingen med blandt andet bedre tilgængelighed fra området omkring Fageråsen.

Mere information og nyheder fra Trysil: http://www.skistar.com/da/Trysil/Om-Trysil/

Hemsedal – Ny Ski Lodge til vinteren 2017

I sommer påbegyndte vi udviklingen og opførelsen af en ny lodge i Hemsedal. Omkring 100 nye, moderne lejligheder med en perfekt beliggenhed i Hemsedal Skisenter vil stå klar i slutningen af vinteren 2017. Lodgen vil omfatte cirka 600 sengepladser, garage, skiopmagasinering, restauranter, butikker, aktiviteter og Valles første lejligheder efter eget design, som bliver noget helt unikt for SkiStars destinationer.

Mere information og nyheder fra Hemsedal: http://www.skistar.com/da/Hemsedal/Om-Hemsedal/

Nyheder i Valles Verden

Valle er en utroligt populær snemand, og de fleste har noget bemærket de lange krammekøer som opstår når Valle møder sine favoritter, børnene. Siden sidste år er Valles egne hits på Spotify blevet streamet over 260.000 gange, han har givet over 100.000 kram, og der er blevet solgt over 6.000 eksemplarer af Valles egen eventyrbog.

For at give børnene endnu bedre muligheder for at lave sjov og ballade, stå på ski og kramme Valle, satser Sälen nu på skioptog med Valle og flere forestillinger på Valles Världshus på Experium. Valle får desuden sit eget musikstudie både på Valletorget i Lindvallen og i Trollskogen i Hundfjället. Valle får også to nye ski-lande – et i Tandådalen, som er en del af storsatsningen på det nye Tandådalstorget, og et i det populære familieområde Rödkullen i Åre.

MySkiStar – bonus på alle onlinekøb

Den store nyhed fra loyalitetstjenesten MySkiStar er at man får bonus på alt som man køber online hos SkiStar. Bonussen kan benyttes ved køb af skirejse på skistar.com og/eller tøj og udstyr på skistarshop.com

MySkiStar nærmer sig 400.000 medlemmer og er for mange en uundværlig følgesvend på skibakken. Når man tilmelder sig MySkiStar, får man, ud over bonussen, adgang til masser af medlemsfordele og sjove funktioner:

• Nyhed! Bonus på alle onlinekøb
  • Nyhed! MySkiStar Snow Park feature
  • Fordelagtige tilbud og rabatter
  • Personlig statistik over skiløbet
  • Familieudfordringer og pins
  • Positionering og mulighed for at se hvor venner og familie befinder sig
  • Træningstips og statistik over kalorieforbrug
  • Gratis WiFi i SkiStars skiområder*

MySkiStar Snow Park feature – del din første 180

Til vinter lancerer SkiStar en helt unik tjeneste i SkiStar Snow Parks i Åre (Åre Ambilight Snow Park), Vemdalen og Sälen. Alle gæster der har et SkiPass knyttet til deres MySkiStar-konto, kan blive filmet i skiparken.SkiPasset aflæses ved starten til hoppet, et fastmonteret kamera filmer, og klippet lægges med nogle minutters forskydning op på gæstens MySkiStar-profil. Herefter kan gæsten via sin profil gemme og dele klippet via sine sociale kanaler. Det er første skridt i en større SkiStar-satsning, som er målrettet ungdomsgruppen.

MySkiStar Snow Park-appen skal inspirere unge til at udnytte vores parker til at forbedre deres evner og drage nytte af det sociale aspekt af det at stå på ski. Via applikationen kan gæsten med det samme se resultatet af sit løb/hop. Kulturen omkring skiparker handler i høj grad om at have det sjovt og stå på ski sammen med vennerne. Appen gør det enkelt at dele glæden ved at have lært et nyt hop/trick med både vennerne på skibakken og familie/venner derhjemme via de sociale medier, siger Fredrik Rydén, som er event- og parkansvarlig hos SkiStar AB.

SkiStarshop.com – Levering til jeres fjeldlogi

SkiStars store satsning på e-handel med ski tøj og skiudstyr blev lanceret sidste vinter, og nu bliver tjenesten endnu bedre. Ud over at den optjente MySkiStar-bonus kan anvendes til køb på skistarshop.com, tilbyder vi nu også at levere de købte produkter til jeres lejede fjeldlogi i Sälen.

Vi stræber hele tiden efter at gøre det enklere og mere bekvemt for vores gæster at besøge os. Nu bliver det enklere og mere bekvemt for vores gæster, som slipper for at pakke bilen med alt det, de har købt hos os, så der er mere plads til mad og andet, siger Joakim Landgård, som er ansvarlig for skistarshop.com.

Fakta og seneste nyt fra SkiStar og vores destinationer

På skistar.com kan du finde fakta, information, endnu flere nyheder og en eventkalender. Få seneste nyt fra SkiStar via vores nyhedsrum på Mynewsdesk, hvor der ligger nye billeder til fri publicering sammen med yderligere information fra os. Du har også mulighed for at registrere din e-mailadresse og få vores seneste presseinformation tilsendt.

Hvis du vil have mere information, er du velkommen til at kontakte:
Linda Morell, PR-chef SkiStar AB
Telefon: + 46 76 118 60 02
E-mail: linda.morell@skistar.com

SkiStar AB, hvis B-aktier er noteret på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, ejer og driver skisportsanlæg på alpindestinationerne Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge. Markedsandelen er 53 % i Sverige, 31 % i Norge og 43 % i Skandinavien som helhed. Kernevirksomheden er alpint skiløb med fokus på gæstens skioplevelse. Derudover drives der skiskole, skiudlejning og udlejning af logi.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02
SkiStar Pressetjeneste (kun akutte spørgsmål)

Pressekontakt Åben fra den 2. december 2024 til den 1. maj 2025 For andre tidspunkter på året uden for kontortid, kontakt venligst SkiStars kundeservice på +46 771-84 00 00. +46 280-841 60

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!