Bambus i sengen! Det nye materiale i danskerne soveværelser!

Bambus – Det nye tekstil i dit soveværelse.

Bambus som hidtil har været kendt som materiale til f.eks. skåle, kurve og gulve, er nu kommet til Danmark i form af sengetøj, lagner, dyner og puder.

Det er blødt, køligt, blankt og helt naturligt. Det handler om plante fiberen bambus der har en lang række egenskaber der gør det særdeles velegnet i sengen. Sengebutikken Søvn & Comfort lancerer i september Danmarks største og første udvalg i sengetøj, dyner og puder med bambusbetræk.

Indehaver Flemming V. Kristensen fortæller: ”Det har været en lang proces der startede med at vi fik produceret et par pudebetræk i 100% ren bambus så vi kunne teste kvaliteten og materialet . Helt konkret tog vi betrækkene med hjem og efter første nat var vi overbeviste om at her var et unikt materiale der kunne noget andet fx bomuld og silke. ”

Sengebutikken har nu fået produceret både dynebetræk, hovedpudebetræk og lagner, i bambus. Derudover silkedyner og puder med silkefyld og bambus betræk: Flemming V. Kristensen: Silke og bambus har mange af de samme egenskaber i forhold til kølighed, svedabsorbering og det rene og tørre sovemiljø. Hidtil har vi haft bomuldsvår på vores silkedyner men med bambus får vi mulighed for at tilbyde endnu en variant af silkedyner.

Ud over det smukke bløde og blanke udseende har bambus en række helt konkrete fordel:

Bambus er køligt.

Silke er anderledes køligt end fx bomuld er. Særligt til dem der har det varm om natten eller som godt kan lide at krybe i en kølig seng er bambus et fantastisk valg når det gælder sengetøj.

Bambus er svedabsorberende.

Alle afgiver sved i sengen når de sover. Bambus er 300% (!) mere sved absorberende en fx bomuld, der oftest bruges som betræk på dyner og puder. Det betyder at kroppen holdes langt mere tør og behagelig natten igennem.

Blødt som silke men……

Bambus føles langt hen af vejen som silke. Men hvor silken ofte bliver for ”levende” og glatte omkring dyner og puder og som lagner, har bambus bomuldens kvaliteter der gør det lettere at ”styrer” i sengen.

Bambus er antibakterielt

Naturlige antibakterielle elementer i bambusfibrene holder bakterier væk, selv efter mange vask. Dette gør selvsagt bambus særdeles velegnede i sengen hvor vi ønsker det renest mulige sovemiljø.

Bambus – et bæredygtigt materiale

Bambus planten er en af de hurtigst voksende græsser i verden. Da den hurtigt bliver fuldvoksen og kan høstes kontinuerligt , skånes miljøet for de omfattende skovrydninger og belastende bomuldsproduktioner. Derudover er der ikke behov for pesticider eller kunstgødning i forbindelse med dyrkning af bambus.

• Nye produkter, tjenester

• bambus sengetøj

Vestjyllands største specialbutikker med senge i den bedste kvalitet. Hos Søvn & Comfort er service og kvalitet i højsæde. Butikkerne er ejet af Flemming V. Kristensen, der har været i branchen siden 1980, samt Ergoterapeut Berit Kloster.

Søvn & Comfort har et bredt udvalg af senge, lige fra Hästens, Dunlopillo, Wonderland, Tempur, Living Beds til AKVA Waterbeds.

Se udvalget på webshoppen www.sovn-comfort.dk hvor du også kan se et bredt og alsidigt udvalg af tilbehør som lagener, sengelinnede ol. Alle varer på webshoppen sendes fragtfrit i hele landet.

Gratis levering og opsætning i hele Danmark.Søvn og Comfort bringer senge ud i hele Danmark. Transporten foregår med egne biler og vi stiller sengen op - klar til brug og fjerner indpakningen. Dette gælder komplette senge over 10.000,-Vi leverer også til kunder som bor på de øverste etager. Vi har kunder i hele Danmark men også udenfor grænserne i bla. Grønland, Schweiz, Luxenburg, Holland og Dubai.Senge under 10.000,- leveres fragtfrit, men stilles ikke op.

Flemming V. Kristensen

Pressekontakt Indehaver +45 97 42 02 77