Gå til indhold
Det var med stor glede at Camilla Korsæth Reinhartsen, partneransvarlig hos Barnekreftforeningen (til v.) mottok den samlede donasjonen på 140 000 kr, som ble overrakt av butikksjef Inger Gulliksen på vegne av alle Skoringens 72 butikker

140 000 kr til Barnekreftforeningen fra Skoringens butikker

140 000 kr er en kjærkommen gave for Barnekreftforeningen, som arbeider for at ingen barn skal dø av kreft og at færre skal leve med senskader som følge av sykdommen. Donasjonen er fra Skoringen, som sammen med kundene i kjedens 72 butikker i Norge har støttet opp om Barnekreftforeningens viktige arbeid gjennom en langvarig kampanje. Konkret ble det solgt 21 000 par spesiallagede bambussokker, noe som altså resulterte i en samlet støtte på 140 000 kr til foreningens arbeid.

Skoringens 72 butikker gikk i fjor sammen med Barnekreftforeningen om et målrettet tiltak, dels for å informere om Barnekreftforeningens viktige arbeid og dels for å samle inn penger gjennom salg av bambussokker til kunder som ønsket å støtte saken. Bambussokkene var spesiallaget og dekorert med en grønn firkløver som et symbol på håp, og budskapet må sies å ha gått hjem hos veldig mange av Skoringens kunder.

Det endelige tallet havnet på 21 000 solgte par bambussokker med firkløveren på. De 21 000 budskapene og 140 000 kronene er mottatt med takk av Barnekreftforeningen.

Tusen takk til alle dere i Skoringen, og kundene deres, for det viktige bidraget i kampen mot barnekreft. Dette er midler som skal brukes til livsviktig forskning på barnekreft. Vi vet at forskning bidrar til ny kunnskap og enda bedre behandlingsmetoder. Vi jobber for at ingen barn skal dø av kreft og at alle barn skal få et godt liv etter behandling. Støtten fra dere i Skoringen gjør en stor forskjell for barn og unge som rammes av kreft, og deres familier. Gjennom den fine kampanjen har dere også bidratt til økt synlighet og oppmerksomhet rundt både Barnekreftforeningen og den viktige saken vår. Tusen takk for det gode samarbeidet og deres engasjement. Uttalelsen kommer fra Camilla Korsæth Reinhartsen, partneransvarlig hos Barnekreftforeningen, som mottok donasjonen i Skoringens butikk i Grensen i Oslo.

Bambussokkene ble solgt i pakker med tre par for 129 kr, hvorav 20 kr ble donert til Barnekreftforeningen. Et opplagt produkt å selge for en skokjede, men for Skoringen handler det om mer enn sko og sokker.

– Vi har valgt å samarbeide med Barnekreftforeningen fordi arbeidet deres jo dessverre berører mange, også våre egne medarbeidere og butikkansatte. Vi har allerede i utgangspunktet stor oppmerksomhet på barn, og vi vil gjerne være med på å utgjøre en forskjell ved å gjøre noe vi har spesielt gode forutsetninger for: nemlig å nå ut til riktig mange nordmenn gjennom vårt landsdekkende nettverk av butikker, der engasjerte butikkansatte hver dag er i kontakt med tusenvis av foreldre og besteforeldre i nærområdet sitt. Denne kontakten får vi også gjennom nettbutikken vår, som daglig har over 10 000 besøkende, sier Karina Gondoff Bøje, markedsføringssjef hos Shoe-D-Vision i Danmark, som er kjedekontor for Skoringens butikker i Norge.

Tiltaket har også blitt godt mottatt i kjedens butikker, deriblant Skoringen i Grensen i Oslo, der den offisielle overrekkelsen av de 140 000 kronene til Barnekreftforeningen nylig fant sted.

– For oss i butikkene har tiltaket hatt stor verdi, forteller Inger Gulliksen, som er butikksjef i Skoringen i Grensen. – Vi synes alle det er viktig å støtte kreftsaken, ikke minst når barn er involvert. Derfor vil vi også veldig gjerne bidra til at det blir enda mer oppmerksomhet omkring denne viktige saken. Budskapet har berørt mange av kundene våre, som har satt pris på å kunne støtte Barnekreftforeningen, noe vi selvfølgelig er veldig takknemlige for. Det betyr nemlig at vi nå på vegne av alle Skoringens butikker og kunder sammen kan overrekke i alt 140 000 kr til Barnekreftforeningens viktige arbeid. Butikken solgte i alt 149 pakker bambussokker i perioden.

Salget av bambussokker i skokjedens 72 butikker pågikk over en lengre periode fra våren 2023 og frem til årsskiftet. Målet var å selge så mange bambussokker som mulig, og til slutt rundet Skoringen donasjonsbeløpet opp til de 140 000 kronene.

Ytterligere informasjon eller kommentarer kan fås ved å kontakte:

SKORINGEN/Shoe-D-Vision: Karina Gondoff Bøje, marketingchef, kgb@shoe-d-vision.com, mobil: +45 62 26 40 44.

Barnekreftforeningen: Irene Sandnes Rivelsrud, Leder Marked og Innsamling, irene@barnekreftforeningen.no, telefon: 97 01 80 56.

Om Skoringen Norge:

• Skoringen er Nordens ledende skokjede og har vært familiens foretrukne skobutikk siden 1955.
  • Med en kombinasjon av fysiske butikker og et inspirerende nettunivers henvender Skoringen seg til alle aldersgrupper.
  • Både i butikkene og på nett tilbyr skokjeden et bredt sortiment av motemerker, sneakers og klassiske sko til hele familien.
  • Skoringen har 72 selvstendige butikker sentralt plassert over hele landet. I Danmark har skokjeden 86 selvstendige butikker.
  • I 2020 lanserte Skoringen «SNEAX Store» i utvalgte butikker i Norge og Danmark. «SNEAX Store» er kjedens butikker som konsentrerer seg om salg av sneakers, hvor kundene kan finne de beste sneakersene fra sko-, kles- og sportsbransjen.

Karina Gondoff Bøje

Pressekontakt Marketingchef +45 62 26 40 44

Om Skoringen

• Skoringen er Danmarks største skokæde og har siden 1955 været familiens foretrukne skobutik.
• Med en kombination af fysiske butikker og et inspirerende online univers, henvender Skoringen sig til alle aldersgrupper.
• Både i butikkerne og online tilbyder skokæden et bredt sortiment af fashionbrands, sneakers og helt klassiske sko til hele familien.
• Skoringen har 86 selvstændige butikker beliggende på centrale placeringer i hele landet. I Norge har skokæden 72 selvstændige butikker.
• I 2020 lancerede Skoringen ’SNEAX Store’ i udvalgte butikker i både Danmark og Norge. ’SNEAX Store’ er kædens butikker dedikeret til sneakers, hvor kunderne finder de bedste sneakers fra sko-, tøj- og sportsbranchen.

Skoringen
Mod Skoven 12