Nu kan du bestille Sonys nye flagskibsmobil: Xperia 1 II

• Kamera med tre objektiver, der benytter den markedsledende Sony Alpha-teknologi samt ZEISS-optik kalibreret specifikt til Xperia.
  • Markedsledende autofokusteknologi, der muliggør op til 20 fps[1] serieoptagelse og AF/AE-beregninger op til 60 gange/sek.[2] samt Eye AF i realtid til både mennesker og dyr[3].
  • Cinematography Pro (“powered by CineAlta”), der kan optage i flere forskellige billedhastigheder[4] og tilbyder en række manuelle indstillingsmuligheder.
  • Audio finjusteret i samarbejde med Sony Music Entertainment, for at sikre at lydkvaliteten bliver, som artisten havde tiltænkt det.
  • Indbyggede fronthøjttalere, 360 Reality Audio[5] samt hardware-dekodning, der optimerer lydkvaliteten.
  • 6,5’’ 4K HDR OLED-skærm 21:9 CinemaWide-format[6], der sammen med Creator-tilstand (“powered by CineAlta”) giver en hidtil uset farvenøjagtighed.
  • Næste generations 5G-forbindelse og Qualcomm® Snapdragon™ 865 5G Mobile Platform, samt højkapacitetsbatteri på 4000mAh med trådløs opladning, der alt sammen sikrer optimal hastighed og performance.

Sonys nye flagskibsmobil – Xperia 1 II – kan forudbestilles fra i dag.

Xperia 1 II er udviklet med fokus på hastighed og kommer med ultrahurtig 5G-forbindelse samt et kamera med tre objektiver, der giver adgang til flere af Sonys markedsledende teknologier, som er kendt fra de professionelle Alpha-kameraer.

Det ultimative kamera til fotoentusiasten

Xperia 1 II kommer med det ultimative kamera til fotoentusiasten. Det alsidige kamera har hele tre objektiver med brændvidder på henholdsvis 16mm, 24mm og 70mm.

Kameraet udnytter de teknologier, der er udviklet til AlphaTM-kameraerne, med udskiftelige objektiver og tilbyder kontinuerlig AF, som foretager AF/AE-beregninger 60 gange/sek. Dette muliggør verdens første kontinuerlige AF/AE-sporing til højhastighedsoptagelse med op til 20 fsp, som er ideel til optagelse af motiver i bevægelse, såsom børn, dyr eller til sport. Dermed forbliver motiver i fokus med stor præcision.

Kameraet kommer med den avancerede teknologi fra ZEISS-optikken, der er specifikt kalibreret til Xperia 1 II. ZEISS T*-belægningen reducerer refleksioner og giver til en fantastisk gengivelse og kontrast. Derudover kommer Xperia 1 II med den prisvindende teknologi Eye AF, der holder fokus på både menneskers og dyrs øjne.

Xperia 1 II’s hurtige fokus i virker også i situationer med svagt lysindfald, og sikrer billeder i høj kvalitet, takket være fire samarbejdende teknologier: Dual Photo Diode-billedsensoren[7], et autofokussystem, der dækker op mod 70 procent af billedsensoren[8], 3D iToF-sensoren[9] og en ny stor 1/1,7” Exmor RS™-mobilsensor, der er 1,5x mere sensitiv end den forrige model, hvilket giver hurtigere og mere præcis AF i lav belysning.

Brugerfladen i det nye Photography Pro ligner den, som ses hos Alpha-kameraerne og tilbyder manuel indstilling af ISO-værdien, lukketid mv.

Styrk dine filmoptagelser med Cinematography Pro, der nu understøtter 2K 120fps 10 bit HDR-optagelse med høj billedfrekvens[10] og Cinematic 21:9 4K HDR-optagelse på henholdsvis 24/25/30/60fps[11].

Med touch-AF, afmålte indstillinger for eksponering, niveaumåler og forbedret hvidbalance-indstillinger har brugeren desuden flere manuelle indstillingsmuligheder.

Xperia 1 II kommer også med Sonys unikke og intelligente vindfilter-teknologi, som reducerer støj og vindinterferens og sikrer klar lydoptagelse.

Imaging Edge for Mobile forbinder Xperia 1 II til Sonys Alpha-kameraer[12] og lader dig blandt andet bruge din telefon til at fjernstyre farvesammensætning, fokus og ISO. Det betyder også, at brugeren kan overføre billeder fra et Alpha-kamera til Xperia 1 II for at gennemgå farver og nuancer med professionel nøjagtighed.

Xperia 1 II er den perfekte makker til fotografering – uanset om du er en nybegynder på jagt efter en ny hobby, eller en professionel fotograf, der ønsker en smartphone, der kan samarbejde med dit Alpha-kamera.

Underholdning i særklasse

Uanset om du skal lytte til musik eller se film, er Xperia 1 II finjusteret og indstillet til at give en perfekt underholdningsoplevelse.

Ved at trække på Sonys ekspertise inden for både lydhardware og musikunderholdning, er Xperia 1 II lavet til at levere en autentisk lydoplevelse, som er finjusteret i samarbejde med Sony Music Entertainment.

Musik i høj lydkvalitet kan nydes gennem Xperia 1 II’s fronthøjttalere, med hovedtelefoner via 3,5mm jackstik eller trådløst. Lytteoplevelsen bliver endda taget til et helt nyt niveau med verdens første smartphone, der har indbygget 360 Reality Audio[13] hardware-dekodning. Dette forbedrer lydkvaliteten, når du lytter til musik gennem tjenesten TIDAL[14].

