Sony lancerer nye mediemodtagere til bilen

• Rejs med smart og sikker stil og forbliv fokuseret på kørslen med de nye XAV-AX8050D og XAV-1500 - Sonys seneste mediemodtagere til bilen
  • XAV-AX8050D har en stor 8.95” skærm, 1-DIN installation, 3-vejs justerbar skærmmontering og den nyeste forbindelsesteknologi til smartphone samt en DAB-radio
  • XAV-1500 med WebLink™ Cast, der spejler din smartphone på en 6.2” opdateret touch-skærm med anti-reflektion [1]

Sony har i dag lanceret de nye XAV-AX8050D og XAV-1500 mediemodtagere til bilen, som kommer med de hidtil mest avancerede skærme til dato. Lyden og den omfattende brugervenlighed giver en bedre køreoplevelse, der både er sikker og smart, når du sidder bag rattet.

XAV-AX8050D’s klare og responsive touch-skærm med anti-reflektion

At få rutevejledning eller skifte musiknummer vil aldrig mere være en distraktion, når du kører bil med denne nye mediemodtager. Nyd XAV-AX8050D’s store display, med en 8.95” touch-skærm med anti-reflekiton.

Den nye XAV-AX8050D har en unik og robust 3-vejs skærmmontering med fleksibel justering af tilt, højde og dybde, så den kan indstilles efter netop din bil og kørepræferencer[2]. Komfort og nem betjening går hånd i hånd med Sonys nyeste mediemodtager til bilen – alt imens distraktioner bliver minimeret.

Forbedret forbindelsesteknologi til smartphone

Med Apple CarPlay på XAV-AX8050D bliver din iPhone integreret med mediemodtagerens skærm og funktioner – helt uden problemer. Dermed bliver det muligt for brugere at foretage telefonopkald, tilgå musik, modtage og sende beskeder, få rutevejledning, der er opdateret med den seneste trafik, og meget mere, alt imens bilisten fortsat er fokuseret på sin kørsel.

Android Auto™, der er designet med sikkerhed og bekvæmmelighed i tankerne, er en nem måde at bruge sin smartphone med bilens skærm. Med Google Assistant i Android Auto kan bilister forblive fokuserede, forbundet og underholdt – alt i mens de har øjnene på vejen og hænderne på rattet, idet de bruger deres stemme til at hjælpe med de daglige gøremål[3].

WebLink™ Cast – WebLink er en app, der er specielt designet til biler. Den er nu blevet opdateret med muligheden for at spejle din smartphone-skærm til skærmen på XAV-AX8050D, når du forbinder din Android- eller iOS-enhed.

Vælg din egen lyd

Den nye XAV-AX8050D har også lydoptimering af høj kvalitet, der giver bilister mulighed for at lave deres egne indstillinger, så de kan skabe et personligt lydfelt, der passer til netop deres køreoplevelse.

DSO (Dynamic Stage Organizer) skaber en mere omgivende lyd, der giver oplevelsen af, at højtalerne er placeret i instrumentbrættet. EXTRA BASS™-funktionen overdøver larm fra motoren og giver en kraftig lyd – lige meget hvor høj volumen er.

XAV-X8050D er også kompatibel med FLAC musik-filer. FLAC komprimerer musik uden nogen tab af lydkvalitet, og XAV-X8050D kan afspille FLAC-filer med op til 24-bits dybde og en sampling-frekvens på 48kHz[4].

Desuden har den nye XAV-X8050D tre forstærkerudgange. 5-volt signalet giver en klar lyd med mindre overstyring, når hovedenheden er forbundet til en strømstærk forstærker.

Fantastiske uanede muligheder

Med XAV-X8050D’s usædvanligt hurtige wake-up funktion, er du klar til turen, lige så snart motoren er i gang[5].

Hvis du har et bakkamera installeret, kan du se det på skærmen sammen med instruktionerne, der kan tilpasses individuelt – dermed bliver du hjulpet til at bakke bilen sikkert på plads.

XAV-1500 vil revolutionere din køreoplevelse

Spejl din smartphone-skærm på XAV-1500 med WebLink™ Cast og forbind med Bluetooth, når du skal lave håndfri opkald eller streame lyd.

Den store 6.2” skærm har en lettere berøring og er mere synlig med dens touch-skærm med anti-refleksion, dens pladssparende installationer og dens ergonomiske design, der passer til et elegant bilinteriør.

XAV-AX8050D er tilgængelig fra november 2019.

XAV-1500 er tilgængelig fra november 2019.

For flere nyheder fra Sony, besøg: http://presscentre.sony.eu/

[1]Weblink er et registreret varemærke tilhørende Abalta Technologies, Inc. i USA og er et varemærke i andre lande. App-kompatibilitet kan variere efter område. For information omkring krav til smartphone operativsystem, besøg: https://www.albatech.com/weblinkfaq.

[2] Ved installation skal du sørge for adgang til køretøjets originale udstyr, og sørge for at enheden ikke forhindrer førens synsfelt.

[3] Google og Android Auto er varemærker tilhørende Google LCC.

[4] Afkodelig filegenskab. Reproduktion gennem lineær PCM-konvertering til 24 bit / 44,1 kHz.

[5]Mindre end 6.5 sekunder. Tiden er målt ca. indtil sikkerhedsforanstaltninger bliver vist.