Nu bliver pris og salgsdato for Xperia 1 III offentliggjort

Xperia 1 III kommer med 5G-forbindelse, der giver al den hastighed, man har brug for. Samtidig kommer den med verdens første variable teleobjektiv parret med Dual PD-sensor[1] samt 4K HDR OLED 120Hz refresh rate-skærm.

• Verdens første smartphone, der kommer med både variabelt teleobjektiv og Dual PD-sensor.
  • Eye AF i realtid til mennesker og dyr, den nye funktion Real-Time Tracking[2] samt hurtig, nøjagtig og kontinuerlig autofokus på alle objektiver.
  • Kontinuerlig serieoptagelse på op til 20 fps med BIONZ X™, der sikrer større lysfølsomhed og billeder med mindre støj.
  • Helt ny AI-teknologi til zoom i høj opløsning.
  • Opdateret Photography Pro-funktion – nu udstyret med ’Basic Mode’.
  • Verdens første smartphone med en 4K HDR 120Hz refresh rate-skærm[3] fremstillet af Gorilla® Glass Victus™[4].
  • Full-stage stereohøjttalere med 40 % højere lydstyrke end sin forgænger[5].
  • Nye og forbedrede Game Enhancer-funktioner. Herunder en ny lydudligner, en optimeret V.C.-mikrofon og en optagefunktion med høj billedhastighed.
  • Verdens første smartphone, der gengiver 360 Reality Audio fra højttalerne: Oplev lyden som kunstneren ønskede, at det skulle høres[6].
  • Tilføjelse af det helt nye 360 Spatial Sound, som optimerer stereomusik til en fordybende lydoplevelse.
  • Qualcomm® Snapdragon™ 888 5G.
  • Forbedret batterilevetid (4500mAh) med mulighed for at oplade batteriet- til 50 % på blot 30 minutter med 30W-opladeren samt ny og forlænget batterilevetid på op til tre år[7].

Xperia 1 III beriger brugeroplevelsen med en overflod af nye funktioner, der henvender sig til både fotografen, musikelskeren, gameren og filmentusiasten.

• Xperia 1 III er tilgængelig til forudbestilling fra og med den 5. juli med salgsstart er den 10. august. Telefonen er tilgængelig i farverne sort og lilla.
  • Vejledende udsalgspris er 9.999 kr.
---

[1] Xperia 1 III kommer med brændvidde på 70 mm og 105 mm i det samme periskopkamera parret med en Dual Pixel Diode-sensor.

[2] Motivet kan ikke ses i bestemte miljøer.

[3] 120Hz refresh rate er tilgængelig, når slørreduktionsindstillingen er slået til. Refresh rate-skærmen kan variere afhængigt af indhold- og appspecifikationer.

[4] Xperia 1 III kommer med Corning® Gorilla® Glass Victus™ på frontskærmen. Bagskærmen kommer med Corning® Gorilla® Glass 6.

[5] Sammenlignet med Xperia 1 II

[6] Denne funktion er på nuværende tidspunkt tilgængelig med TIDAL. Tredjeparts vilkår, betingelser, konto og gebyr kan forekomme. Servicens tilgængelighed kan variere efter marked. Bekræftet af Strategy Analytics SpecTRAX Service op mod de nuværende lydspecifikationer for over 18.500 smartphones.

[7] Testet af Sony Corporation - baseret på brug ved hjælp af samme type batteri og USB-opladning. Batteriets levetid varierer af brugssituationen.

Sony Corporation er ansvarlig for Sony Group’s elektronikprodukter og -løsninger. Med en vision om fortsat at skabe Kando (følelser) og Anshin (pålidelighed, tiltro og ro i sindet) hos mennesker verden over ved hjælp af teknologi, skaber Sony produkter og tjenester inden for områderne hjemmeunderholdning og lyd, billedbehandling og mobil kommunikation. For mere information, besøg: http://www.sony.net/

Caroline Rebecca Schefte

PR Coordinator - Sony Nordics +45 28113609