Sæt batteri i din havemaskine

Sæt batteri i din havemaskine

Udviklingen er tydelig i flere forskellige brancher. Batteri- og hybriddrift vinder for alvor frem – bl.a. inden for bilindustrien og producenter af havemaskiner. STIHL, der er kendt som verdens førende producent af motorsave, er med helt forrest i feltet, når det gælder udviklingen af batteridrevne havemaskiner af høj kvalitet. Og der er mange gode grunde til at vælge batterimaskiner fra STIHL – de er bedre for både dig, din pengepung og for miljøet.

Historisk set har STIHL henvendt sig til det professionelle marked med deres brede udvalg af haveprodukter. Men med batteriserien COMPACT, er det dog primært den almindelige boligejer med mellemstore og større haver, som er målgruppen. Serien består af hele 8 havemaskiner, som alle kan drives af ét og samme batteri – trimmer, hækkeklipper, stanghækkeklipper, løvblæser, motorsave og plæneklippere.

Besøg www.stihlbatteri.dk hvor du kan læse mere om de enkelte maskiner i både COMPACT-serien men også Lithium-Ion-serien med indbygget batteri til de mindste haver. Er du interesseret i batterimaskiner fra STIHL PRO-serien, så finder du dem på www.stihl.dk

Der er mange fordele ved at vælge batterikraft fra STIHL:

Ergonomisk design. Ergonomien er i højsædet – fra den mindst mulige vægt til at kunne håndtere centrale funktioner med kun én hånd. De lave vibrationer er skånsomme for kroppen, og de støjsvage maskiner er gode for både egne og naboens ører.

Lette at starte. Maskiner, der er vanskelige at starte, kan teste alles tålmodighed, når man står og skal i gang med havearbejdet. Alle STIHL batterimaskiner startes nemt ved blot et tryk på en knap.

Kraftfulde og driftssikre. Udviklingen af batterikapacitet er gået hurtigt de seneste år. Både når det kommer til ren styrke, men også hvor længe strømmen varer før end det er tid til en ny opladning. STIHL batterier har en stor driftssikkerhed, der understøttes af et garantibevis på det enkelte batteri via at unikt serienummer – således vejes garantien på batterierne lige så højt som på maskinerne.

Økonomiske. Batterivarianter har i mange tilfælde konkurrencedygtige priser i forhold til tilsvarende modeller med benzinmotorer. Men de største besparelser er på selve driften. Strømmen, der bruges til at oplade batteriet, er billigere end prisen for at fylde maskiner med benzin og olie. Og så er eventuelle besøg på værkstedet normalt færre. STIHL udvikler på den samme batteritype år efter år, så du er sikker på, at dit batteri også kan bruges i de kommende maskiner i samme serie i en lang årrække frem.

Mindre miljøpåvirkning. Den mindst mulige indvirkning på vores fælles miljø er naturligvis et stærkt argument for alle, der har til hensigt at investere i nye maskiner til haven. Udstødningsemissionerne for STIHL batterimaskiner er lig med nul. Svært at slå! Dertil kommer at batteriet kan oplades 400-1.200 gange* før der begynder at være et energitab, og derved kan det anvendes i mange år. Det må siges at stå i skarp kontrast til ”smid væk kulturen“, og det er godt for både pengepung og miljøet.

*Lithium-Ion-serien med indbygget batteri 400 opladninger, COMPACT-serien 800 opladninger, PRO-serien 1.200 opladninger.

100% tilfredshedsgranti. Hvis du, mod forventning, ikke er tilfreds med din overgang til batteridrift, tilbyder STIHL 100% tilfreds kundegaranti. Garantien gælder alle maskiner op til 7.995kr. – maskinen skal blot leveres tilbage til STIHL forhandleren, hvor den er købt, indenfor 7 dage.

Vidste du…
… at batteriets historie går tilbage til 900-tallet. Ved en arkæologisk udgravning i nærheden af Bagdad i Irak i 1932, fandt den tyske arkæolog Wilhelm Koenig en tusind år gammel krukke, som indeholdte en jernstang, der var indlejret i en kobbercylinder. Denne enhed mener forskere har været brugt til at "lagre elektricitet" som en slags fortidens batteri.

STIHL koncernen udvikler, fremstiller og forhandler batteri-, el- og benzindrevne maskiner til erhvervsskovbrug, landbrug samt til vedligeholdelse af grønne områder, til byggesektoren og private brugere. Produkterne sælges kun hos autoriserede fagfolk – i Danmark har STIHL ca. 150 forhandlere.

Find nærmeste forhandler på www.stihl.dk

Du kan læse mere om vores iMOW robotplæneklippere på www.imow.dk og om vores maskiner med indbygget batteri samt COMPACT-serien på www.stihlbatteri.dk