EXW1 trådløs kommunikation til industrien

Ny game changer til industrien - SMC's trådløse serie EXW1

Serien EXW1 er en løsning for industriel trådløs kommunikation, med en rækkevidde på 100 meter, for ventiler og digitale I/O signaler. SMC's kompakte trådløse system EXW1 åbner op for helt nye muligheder inden for unik maskinkonstruktion. Monter den på en robotarm og undgå komplekse installationer af kommunikationskabler. Med IO-Link og OPC-UA-interface understøttes den digitale revolutionering der foregår i industrien. EXW1 fås med tre forskellige industri kommunikations protokoller, så man let kan integrere løsningen til de markedsledende PLC’er.

Interferensfri teknologi

SMC har lang erfaring med at tilbyde trådløs kommunikation til industrien og var noget af en pioner på området i 2016, da det første system, EX600-W, blev introduceret på markedet. Det trådløse system er udviklet som svar på kravene fra de moderne industrimiljøer med en stigende brug af robotter og andet udstyr, der har stor bevægelighed. Kommunikationen er både robust og unik, fuldt gennemtestet med datakryptering på 2,4 GHz ISM-bånd. Den er ideel til eksempelvis svejseapplikationer, hvor systemets signaler forbliver uforstyrrede, selv i udfordrende miljøer.

Fleksible moduler kombineres efter behov

EXW1 består af en kompakt basisenhed kompatibel med PROFINET, Ethernet/IP, EtherCAT eller CC-Link samt fjernenheder til fri placering i applikationen. Med tilføjelse af en ekstern antenne kan basen placeres i et metal styreskab eller i en kontrolboks, med bevaret rækkevidde og ydeevne. Fjernenheden fås i versioner med digitale indgange- og udgange eller som en kombination afhængigt af behov, og IO-Link-kompatible varianter giver yderligere kommunikationsmuligheder. PROFINET- og Ethernet/IP-versionerne indeholder en OPC-UA-server til fuld digitalisering og dataopsamling uden belastning af kapaciteten på PLC'en.

Helt nye muligheder for industrien

SMC's trådløse kommunikationssystem skaber helt nye muligheder for maskinkonstruktion inden for industrien. Konstruktøren kan frit placere ventiler og digitale I/O-moduler med mærkbare fordele, såsom reduceret kabelføring og andet tilbehør, eller omkostninger til slæberinge. Derudover opnås et enklere værktøjsskift og en interferensfri kommunikation med færre produktionsstop for øget produktivitet.

”Vores trådløse system er en game changer for industrien med reduceret kabling og fleksibel placering af ventiler og digitale ind- og udgangsmoduler. Vi ser, at flere og flere får øjnene op for fordelene og den værdi det giver for både maskinbygger og slutbruger. Vores trådløse system kan meget vel blive en standardløsning for mange virksomheder inden for et par år”,

siger Benjamin Mackenhauer, Project Sales Manager hos SMC Danmark.

Kategorier

SMC tilbyder pneumatiske og elektriske bevægelsesløsninger, der kan bidrage til bæredygtig automation i alle industrier. SMC har et bredt sortiment bestående af 12.000 produkter i 700.000 varianter. Sortimentet omfatter stort set alt til industriel, bæredygtig automation. Herunder udstyr til fødevareindustri, elektronikindustri, packaging, life science, træindustri, onshore gasindustri samt mange andre industriløsninger.

Maibrit Müller

Pressekontakt PR ansvarlig 87 80 17 02

SMC Danmark A/S - Pneumatiske og elektriske bevægelsesløsninger til industrien

SMC Coporation er grundlagt i Japan i 1959 og beskæfter i dag 23.000 medarbejdere i 80 lande. SMC har et bredt sortiment bestående af 12.000 produkter i 700.000 varianter. Sortimentet omfatter stort set alt til industriel, bæredygtig automation. Herunder udstyr til fødevareindustri, elektronikindustri, packaging, life science, træindustri, onshore gasindustri samt mange andre industriløsninger.

SMC Danmark A/S
Egeskovvej 1