Så brug dog rullemadras i sengen!

SÅ BRUG DOG RULLEMADRAS!

Rullemadrasser er et must i sengen. I hvert fald hvis du både vil passe godt på din seng og samtidig opretholde en fornuftig hygiejne.

Det kommer bag på mange, særligt den yngre generation, at man bør bruge rullemadras. Det erfarer indehaver af Søvn & Comfort, Flemming V. Kristensen.

Mange tror at hvis sengen bare har topmadras så er sengen godt beskyttet. Ja, at det faktisk er topmadrassens funktion. Men det har ikke hold i virkeligheden slår Flemming V. Kristensen fast:

Uanset om du ligger på madrasser med eller uden topmadras er der mange fordele ved at bruge en rullemadras.

Én stor fordel er at man beskytter madrassen og topmadrassen under, mod sved og andre kropsvæsker. En madras slides bla. af den sved vi afgiver i løbet af natten. Jo mere sved vi kan holde væk fra underlaget jo bedre holder madrassen. På den måde undgår man også de grimme svedskjolder de fleste kender.

Bakterier, husstøvmider osv fanger rullemadrassen også en stor del af. Og netop derfor er rullemadrasser et must i forhold til sovemiljøets hygiejne.

Vask rullemadrassen sammen med det øvrige sengetøj når du skifter på sengen og du har en friskt og rent seng igen.

Ikke alle rullemadrasser er dog egnet til det hårde arbejde. Flemming V. Kristensen fortæller: Mange rullemadrasser på markedet er helt eller delvist i kunstmaterialer. Disse suger ikke nær så godt som naturlige produkter som bomuld, silke og bambus. Derudover skal rullemadrassen kunne kogevaskes og tørretumbles uden at miste facon eller klumpe. Dét kan de bedste på markedet og det er klart at de koster lidt mere end dem i kunstmaterialer. Men det er uden tvivl godt givet ud. Både i forhold til hygiejnen og i forhold til madrassens og topmadrassen levetid.

• sengehygiejne
  • søvn & comfort herning