Prisregn bekræfter lederposition på det danske ECM-marked

Nærum den 23. november, 2011 - Microsoft udnævner Software Innovation til Årets Softwarehus i Danmark for 2011. Begrundelsen er blandt andet Software Innovations succesfulde indsats i den private sektor, investeringer i forretningskritiske løsninger baseret på SharePoint og Cloud teknologien, samt veldokumenterede værdiforøgelser for kunderne.
Microsoft tildelte tidligere i år Software Innovation prisen som global Microsoft Government
Partner of the Year og Årets Softwarehus i Norge.

- Vi er utrolig stolte over denne udmærkelse fra Microsoft. Godt samarbejde med udvalgte partnere er helt afgørende for os og er med til at sikre, at vores kunder får de bedste løsninger baseret på den nyeste teknologi, siger Halvor Walla, administrerende direktør for Software Innovation Products.

- Det er glædeligt at kunne uddele prisen som Årets ISV Partner til Software Innovation, en innovatør indenfor brug og videreudvikling af teknologiløsninger fra Microsoft. Begrundelsen for prisen er, at Software Innovation har formået at udvikle forretningskritiske løsninger, baseret på SharePoint, som har skabt en direkte positiv indvirkning på bundlinjen såvel som givet markante værdiforøgelser hos deres kunder, siger Jørgen Bardenfleth, administrerende direktør i Microsoft Danmark.

Et spændende vækstmarked
Software Innovation har tidligere på måneden vundet flere offentlige udbud i Danmark. For nylig blev det også kendt, at Software Innovation indgår i Gartners prestigefyldte Magic Quadrant, som eneste skandinaviske selvskab, og en af meget få europæiske leverandører. Området er Enterprise Content Management (ECM) – softwareløsninger til sagsbehandling, arkivering og dokumenthåndtering i virksomheder.

Både i den private og offentlige sektor er der en stigende efterspørgsel efter denne type løsninger. Årsagen til denne vækst er ønsket og behovet for produktivitet i arbejdet. Stigende finansiel uro og usikkerhed i mange europæiske markeder bidrager også til, at styrke denne efterspørgsel.

- Markedet for ECM-systemer vokser fordi teknologimulighederne giver bedre og mere effektive måder at arbejde på. Omkostningsbesparelser ved korrekt brug af denne teknologi er indiskutabel og skaber en solid merværdi for kunderne, siger Halvor Walla.

For mere information, kontakt:
Halvor Walla, administrerende direktør i Software Innovation Products:
halvor.walla@software-innovation.com

• Data, Telekommunikation, IT

• isv
  • esdh
  • it
  • software

Om Software Innovation:
Software Innovation er et skandinavisk selskab og blandt de internationalt førende
leverandører af software til informationsstyring, dokumentkontrol og sagsbehandling,
bygget på Microsoft SharePoint og Office. Med mere end 25 års erfaring
og ekspertise arbejder vi målrettet med at levere fremtidsrettede, fleksible
og brugervenlige løsninger. Software Innovation har i dag 330 ansatte i Norge,
Sverige, Danmark og Indien.