På mandag lyder startskuddet til Social Media Week 2013

Fra 18. til 22. februar løber verdens største event om sociale medier af stablen i København og ni andre storbyer verden over. Social Media Week 2013 Copenhagen (SMWCPH) byder på fem dage med mere end 100 gratis events med sociale medier i fokus.

København, 14. februar 2013 - Hos den danske arrangør af Social Media Week 2013, Copenhagen Concept, knokles der indædt for at få de sidste detaljer på plads, før man på mandag er klar til at byde virksomheder, organisationer, talere og tilhører velkommen til en uge i de sociale mediers mangfoldige tegn.

Vi præsenterer et alsidigt program med perspektiver på både kultur, politik og forretning. Vi har virksomheder, som arbejder med den mere dataorienterede del af sociale medier, som måske ikke har så meget med slutbrugeren at gøre, men som andre virksomheder bruger i deres analyser,” siger Mads Ehrhardt, CEO hos Copenhagen Concept, og uddyber:

”Det handler om ”what happens next”, og ikke så meget om, hvordan man laver en Facebook-side. Der har vi alle sammen ligesom været. Vi har events, der omhandler hvad der sker, når det offentlige møder borgerne på sociale medier, eller når kunstmuseer digitaliseres, eller om hvordan sociale medier præger fremtidens musikbranche,” forklarer Mads Ehrhardt.

Selvom SMWCPH er det danske bidrag til det globale event, bør interesserede notere sig, at mere end halvdelen af det samlede antal oplæg, diskussioner, taler mv. foregår på engelsk. Og det er helt bevidst.

SMW er en global platform, der får opmærksomhed fra hele verden, og vi ønsker i SMWCPH at differentiere os fra de andre europæiske arrangører, Paris, Hamborg og Milano. Vi ønsker at nå ud over de danske grænser, og derfor har vi valgt at en del af programmet skal forløbe på engelsk. Blandt andet i det lys har vi været i stand til at tiltrække gæster og talere fra både USA, Storbritannien og Sverige,” slutter Mads Ehrhardt.

SMWCPH foregår på forskellige lokationer rundt om i hovedstaden, og det er stadig muligt at registrere sig og tilmelde sig events. Samtidig kan alle events følges live på det sociale medie Twitter, og derudover streames udvalgte events direkte via Youtube.com.

Yderligere info findes på http://socialmediaweek.org/copenhagen

• events
  • program
  • smwcph
  • social media week
  • sociale medier
  • social media

Social Media Week er et globalt event, som finder sted to gange om året. I februar vil dette foregå i København, Paris, Lagos, Hamborg, Miami, New York, Milano, Singapore, Washington DC og Tokyo. Det er første gang nogensinde københavnerne kan tage del i det verdenskendte projekt, og fra den 18. til den 22. februar vil byen summe af digitale og sociale events.