Gå til indhold
Butikkassistent Trine Hansen og hennes barnebarn Sophia i butikken i Tromsø, hvor kundene kjøpte 209 pakker bambussokker for samtidig å støtte Barnekreftforeningen.

Skoringen og kundene i Tromsø støtter Barnekreftforeningen

Skoringen i Tromsø har sammen med skokjedens øvrige 71 butikker på landsplan samlet inn penger til Barnekreftforeningen. Under kampanjen ble det solgt 21 000 par spesialproduserte bambussokker, noe som resulterte i en samlet donasjon på 140 000 kr. Det er en kjærkommen gave for Barnekreftforeningen, som jobber for at ingen barn skal dø av kreft og at alle barn skal få et godt liv etter behandling. En viktig sak for mange, og særlig for en del av personalet i butikken i Tromsø, som har hatt den alvorlige problematikken tett innpå livet.

Skoringen i Tromsø og kjedens 71 øvrige butikker gikk i fjor sammen med Barnekreftforeningen om et målrettet tiltak, dels for å informere om Barnekreftforeningens viktige arbeid og dels for å samle inn penger gjennom salg av bambussokker til kunder som ønsket å støtte saken. Bambussokkene ble spesiallaget og dekorert med en grønn firkløver som et symbol på håp, og budskapet appellerte til svært mange av Skoringens kunder og personale også i Skoringens butikk i Storgata 68 i Tromsø.

Vi har alle syntes det har vært veldig fint å kunne bidra til en så viktig sak som å støtte Barnekreftforeningen og det viktige arbeidet de gjør, sier Merete Heggø Larssen, som er butikksjef i Skoringen i Tromsø. – Vi setter stor pris på at Skoringen velger å kjøre en sånn kampanje, og vil gjerne si tusen takk til alle kunder som har kjøpt bambussokker og sluttet opp om det gode formålet. I løpet av kampanjen har vi solgt 209 pakker med bambussokker.

Bambussokkene ble solgt i pakker med tre par for 129 kr, hvorav 20 kr ble donert til Barnekreftforeningen. Et opplagt produkt å selge for en skobutikk, men hos Skoringen i Tromsø handler det om mer enn sko og sokker.

– Det har likevel vært ekstra spesielt for vår butikkassistent Trine, som har hatt dette som en hjertesak siden hun og familien opplevde denne sykdommen på nært hold da barnebarnet Sophia ble syk for noen år siden. Det går bra med Sophia i dag, men saken står sterkt hos Trine og også blant oss som er kollegaene hennes, forteller Merete Heggø Larssen.

Samlet donasjon på 140 000 kr til Barnekreftforeningen

Salget i butikken i Tromsø er nå slått sammen med det øvrige salget i alle Skoringens butikker på landsplan. I alt er det solgt 21 000 par bambussokker med en firkløver som symbol på håp, noe som utløser en donasjon på 140 000 kr til Barnekreftforeningens arbeid.

De 21 000 synlige budskapene rundt om i landet og de 140 000 kronene vekker glede hos Barnekreftforeningen, hvor partneransvarlig Camilla Korsæth Reinhartsen i forrige uke mottok donasjonen.

– Tusen takk til alle dere i Skoringen, og kundene deres, for det viktige bidraget i kampen mot barnekreft. Dette er midler som skal brukes til livsviktig forskning på barnekreft. Vi vet at forskning bidrar til ny kunnskap og enda bedre behandlingsmetoder. Vi jobber for at ingen barn skal dø av kreft og at alle barn skal få et godt liv etter behandling. Støtten fra dere i Skoringen gjør en stor forskjell for barn og unge som rammes av kreft, og deres familier. Gjennom den fine kampanjen har dere også bidratt til økt synlighet og oppmerksomhet rundt både Barnekreftforeningen og den viktige saken vår. Tusen takk for det gode samarbeidet og deres engasjement, sier Camilla Korsæth Reinhartsen, partneransvarlig hos Barnekreftforeningen.

En av fordelene ved å samarbeide med Nordens største skokjede er Skoringens landsdekkende nettverk av butikker, der engasjerte ansatte hver dag er i kontakt med tusenvis av foreldre og besteforeldre i nærområdet sitt. For ikke å snakke om kjedens nettbutikk, som daglig har over 10 000 besøkende.

I butikken i Tromsø gleder butikksjefen og personalet seg over kundenes støtte og de innsamlede midlene som nå er overrakt. Det vitner om at både personalet og mange av kundene har tatt til seg budskapet.

Ytterligere informasjon eller kommentarer kan fås ved å kontakte:

Skoringen Tromsø: Butikksjef Merete Heggø Larssen, mhl3085@skoringen.no

Barnekreftforeningen: Leder Marked og Innsamling Irene Sandnes Rivelsrud, irene@barnekreftforeningen.no, tlf. 97 01 80 56.

Om Skoringen i Tromsø

Skoringens butikk i Tromsø eies av Håkon Løbach Willumsen og ledes til daglig av Merete Heggø Larssen, som har vært butikksjef her i seks år. Med et bredt sortiment av både merkevaresko, motesko og kjedens egne kvalitetsmerker veileder og betjener Merete og hennes ansatte hver dag de lokale kundene i Tromsø.

Om Skoringen Norge:

• Skoringen er Nordens ledende skokjede og har vært familiens foretrukne skobutikk siden 1955.
  • Med en kombinasjon av fysiske butikker og et inspirerende nettunivers henvender Skoringen seg til alle aldersgrupper.
  • Både i butikkene og på nett tilbyr skokjeden et bredt sortiment av motemerker, sneakers og klassiske sko til hele familien.
  • Skoringen har 72 selvstendige butikker sentralt plassert over hele landet. I Danmark har skokjeden 86 selvstendige butikker.
  • I 2020 lanserte Skoringen «SNEAX Store» i utvalgte butikker i Norge og Danmark. «SNEAX Store» er kjedens butikker som konsentrerer seg om salg av sneakers, hvor kundene kan finne de beste sneakersene fra sko-, kles- og sportsbransjen.

Karina Gondoff Bøje

Pressekontakt Marketingchef +45 62 26 40 44

Om Skoringen

• Skoringen er Danmarks største skokæde og har siden 1955 været familiens foretrukne skobutik.
• Med en kombination af fysiske butikker og et inspirerende online univers, henvender Skoringen sig til alle aldersgrupper.
• Både i butikkerne og online tilbyder skokæden et bredt sortiment af fashionbrands, sneakers og helt klassiske sko til hele familien.
• Skoringen har 86 selvstændige butikker beliggende på centrale placeringer i hele landet. I Norge har skokæden 72 selvstændige butikker.
• I 2020 lancerede Skoringen ’SNEAX Store’ i udvalgte butikker i både Danmark og Norge. ’SNEAX Store’ er kædens butikker dedikeret til sneakers, hvor kunderne finder de bedste sneakers fra sko-, tøj- og sportsbranchen.

Skoringen
Mod Skoven 12