Vitus Hanghøj

Trysil blir base for dansk alpinsatsing

SkiStar Trysil og Trysil Rennskole har inngått samarbeidsavtale med Alpint Kraftcenter Danmark (AKD). Avtalen sikrer dansk alpinsport gode muligheter for sportslig utvikling.

Trysil er Norges desidert største skisted med 68 bakker og 31 heiser. Høgegga er et snøsikkert og velrennomert treningsområde for aktive alpinister. Her har Trysil Rennskole sin base med kompetente og erfarne trenere og det arrangeres årlig internasjonale E-cup- og FIS-renn.

SkiStar eier de to største skidestinasjonene i Norge (Trysil og Hemsedal), de tre største i Sverige (Sälen, Åre og Vemdalen) samt St.Johann in Tirol i Østerrike og er en ledende aktør i skiverdenen. SkiStar er tittelsponsor for alpin-VM i Åre i 2019 – og har fokus på et friskt og aktivt liv og sosiale aktiviteter koblet til skikjøring. Det gjør SkiStar til en meget interessant partner for AKD og avtalen som gjelder fra sesongen 2018/19 understøtter Danmarks Skiforbunds sportslige fokus.

De inngåtte avtaler sikrer gode vilkår på SkiPass og innkvarteringfor medlemmer av danske skiklubber. Avtalene gir i tillegg gode rammer for skiklubber og gjennomføring av danske alpinkonkurranser. I fremtiden vil de alpine landslagene ha en solid treningsbase i Trysil fra november til april. Ungdomslandslaget for kjørere under 16 år vil få Anders ”Calle” Carlsson som landslagstrener, supplert av andre trenere fra Trysil Rennskole ved behov. ”Calle” har meget solid trenererfaring og har tidligere trent utøvere på verdenscup-nivå.

”De inngåtte avtalene gir gode betingelser for den positive sportslige utviklingen som allerede er i gang. De støtter opp under at landslags- og skiteamkjørere, samt vanlige medlemmer av danske alpinklubber, får tilgang til attraktive tilbud når de skal på ski. Trysil er også en meget god destinasjon for å arrangere konkurranser og events som kan samle og styrke utviklingen av dansk skisport”, uttaler Ole Mathiassen, leder for AKD.

Kenneth Bøggild, administrasjonssjef i Danmarks Skiforbund, supplerer: ”Jeg er på vegne av alpin skisport i Danmark veldig glad for at AKD har lykkes med å få til en avtale med Skistar, og Trysil er en destinasjon som gir anledning til å dyrke flere disipliner. Forhåpentligvis betyr dette at enda flere dansker melder seg inn i skiklubber, får ta del i de gode aktivitetene som foregår i klubbene og får enda flere dager på ski og snowboard i løpet av vinteren”.

”Vi har mange danske ski- og snowboard-kjørere som besøker våre skianlegg og ser Danmarks Skiforbund og AKD som en naturlig partner. I fremtiden håper vi å se enda flere dansker, på tvers av alle typer skikjørere, nyte godt av våre fantastiske destinasjoner og Trysil som den ledende skidestinasjonen i Norge – et land vi vet at veldig mange dansker gjerne besøker om vinteren når de skal på skiferie”, sier Turid Backe-Viken, salgs- og markedsansvarlig SkiStar Trysil

De inngåtte avtaler evalueres årlig med tanke på å skape forbedringer i samarbeidet. De tilbud som avtalene innholder for medlemmer av skiklubber samt skiteam- og landslagskjørere vil bli etablert via skiklubbene i Danmark og Danmarks Skiforbund i tiden som kommer. Inntil da finner du generell informasjon om SkiStar Trysil her, og Trysil Rennskole her.

For mer informasjon:
Turid Backe-Viken, salgs- og markedsansvarlig i SkiStar Trysil
Mob: (+47) 992 80 071

Vedlagte bilder kan publiseres fritt.

SkiStar AB (publ) er noteret på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen ejer og driver alpine skianlæg i Sälen, Åre og Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt St Johann i Tyrol i Østrig. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 31 % og samlet set i Skandinavien 41 %. Kernevirksomheden er alpint skiløb med gæstens skioplevelse i centrum. Virksomheden deles ind i tre segmenter; Skianlæg - Drift, Infrastruktur og Udnyttelse.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!