SkiStar Lodge Hundfjället – et internationalt resort i Sälen

SkiStar Lodge Hundfjället – et internationalt resort i Sälen

Nu byder SkiStar Lodge Hundfjället sine første gæster og besøgende velkommen til en international fjeldoplevelse. Et familieresort tæt på pisten med alle tænkelige faciliteter, muligheder og førsteklasses madoplevelser – samlet under ét tag og med skiløb og naturoplevelser lige uden for døren. SkiStar Lodge Hundfjället åbner den 12. december 2021.

SkiStar Lodge Hundfjället er SkiStars nyeste satsning og kronjuvelen i Sälenfjeldene – et hyggeligt resort i topklasse, der kan sammenlignes med internationale skisteder. Lodgen har en eksklusiv, familiær atmosfære med hyggelige selskabslokaler, hotelværelser, lejligheder inkl. unikke familielejligheder med Valle-tema, to hyggelige restauranter og en stor lodgebar, relax-afdeling og fitnesscenter direkte forbundet med to ultramoderne 8-sæders ekspreslifte, pister og en beliggenhed tæt på Scandinavian Mountains Airport kun 10 kilometer væk.

– Som den førende feriearrangør for Skandinavien er vi med SkiStar Lodge Hundfjället definitivt gået fra at være et liftfirma til en fjeldturistvirksomhed hele året rundt. Vores vision med den nye lodge er at skabe et svensk fjeldresort i topklasse med noget til enhver smag. Tæt på Scandinavian Mountains Airport og direkte forbundet med lifte og pister kan vi tilbyde vores gæster den bedste service. Vi håber, at tidligere besøgende i Hundfjället samt nye gæster vil sætte pris på vores nye lodge med alle dens faciliteter og mange aktiviteter samt udbuddet med Pontus Frithiofs restauranter, siger Stefan Sjöstrand, adm. dir. i SkiStar.

Pontus Frithiofs og Nordrests restauranter på Hundfjället bliver naturlige mødesteder efter en dag fyldt med skiløb og aktiviteter. Pontus! i Sälen, hvis koncept lader de svenske fjelde møde det udtryksfulde Nordamerika, ligger i lodgen med udsigt over liftene, der klatrer op over fjeldet, og inviterer til casual dining hver aften. A la carte-menuen har et bredt udvalg af retter, hvor grill og sashimi er toneangivende, samt et stort udvalg af vin og champagne særligt udvalgt af chefsommelier Mario E. Moroni. Her er også en indbydende bar til en mere sofistikeret afterski, komfortable sofaer og lænestole, hvor du kan læne dig tilbage foran pejsen i Champagne Hour, hvor servering sker fra champagnevogn. Om morgenen serveres morgenmadsbuffet, der giver mulighed for at bestille tilvalg fra morgenmadsmenuen.

Mondo, som ligger i ejendommen lige ved siden af lodgen, er et afslappet sted at hygge sig i fjeldene. Her tilbydes restauratørens family style-koncept, som består af retter fra forskellige verdensdele. Her er også Ski-in-frokost med velsmagende, varme gryderetter, supper og hjorteburgere. Om aftenen er der sharing-retter a la carte til hele familien eller vennegruppen, og du kan selvfølgelig bestille takeaway. På Mondos bar stiger pulsen med traditionel, tempofyldt afterski fra DJ's og liveoptrædener om eftermiddagen.

Med Mondo og Pontus! i Sälen behøver gæsterne ikke at besøge andre steder end Sälen for at få god mad og drikke, underholdning og afterski. Vi tilbyder alt, hvad hjertet kan begære efter en dag på pisterne eller i sporet. Med vores Sälen-koncepter og Nordrest, der står for driften, har vi udviklet vores udvalg yderligere, og på sigt håber vi at kunne lancere flere restauranter på nye SkiStar-lodges og destinationer. Vi håber, at Mondo og Pontus! i Sälen bliver destinationer i sig selv og tiltrækker nye besøgende til Sälen og Hundfjället, siger Pontus Frithiof, grundlægger og ejer af Pontus Group.

Hygge á la Aspen

Tegnestuen Agnas Ark står bag den moderne designede og stilfulde bygning, som rummer

153 værelser, hotelværelser og lejligheder med 786 sengepladser, konferencelokaler, spa, fitnesscenter, SkiStar shop og to førsteklasses restauranter samt en stor lodgebar. De norske indretningsarkitekter fra Iplan har skabt lodgens varme, hyggelige, rustikke men samtidig luftige atmosfære med store panoramavinduer med udsigt over fjeldet. I fællesarealerne genfinder man materialerne mørkt træ, kobber, bløde tæpper, behagelige siddegrupper, åben pejs og grønne planter. Her er også shuffleboard. Lodgens hotelværelser er smagfuldt indrettede med den samme hyggelige, rustikke atmosfære. Der er tre store suiter i flere plan. Lejlighederne har desuden flotte små køkkener eller tekøkkener med alt det nødvendige køkkenudstyr. Der er også unikke familielejligheder, som er indrettet med materialer og farver, som kendes fra Valles verden. Nogle af hotelværelserne og lejlighederne samt suiterne har store balkoner med storslået udsigt over løjperne og det majestætiske fjeld.

