Chunky sneakers er forårets store hit, og efterspørgslen efter Skoringens Cult chunky sneakers er stor. Kæden har netop lanceret en helt ny linje, blandt andet colorblock-modellen her, som er tilgængelig i butikkerne og online fra d. 15/2.

Skoringen satser stort på ny trend

Den berygtede dad-sneaker med sin karakteristiske sål, som i 1980erne hoved­sageligt blev båret af midaldrende fædre, fik i 2018 et stærkt comeback hos de internationale modehuse Balenciaga, Gucci og Louis Vuitton. I 2019 forventes populariteten at stige endnu mere. Også Skoringen har opsamlet trenden og fortolker nu den berømte chunky sneaker i en helt ny linje.

Chunky sneakers tilbagevenden læner sig op ad en strømning i modebilledet, hvor 90er-æstetikken er tilbage. At ugly sneakers, som de også kaldes, har fået nyt liv skal ses i lyset af et opgør med den minimalistiske strømning, der i høj grad har præget modebilledet. I stedet er grimhed og komfort blevet et fashion statement.

Trenden deler uden tvivl vandene, man enten elsker eller hader den overdrevne og volu­mi­nøse­ chunky sneaker. Langt de fleste mode- og sneakerseksperter er dog enige; trenden er kommet for at blive, og hypen stiger i 2019.

Hos Danmarks største skokæde, Skoringen, havde man allerede tilbage i efteråret 2018 øje for trenden, hvor kæden med stor succes re-markedsførte den populære 90er kitsch-sko Buffalo. Sammen med Buffaloen lancerede skokæden også sin egen chunky sneaker linje under skomærket Cult. Skoringens satsning på den nye trend viste sig hurtigt at være et strategisk klogt valg. Product manager hos Skoringen, Unni Sveinson Kokkenborg, fortæller:

Med lanceringen af Cult chunky sneakers ønskede vi at tappe ind i en international trend og dermed også en målgruppe, som vi måske ikke tidligere har ramt lige så godt med vores eksisterende sortiment. Modellerne, som vi lancerede i det tidlige efterår 2018, blev hurtigt udsolgt, næsten for hurtigt. Vi er derfor heller ikke i tvivl om, at der fortsat vil være en stor efterspørgsel efter den her stil. Og jeg er ret overbevist om, at det bliver en af forårssæsonens ’must have’.

Skoringen satser da også fuldt ud på den nye trend og lancerede i sidste måned en helt ny linje af Cult chunky sneakers. Linjen består af 10-12 forskellige modeller, som løbende vil finde vej til kædens butikker hen over de næste måneder. Sammen med Cult forhandler kæden også chunky sneakers fra internationale kendte mærkevarer og dækker dermed en bred målgruppe.

Vi kan se, at flere og flere af vores kunder hopper med på chunky sneaker trenden, og det er faktisk svært at sætte en specifik alder på målgruppen. Voksne kan huske den fra deres ungdom, mens de unge synes, det er noget nyt, og at grimt er cool. Vi har derfor valgt at dække bredt og tilbyde noget for enhver smag og i forskellige prislejer. Vi kommer til at se modeller fra de klare colorblocks til de mere sofistikerede tone i tone materialer. Til foråret kommer også et sortiment af Cult chunky sneakers til herrer,” slutter Unni Sveinson Kokkenborg.

De første modeller fra den nye linje er allerede nu på hylderne i Skoringens butikker, og der lanceres løbende nye modeller. Udvalget kan variere fra butik til butik, men i Skoringens online univers er alle modeller tilgængelige, så længe lager haves.

Om Cult i Skoringen

Kvalitetsmærket Cult er et unisex brand for sneakers-fans, der følger med i tidens tendenser. Udtrykket i Cults design er typisk sporty og casual med masser af inspiration fra aktuelle ”street trends”, og der er fokus på både farver og designdetaljer. Cult sneakers kan sammenlignes med øvrige internationale sneakers brands, men repræsenterer et alternativ, hvor målgruppen får ’value for money’ uden at gå på kompromis med stilsikkerheden.

Om Skoringen:

Skoringen er Danmarks største skokæde og har været familiens foretrukne skobutik igennem mere end 60 år. Med en kombination af fysiske butikker og et inspirerende online univers, henvender Skoringen sig til den danske familie med primær fokus på børnefamilien, hvor kædens Børneunivers er et centralt omdrejningspunkt. Både i bu­tik­kerne og online tilbyder skokæden et bredt sortiment af egne skomærker, mode­sko og mærkevaresko.

Skoringen har 110 selvstændige butikker beliggende på centrale placeringer i hele landet.