Snart kan du købe et udvalg af Søstrene Grenes produkter på nemlig.com

Fra på søndag, den 21. februar, bliver det muligt at købe udvalgte Søstrene Grene-produkter på nemlig.com. Som et led i en ny forretningsstrategi har Søstrene Grene indgået et samarbejde med det populære online-supermarked om at sætte udvalgte produktkategorier, der passer godt ind i dagligvarehandlen, til salg på nemlig.com.

Som noget helt nyt kan man nu finde en række af Søstrene Grenes produkter under specialbutikker på nemlig.com. Det er en del af søstrenes velkendte klassikere såsom lys, servietter, gaveindpakning og hobbyprodukter, som kunderne nu kan lægge i kurven, nu når de alligevel er i gang med at handle dagligvarer. Og det er netop denne mulighed, der er helt centralt for samarbejdet, fortæller administrerende direktør, Mikkel Grene:

”Vi ønsker at være til stede, der hvor vores kunder er og gøre det let for dem at tilvælge vores produkter. Med vores tilstedeværelse på nemlig.com håber vi på i endnu højere grad at blive en del af kundernes faste shopperutiner og dermed repræsentere en del af udvalget, når de eksempelvis skal købe lys og servietter eller hobbyprodukter til de kreative sysler i hjemmet.”

Et led i digitaliseringsproces og langsigtet strategi

Man kunne måske foranlediges til at tro, at dette samarbejde er kommet i stand som reaktion på coronakrisen og midlertidigt lukkede butikker, men ifølge Mikkel Grene er samarbejdet med nemlig.com et led i søstrenes langsigtede strategi om at være tilgængelig for kunden på flere kanaler:

”Vores fysiske butikker er fortsat rygraden i Søstrene Grenes forretningsstrategi, men med webshop på syv markeder og nu også en specialbutik på nemlig.com er vi kommet et skridt videre på vores rejse mod at blive en omnichannel-virksomhed – en virksomhed, der er tilgængelig på flere kanaler, og som dermed møder kunderne, hvor de er. Ved at være til stede på nemlig.com håber vi desuden på at nå ud til et bredere kundesegment, som måske ikke besøger vores egne butikker så ofte.”

Godt værdi-match og tæt samarbejde

Hos både Søstrene Grene og nemlig.com er man glade for samarbejdet, som fra start har været baseret på en tæt dialog, en fælles værdiforståelse og ikke mindst dyb respekt for hinandens forretninger:

”Vi har valgt nemlig.com, fordi der er et godt match mellem vores værdier, og fordi nemlig.com er en stærk online-platform med mange års erfaring. Samtidigt er nemlig.com er et godt og respekteret brand, der også har fokus på skabe gode kundeoplevelser. Vi mener, at vi kan lære meget af dem i en tid, hvor digitaliseringen fylder mere og mere, så vi kan blive ved med at være relevante og attraktive for vores kunder. Vi er meget glade for det tætte samarbejde med nemlig.com og glæder os til at se, hvordan kunderne tager imod dette nye initiativ,” siger Mikkel Grene.

Nemlig.coms stifter og administrerende direktør, Stefan Plenge, siger om samarbejdet:

”I nemlig.com er vi meget begejstrede for det nye samarbejde med Søstrene Grene. Vi oplever, at kunderne i højere grad efterspørger flere produkter til hjemmet og hobbyartikler. Med dette samarbejde mellem to stærke brands bliver det nu muligt for endnu flere danskere at købe produkter fra Søstrene Grene som en del af hverdagens indkøb på nemlig.com,” siger Stefan Plenge.

Søstrene Grene-klassikere i specialbutikken

Ca. 150 Søstrene Grene-produkter bliver tilgængelige på i Søstrene Grenes specialbutik på nemlig.com inden for følgende kategorier: Lys, servietter, gaveindpakning, festartikler, hobbyprodukter, kontorartikler bad og pleje samt udvalgte køkkenprodukter.

For yderligere spørgsmål om samarbejdet, kontakt venligst:

Malene Lund Jørgensen, Communication Manager, Søstrene Grene: malene.lund@sostrenegrene.com

Emil Ryttergaard, PR- og Presseansvarlig, nemlig.com: ery@nemlig.com

Læs meget mere om Søstrene Grene på www.sostrenegrene.com eller i presserummet her: https://press.sostrenegrene.com/da

• Detailhandel

Om Søstrene Grene:

Søstrene Grene er en dansk detailkæde, der ønsker at forskønne hverdagen med æstetiske designs, kreativitet, glæde og hygge. Søstrene Grene tilbyder et stort sortiment af produkter inden for kategorierne bolig og interiør, køkken, hobby og gør-det-selv, festartikler og gaveindpakning, skole og kontor, børn og leg samt sæson-produkter. Med et fornyende sortiment og skæve priser ønsker den familieejede virksomhed at skabe en vidunderlig verden, hvor gode fund kan gøres, og kreativiteten trives. Omdrejningspunktet for brandet er historien om de to karakterer Anna og Clara Grene; to ældre søstre der passioneret arbejder for at skabe små, vidunderlige lyspunkter i hverdagen. Inspirationen til søstrene er fundet i Grene-familien, der grundlagde Søstrene Grene i 1973, og som stadig ejer og driver virksomheden i dag. Søstrene Grene har mere end 240 butikker fordelt på 16 lande og webshop i Danmark, Tyskland, Holland, Frankrig og Sverige samt partnerdrevne webshops i Schweiz og på Island.

Malene Lund Jørgensen

Pressekontakt Head of Communication & PR