Aspen, Newport og Mammoth Mountain er blot nogle af de steder, som ud over svenske fjelde og Sälen har inspireret os under arbejdet med at skabe en internationalt luksuriøs SkiStar Lodge til både svenske og udenlandske gæster. SkiStar Lodge Hundfjället har fået et opdateret lodgekoncept 2.0, men tidligere SkiStar-gæster og besøgende skal stadig føle sig hjemme, siger Einar Salomonsen, indretningsarkitekt hos Iplan.

Varmende afslapning

I ejendommen ved siden af lodgen ligger også afslapningsområdet – Frost Pool & Sauna – med mulighed for rekreation. Her er en indendørs og udendørs swimmingpool, boblebad med vandfald og massage til ryggen, en varm kilde og et caldarium (varmt rum) med aromatiske dufte, dampsauna samt en traditionel, tør sauna. Derudover er der et fuldt udstyret fitnesscenter og en bar, der serverer drikkevarer og snacks.

Børnenes verden

Der er masser af sjove ting at lave for børnene. Verdens bedste krammesnemand Valle og hans venner skilærerne kommer hver dag og lærer børnene at stå på ski, køre i SkiStar Fun Rides eller i Trollskogen. Valles Hygglo er et legerum med opgaver, spil og andre sjove ting at lave. I børneskiområdet lige uden for hotellet er der også børne- og barnevognspasning, mens forældrene får tid for sig selv på pisterne.

Møder og arrangementer

SkiStar Lodge har eb topmoderne konferenceetage med seks mødelokaler med plads til op til 250 personer. Det største lokale, Sälen, har plads til ca. 130 personer. På øverste etage, tårnrummet, finder man en storslået udsigt over pisterne og fjeldene.

– At bo på SkiStar Lodge Hundfjället giver mange muligheder, og det er gæsten, der styrer opholdet hos os. Oplevelsen og følelsen skal være som at have sin egen hyggelige hytte, men med al tænkelig service, faciliteter og aktiviteter i lodgen og uden for døren. Vi har udviklet vores lodgekoncept yderligere – og det hele er for at skabe et behageligt ophold for store og små, som er skræddersyet til nutidens og fremtidens krav. Nærheden til lufthavnen giver flere muligheden for nemt og hurtigt at komme hertil,siger Lena Backlund, hotelchef for SkiStar Lodge Hundfjället.

Fakta om SkiStar Lodge Hundfjället
18.650 m2 bruttoareal
786 sengepladser
153 lejligheder, heraf:
32 dobbeltværelser (24 m2)
8 studios (37 m2)
110 lejligheder (54-125 m2)
3 suiter (125-195 m2)

Restaurant Pontus! i Sälen, ca. 160 siddepladser
1 fjeldbar, ca. 200 siddepladser
Restaurant Mondo, ca. 180 siddepladser

Legerum Valles Hygglo
SkiStarshop

Relax Frost Pool & Sauna:

1 boblebad (38°)

1 varm kilde(38°)

1 udendørs swimmingpool (38°)

1 sauna (85° tør sauna)

1 iskilde stalagmit (-5°)

1 caldarium (45°, varmt rum)

1 dampsauna (80°, automatisk damp)

Kommunikationsmuligheder:
Scandinavian Mountains Airport ca. 10 km fra SkiStar Lodge Hundfjället
SkiPass-busstoppested lige ved hotellet.

SkiStar Lodge Hundfjället åbner den 12. december 2021.

Bestilling af indkvartering SkiStar Lodge Hundfjället

Bordbestilling på Mondo by Pontus Frithiof

Bordbestilling på Pontus! i Sälen

Hvis du ønsker flere oplysninger, billeder eller interviewanmodninger, bedes du kontakte:
    Heléne Airijoki, pressekontakt SpoilConcept, e-mail: helene.airijoki@spoilconcept.se eller telefon: + 46 73 385 03 19.
    Petra Hallebrant, PR- og kommunikationschef, SkiStar AB, e-mail: petra.hallebrant@skistar.com
    eller telefon: +46 280 841 60

Pressebilleder:

Regions

SkiStar AB (publ) er en virksomhed med aktiviteter inden for fjeldturisme og er noteret på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet. Koncernen ejer og driver bjerganlæg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre og Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige og St. Johann i Tirol i Østrig. Forretningen er opdelt i tre segmenter; Drift af skisportssteder, ejendomsudvikling og -forvaltning samt hoteldrift.

Som den førende feriearrangør for Skandinavien er SkiStars forretningsidé at skabe mindeværdige fjeldoplevelser, udvikle bæredygtige destinationer, tilbyde overnatning, aktiviteter, produkter og services af højeste kvalitet med vores gæster i fokus.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02
    SkiStar Pressetjeneste (kun akutte spørgsmål)

Pressekontakt Åben fra den 2. december 2024 til den 1. maj 2025 For andre tidspunkter på året uden for kontortid, kontakt venligst SkiStars kundeservice på +46 771-84 00 00. +46 280-841 60

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!