Batteridrevet plæneklipper med ekstra meget kraft

Sænk driftsomkostningerne, og slip for besværet med benzin og ledninger. DEWALT lancerer nu sin første batteridrevne plæneklipper. En rigtig kraftkarl, der præsterer at klippe græsarealer på op til 800 m2 på en enkelt opladning.

DEWALT udvider nu sit eftertragtede XR-sortiment af havemaskiner med en ekstra kraftig, batteridrevet plæneklipper. Takket være to 18V-batterier på totalt 36V har den nye DCM564 ekstra meget kraft. Med fuldt opladede batterier kan du klippe græsarealer på op til 800 m2. Da batterierne er kompatible med hele DEWALTs 18V XR-platform, kan du bruge det samme batteri til havemaskiner og el-værktøj.

Ved at vælge en batteridrevet plæneklipper i stedet for en, der kører på benzin, slipper man for tankning, benzindampe og et højt støjniveau. Men fremfor alt bliver omkostningerne betydeligt lavere i længden, eftersom man ikke behøver bruge penge på brændstof eller regelmæssig service, som benzindrevne modeller ofte kræver.

For at gøre arbejdet endnu mere effektivt har den nye DCM564 en klippebredde på hele 48 cm. Og er græsset blevet lidt for langt, er det heller ikke noget problem. Maskinen er nemlig udstyret med en kulløs DEWALT-motor. Den kan klippe græs, der er op til 15 cm, med et jævnt resultat uden nedtrykte tuer. Klippehøjden er nem at justere fra 25-86 mm, og græsset bliver samlet op i en 55 liters opsamler, som kan fjernes, hvis man foretrækker at få græsset selvgødet med bio-klip-funktionen.

Brugervenligheden er også i fokus. Plæneklipperen er meget nem at manøvrere, og den er stadig velafbalanceret. Den har desuden et sammenklappeligt håndtag, der gør den ekstra kompakt og let at klappe sammen og transportere eller opbevare opretstående.

• dewalt
  • powertools

VÆRKTØJ & OPBEVARINGSLØSNINGER
Vi er verdens #1 værktøjs- og opbevaringsløsnings firma. Vi arbejder hver dag for at skabe værktøj, der hjælper dig med at opbygge og vedligeholde
verdenen. Profesionelle håndværkere, forhandlere og ”Gør det selv folket” er afhængige af at vi leverer de stærkeste og mest innovative håndværktøj,

Elværktøj, tilbehør og opbevaringsløsninger på markedet. Vi ved at at vores brugere forventer det bedste af os og derfor presser vi os selv til at levere de

bedste løsninger og med god grund, da alle kender vores ikoniske mærker:
STANLEY, DEWALT, IRWIN, BLACK & DECKER, LENOX og FACOM.

Vi sætter standarden for ydeevne og er uophørlige innovative i alt hvad vi gør.

Marie Bjersland

Pressekontakt Brand & Communications Manager DEWALT +46705686025