STIHL giver den gas i den kommende weekend

STIHL giver den gas i den kommende weekend

Når Roskilde Dyrskue i den kommende weekend den 8-10 juni slår dørene op, vil der i den grad stå STIHL over hele dyrskuet.

STIHL Timbersports på storscene

Du finder først og fremmest en kæmpescene med storskærme lidt midt mellem Maskinringen og Træktortrækket. Her kæmpes om den præstigefyldte titel som Nordisk Mester i skovmandssporten STIHL Timbersports både fredag og lørdag. Søndag udkæmpes ligeledes konkurrencer på scenen hele formiddagen i håbet om at kunne kvalificere sig til STIHL Timbersports konkurrencen Champions Trophy i 2019. Her er det udelukkende de bedste af de bedste atleter, der kommer på scenen.

STIHL Timbersports har rødder i venskabelige konkurrencer mellem de canadiske og ameríkanske skovhuggere. Sporten blev registreret som sportsgren i 1985, kom til Europa i 2001, og udkæmpes i 6 forskellige dicipliner, 3 med økse og 3 med forskellige typer af sav.

Søndag eftermiddag vil du kunne opleve Carving, dvs træudskæring ved hjælp af en motorsav.

Alle dage er der publikumskonkurrencer i savning med den traditionelle 2-personers sav. Der er gode præmier i vente.

STIHL stand med anderledes aktiviteter

STIHL stiller naturligvis også op med egen stand i år på Vestsjællands Alle (der hvor den plejer at ligge, hvis du har besøgt den de tidligere år), og også her er der en helt utraditionel konkurrence:

Vi kender vel alle historien om Kong Authurs sværd Excalibur, der sad uhjælpeligt fast i stenen, til den rette person kunne tage det op? - Hos STIHL sidder motorsaven ExcaliSav fast i stubben, - og kun den rette vil kunne trække saven op. - Hvis du kan - vinder du en helt ny batteridrevet motorsav med batteri og lader. Du får den med hjem med det samme!

Der er også lidt for de ægte STIHL fans på standen: Få monteret en STIHL Timbersports tatovering ganske gratis (kan tages af med make-up fjerner), eller kig ind i STIHLs Brand Shop, og se om der ikke lige er en lille ting, du ikke kan leve uden.

På STIHL standen kører iMow robotplæneklipperen, hele sortimentet inden for batteridrevne havemaskiner vises frem, årets nyheder i form af motorsav, kombi- og skæremaskine. Der bliver med andre ord masser at sludre med STIHL folkene om på standen. Og forelsker du dig i en maskine, - er der også en forhandler til stede.

Der står med andre ord STIHL tværs hen over Roskilde Dyrskue den 8-10 juni.

Tilbage er der kun at sige: Vel Mødt.

Program for STIHL Timbersports

Fredag d. 8 juni: Rookies & Hold konkurrencer
Kl . 11:00 - 13:00 NM for Rookies (nye udøvere)
Kl. 14:30 - 17:00 Hold konkurrencer
I pauserne vil der være publikumskonkurrencer.

Lørdag d. 9 juni: Individuelle konkurrencer
Kl. 11:00 - 17:00

I pauserne vil der være publikumskonkurrencer.

Søndag d. 10 juni: Kvalifikation til Champions Trophy & carving
Kl. 11:00 - 13:00 Champions Trophy