Gå til indhold
Stå på ski i Stockholm til sommer hos SkiStar Stockholm Hammarbybacken – flere sommernyheder åbner nu

Pressemeddelelse -

Storbyferie i Stockholm kan krydres med skiløb, klatring, trampoliner og Bungy Rocket hos SkiStar Stockholm Hammarbybacken, som er Stockholms centralt beliggende skidestination. Udviklingen mod en året-rundt eventyrsdestination startede sidste år, og Stockholm Hammarbybacken introducerer nu flere nye attraktioner som klatretårn, Bungy Rocket og trampoliner. Sommersæsonen er allerede i gang med åbne aktiviteter.

Sidste sommer havde Stockholms lokale skidestination og SkiStars sjette destination premiere som året-rundt-destination med adrenalinfremmende og sjove nyheder som fx SkiStars SummerSki, Mountain Coaster, Moutain Tube og klatrepark. Næste skridt i udviklingen af sommerudbuddet er at tilbyde endnu flere aktiviteter og attraktioner, som fx klatretårn, Bungy Rocket og trampoliner.

- På Stockholm Hammarbybacken kan man have det sjovt og udfordre sig selv hele året rundt, og oveni det kan man nyde Stockholms bedste udsigt. Med aktiviteterne på Stockholm Hammarbybacken gør vi storbyen lidt mere attraktiv og sjov for alle, der leder efter uforglemmelige oplevelser midt i storbyen, siger Stefan Sjöstrand, administrerende direktør, SkiStar.

Her er alle sommernyhederne hos SkiStar Stockholm Hammarbybacken:

Bungy Rocket: Her får gæsterne et rigtigt adrenalinkick med SkiStars nye Bungy Rocket, hvor man bliver sendt cirka 15 meter op i luften fra toppen af Hammarbybacken. Udsigten er fantastisk - hvis man tør holde øjnene åbne! Det er en omvendt version af bungee jump, hvor man starter på jorden og bliver skudt op i himlen som en katapult ved hjælp af stærke gummibånd. Fra 7 år.

Klatretårn: En udfordring for alle som tør prøve hvor højt de kan klatre på det 8 meter høje klatretårn. Der er forskellige karakterer på klatrevæggene, og klatretårnet byder på i alt otte forskellige ruter. Fra 7 år.

Trampoliner: Her kan man hoppe svimlende højt på en af de fire trampoliner. Man sidder sikkert i en sele med gummibånd og kan lave tricks og saltoer, som man tidligere kun har drømt om. På trampolinerne, også kaldet Bungy Trampolin, kan man prøve alt, hvad man ønsker, at man turde på en normal trampolin. Fra 3 år.

Følgende attraktioner, der åbnede sidste år, er også på programmet i år:

SkiStar SummerSki: For dem, der ikke kan få nok af at stå på ski på sne om vinteren, eller som er nysgerrige efter at prøve skiløb, er der mulighed for også at gøre det om sommeren på næsten 9000 kvadratmeter kunstgræsbane, hvilket giver følelsen af at stå på ski på sne. Materialet er lavet af delvist genbrugt plastik. Der er også en sommerversion af SkiStar Snow Park med en række features som fx rails og bokse designet af SkiStars ambassadør, freestyleprofilen og OL-medeljevinder Jesper Tjäder. Derudover er der et begynderområde let tilgængeligt med rullebånd.

SkiStar Mountain Coaster: SkiStars egen version af en sommerkælk eller "coaster" på 800 meter skinner ned ad bjerget; en tempofyldt tur med makshastighed på 40 km/t, der forhåbentlig byder på adrenalin, latter og en vidunderlig udsigt.

SkiStar Mountain Tube: Her kan man køre ned ad bjerget i store gummiringe på to forskellige baner, tilpasset hele familien og med garanti for et sjovt sug i maven.

SkiStar Klatrepark: Sjov for både unge og gamle, hvor man klatrer cirka 80 meter over byen i syv trætopsbaner med omkring 60 forhindringer og en 100 meter lang zipline.

Andre aktiviteter: Løbetræning, vandreture, udendørs fitnesscenter og skiudlejning er også tilgængelig på stedet, ligesom der også er et cafeteria.

Billetter og åbningstider

Årets nyhed, klatreparken, er allerede åben sammen med sidste års nyheder Mountain Coaster, Mountain Tube og SummerSki. Bungy Rocket og trampoliner åbner 12. juni. Forudbestilling af klatreparken er påkrævet, og man køber billetter og booker alle aktiviteter nemt og bekvemt i SkiStars app eller via skistar.com.

Læs mere om Stockholm Hammarbybacken inklusive åbningstider og billetkøb: https://www.skistar.com/en/hammarbybacken/

SkiStar AB (publ) er en virksomhed med aktiviteter inden for fjeldturisme og er noteret på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet. Koncernen ejer og driver bjerganlæg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre og Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige. Forretningen er opdelt i tre segmenter; Drift af skisportssteder, ejendomsudvikling og -forvaltning samt hoteldrift.

Som den førende feriearrangør for Skandinavien er SkiStars forretningsidé at skabe mindeværdige fjeldoplevelser, udvikle bæredygtige destinationer, tilbyde overnatning, aktiviteter, produkter og services af højeste kvalitet med vores gæster i fokus.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02
SkiStar Pressetjeneste (kun akutte spørgsmål)

Pressekontakt Åben fra den 2. december 2024 til den 1. maj 2025 For andre tidspunkter på året uden for kontortid, kontakt venligst SkiStars kundeservice på +46 771-84 00 00. +46 280-841 60

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!