Udover understøttelsen af High-Resolution Audio og High-Resolution Wireless Audio, tilbyder Xperia 1 II også DSEE Ultimate. Denne nye teknologi bruger kunstig intelligens til automatisk at forbedre lydfrekvensens bithastighed i realtid, hvilket løfter hvert musiknummer til tæt på højopløsningslyd. Det virker, uanset om dine høretelefoner er trådløse eller kablet, og om din musik er gemt på telefonen eller streames.

Fordyb dig i gaming

Fordyb dig yderligere, når du gamer på Xperia 1 II’s store 21:9 CinemaWide 6,5” 4K HSR OLED-skærm. Kombinationen af 21:9-formatet og understøttelsen af PlayStation®4’s DUALSHOCK®4[15] trådløse controller, gør gaming på farten endnu sjovere.

Game Enhancer-funktionen, der blev lanceret med Xperia 1, er nu forbedret med flere funktioner på Xperia 1 II. Telefonen kommer bl.a. med funktionen Competition Set, der prioriterer gaming først, så intet forstyrrer dig, mens du spiller – hvilket er velegnet til E-sports kampe. Ydermere er touch-responstiden forbedret – alt sammen for at give den ultimative mobile gaming-oplevelse.

Qualcomm® Snapdragon™ 865 5G Mobile Platform og Snapdragon X55 5G Modem-RF-system giver dig mulighed for at spille, opleve, multitaske og være forbundet som aldrig før. Dette er muligt med 5G-hastighed og en forbedret ydelse med 25 procent hurtigere processor og grafikkort end på den tidligere model. Xperia 1 II er IP65/IP68 vandafvisende[16], kommer med Corning® Gorilla® Glass 6 på begge sider samt et højkapacitetsbatteri på hele 4000mAh. Foruden hurtig trådløs opladning, har batteriet lynopladning, som lader op til 50 procent på blot 30 minutter[17].

Xperia 1 II kommer i sort eller lilla. Telefonen kan forudbestilles fra i dag og kommer i butikkerne 22. juni til en vejledende udsalgspris på 8.499 kr.

Hvis du forudbestiller Xperia 1 II før den 21. juni får du et par WH-1000XM3 hovedtelefoner med i købet.

For flere specifikationer, besøg sony.dk.

[1]Op til 20fps serieoptagelse med AF/AE, som er tilgængelig for 24mm.

[2]Virker med 24mm objektiv. Funktionen kan bruges med ”Photography Pro”. Virker når lukkerhastigheden er på 1/60 sekunder eller hurtigere. Virker afhængig af omgivelserne. AF: Autofokus, AE: Autoeksponering.

[3]Nøjagtig fokus opnås muligvis ikke med visse motiver i enkelte situationer, og virker ikke på alle dyr.

[4]Videoklip, der er optaget i 120 fps høj billedfrekvens, vil blive optaget og vist i slowmotion. Slowmotion varierer afhængigt af udstyrets fps-hastighed, såsom x2, x4, x4.8, x5.

[5]360 Reality Audio kræver, at man abonnerer på en kompatibel online musikudbyder. Her kan tredjeparts vilkår, betingelser og gebyrer forekomme.

[6]Skærmformat kan variere på baggrund af indholdet.

[7]Dual Photo Diode-billedsensoren

er tilgængelig til 16mm og 24mm kameraobjektiver.

[8]Tilgængelig på 24mm kameraobjektivet.

[9]Op til 5m længde. Til videoer virker 3D iToF-sensorer til 70mm kameraobjektiver.

[10]Videoklip, der er optaget i 120 fps høj billedfrekvens, vil blive optaget og vist i slowmotion. Slowmotion varierer afhængigt af udstyrets fps-hastighed, såsom x2, x4, x4.8, x5.

[11] Restriktioner for længde af optagelse. Afspilningskvaliteten er afhængig af platform- og skærmfunktioner.

[12]Se venligst Sonys hjemmeside for at se listen over kompatible kameraer.

[13] 360 Reality Audio virker med TIDAL. Tredjeparts vilkår, betingelser og gebyrer kan forekomme. Tilgængelighed kan variere alt efter marked. Verificeret af Strategy Analytics’ SpecTRAX Service af lydspecifikationer på over 16.000 smartphones. Pr. 23. februar 2020.

[14] 360 Reality Audio kræver, at man abonnerer på en kompatibel online musikudbyder. Her kan tredjeparts vilkår, betingelser og gebyrer forekomme.

[15]DUALSHOCK®4 og XD-holder sælges separat. Kompatibilitet med spiltitler kan variere.

[16]Xperia 1 II er vandafvisende og beskyttet mod støv, så du behøver ikke være urolig, hvis du skulle overraskes af regn eller vil skylle snavs af. Men husk, at alle porte og luger skal være ordentligt lukkede. Undgå at nedsænke enheden under vand, og udsæt den ikke for havvand, saltvand, klorholdigt vand eller væsker som for eksempel drikkevarer. Ved misbrug og fejlagtig brug ophører garantien. Enhederne er testet og godkendt til IP-beskyttelsesklasse IP65/68. Få mere information på https://support.sonymobile.com/global-en/dm/waterresistant/. Vær opmærksom på, at USB-porten til tilslutning og opladningsporten på Xperia 1 II ikke er forsynet med låg. USB-porten skal derfor være helt tør, inden du oplader telefonen.

[17]Oplader op til 50 procent på blot 30 minutter (ved brug af 21W USB-oplader. Tilbehør sælges separat).