Slut med løse papirer i håndværkerbilen

Det skal være enklere for håndværkeren, at få adgang til supplerende produktoplysninger. Derfor lancerer STARK en ny funktion i deres håndværker-app. Funktionen som hedder STARK Produktdata gør, at håndværkeren ikke længere behøver at køre rundt med bilen fuld af produktdatablade, læggevejledninger og sikkerhedsdatablade. Nu kan alle oplysningerne om materialerne findes via STARK Håndværker-app, mens håndværkeren står på byggepladsen. Det gør arbejdsprocessen hurtigere og øger sikkerheden for, at arbejdet bliver udført efter forskrifterne.

“Vi tilbyder allerede i dag AktivByg kalkulationsprogram, elektronisk fakturering, sms-service, landsdækkende kundekort osv. Alt sammen services der er med til at gøre vores professionelle kunders arbejdsdag nemmere og mere effektiv. Den nye funktion i vores app er endnu en måde, hvor vi kan hjælpe håndværkerne,” siger Jesper Gaarde, marketingdirektør i STARK.

Simpel og detaljeret
Den nye app indeholder alle produktoplysninger fra TUNs katalogdata. Det vil sige de oplysninger og informationer, samt vejledninger der er tilknyttet den enkelte vare. Som håndværker kan man med app’en scanne varens stregkode og derfra finde frem til oplysninger om varen. Man kan også taste varens EAN-nummer eller TUN-nummer og få de samme oplysninger.

Et af de håndværkerfirmaer der ser store fordele i den nye funktion er Jakob Tømrerfirma fra Aarhus. Her har man testet STARK Håndværker-app, og tømrer Jan Lassen ser klare fordele ved udvidelsen med STARK Produktdata:

“Der er ingen tvivl om, at det er ekstremt brugbart. Det gør at man hele tiden har alle oplysninger tilgængelig, uanset hvor man befinder sig. Jeg er i forvejen typen, der googler mig frem til de informationer jeg mangler, men nu kan man bare bruge app’en til at finde det hele på én gang,” siger Jan Lassen, fra Jakob Tømrerfirma.

Fremtiden er mobil
Det er en tydeligt stigende tendens, at håndværkerne søger oplysningerne via mobilen, og værktøjer på mobilen er derfor efterspurgte. Derfor er STARK med denne tilføjelse til håndværkerapp’en med til at sikre håndværkerne nem adgang til supplerende produktoplysninger, uden besværet med papirer og brochurer, der ligger og flyder.

”Mobilen er fremtiden, og det er vi meget opmærksomme på. Vores mål er at klæde håndværkerne ordentligt på med gode råd og redskaber, der kan gøre arbejdsdagen nemmere og mere effektiv,” siger Jesper Gaarde.

STARK Produktdata findes i den nyeste opdatering af STARKs håndværker-app. Har man ikke allerede app’en, kan den hentes via STARK.dk/app eller ved at sende en sms med teksten ’STARK’ til 1220

• Byggeri, maskiner

• håndværkere
  • udvikling
  • Håndværker-app
  • smartphone
  • mobil

STARK beskæftiger cirka 2.600 medarbejdere og er landsdækkende med 95 byggemarkeder i Danmark og Grønland. STARK er med en årlig omsætning på 6,5 milliarder kroner Danmarks største leverandør til byggeriet. STARK er en del af DT Group A/S, der er Nordens største distributør af byggematerialer.