BRAVIA CORE kommer med den bedste filmunderholdning til Sonys nyeste BRAVIA XR-tv’er

BRAVIA CORE giver brugerne mulighed for at streame en række af de nyeste film, biografhits og klassikere direkte på deres BRAVIA XR-tv’er. Med et BRAVIA XR-tv kan brugerne opleve indhold i Pure Stream, der giver den højeste billedkvalitet inden for streaming.

BRAVIA CORE™ er skabt sammen med Sony Picture Entertainment og er udviklet til at tilbyde fantastiske filmoplevelser og levere indhold i højeste kvalitet til brugerne af Sonys nyeste tv’er. De nye BRAVIA XR-modeller, heriblandt MASTER Series A90J 4K HDR OLED-tv og X90J 4K HDR Full Array LED-tv, kommer med en række preinstallerede film, så brugeren kan nyde udvalgte Sony Picture Entertainment titler[1]samt den største IMAX® Enhanced-samling. BRAVIA CORE-platformen kommer som den første med Pure Stream™, der leverer tæt på tabsfri UHD BD-billedkvalitet ved streaming op til 80 Mbps[2].

Keith Le Goy, President for Worldwide Distribution and Networks i Sony Pictures Television, fortæller: “Vi samler de bedste filminstruktører og skuespillere og leverer underholdning til brugerne gennem Sonys fantastiske teknologi og tv’er. BRAVIA CORE-platformen, der følger med alle BRAVIA XR-tv’erne, giver den ultimative filmoplevelse i seernes eget hjem”.

Med BRAVIA CORE-point kan brugere af BRAVIA XR-tv indløse adgang til minimum 300 forskellige filmtitler, heriblandt Venom, Peter Rabbit, Ghostbusters, Blade Runner 2049 og Jumanji: The Next Level. Både A90J og Z9J kommer med 10 film-point, og resten af BRAVIA XR-modellerne[3]kommer med 5 point. Brugerne af BRAVIA CORE har desuden adgang til et stort udvalg af film, der kan streames i 4K HDR-kvalitet[4]- når som helst og lige så ofte man vil.

Pete Wood, SVP i New Media Distribution i Sony Pictures Entertainment forklarer: “De sidste fire år har vi arbejdet på at gentænke filmoplevelsen i hjemmet, og hvordan vi kan skabe enestående, fordybende teknologi, som den, man får i biografen. BRAVIA CORE er en fantastisk og anderledes oplevelse. Man får det bedste indhold - lige fra vores nyeste udgivelser til de klassiske Sony Picture Entertainment-titler”.

BRAVIA CORE giver adgang til den største samling af IMAX® Enhanced-film, som tilbyder en fængende filmoplevelse derhjemme. Filmene er optimeret til BRAVIA XR og leveres med remastered IMAX®-billeder og medrivende lyd fra DTS.

Bruce Markoe, Head of IMAX Post, IMAX Corporation uddyber: “IMAX Enhanced er den bedste måde at opleve biograf-underholdning uden for biograferne. Gennem et tæt samarbejde mellem Sony Pictures og DTS har vi genskabt over 50 IMAX Enhanced-titler, der leverer naturtro billede og lyd på Sony BRAVIA XR tv’er. Vi er stolte over at kunne udvide IMAX Enhancen-samlingen til BRAVIA CORE, og vi glæder os til at levere endnu mere af det, brugerne elsker ved IMAX, til de bedste streaming- og underholdsningsenheder”.

Indhold, der er optaget med IMAX-film eller certificerede kameraer, som eksempelvis Spider-man: Far from Home, har et udvidet billedformat, der er designet specielt til IMAX, hvor det fylder mere af skærmen. Brugerne kan nyde store filmoplevelser derhjemme, nemlig både prisvindende film (Little Women og A Beautiful Day in the Neighborhood), actionfyldte hits (Bad Boys For Life og Baby Driver) og sjove film til hele familien (Hotel Transylvania og Smølferne: Den hemmelige landsby).

Filmproduktioner er med tiden blevet mere sofistikerede, og med Sonys BRAVIA XR tv’er og nye teknologi, kan du nu få den fulde oplevelse i dit hjem,” tilføjer Bruce Markoe.

Takket være Studio Access, kan brugere af BRAVIA CORE også dykke ned i, hvad der skete bag kulisserne under optagelserne gennem ekstraoptagelser, interviews og meget mere.

BRAVIA CORE er tilgængeligt på alle BRAVIA XR tv’er. Den nye BRAVIA XR-serie kommer med Cognitive Processer XR™, som benytter helt nye databehandlingsmetoder, der imiterer menneskets hjerne. Noget, som ikke kan opnås ved konventionel AI.

For mere information om BRAVIA CORE, besøg: https://www.sony.dk/electronics/bravia-core eller: https://www.sony.dk/

[1] Antal samt udvalg af titler kan variere.

[2] BRAVIA CORE har Pure Stream™ som tilbyder streaming mellem 30 Mbps og 80 Mbps. For at få adgang til Pure Stream™ på 30 Mbps, skal du have en internethastighed på minimum 43 Mbps. For at få adgang til den højest tilgængelige kvalitet af Pure Stream™ på 80 Mbps, skal du have en internethastighed på mindst 115 Mbps. BRAVIA CORE er ikke ansvarlig for netværksrestriktioner eller tilgængelighed. Restriktioner for netværksudbydere og betingelser kan være gældende.

[3] A80J, A83J, A84J, X95J, X90J, X92J, X93J og X94J.

[4] Midlertidig adgang til Video-on-Demand-tjenesten indeholder 24 måneders BRAVIA CORE-abonnement på Video-on-Demand til Z9J og A90J eller 12 måneder for A80J, A83J, A84J, X95J, X90J, X92J, X93J og X94J. Abonnementsperioden begynder fra det tidspunkt, du opretter din BRAVIA CORE-konto på. Ved udgangen af den midlertidige abonnementsperiode, der fulgte med dit kompatible tv, stopper din adgang til Video-On-Demand-indhold. Enhver fornyelse vil være underlagt aftale med udbydere af BRAVIA CORE-tjenesten i henhold til de gældende vilkår og betingelser for den pågældende tjeneste.

• tv

Sony Corporation er en kreativ underholdningsvirksomhed, der er bygget på et solidt teknologisk fundament. Med alt fra spil- og netværkstjenester til musik, film, elektronik, billedsensorer og finansielle tjenester, er Sonys formål at fylde verden med oplevelser gennem kreativitet og teknologi. For mere information, besøg http://www.sony.net/

Caroline Rebecca Schefte

PR Coordinator - Sony Nordics +45 28113609