Hvad er GDPR, og hvad betyder det for din virksomhed?

Internettet har betydet en dramatisk ændring af både den måde, vi kommunikerer på, og den måde, hvorpå vi håndterer opgaver i hverdagen. Vi sender emails, deler dokumenter, betaler regninger og køber varer ved at indtaste vores personlige oplysninger - alt sammen online og uden at tænke nærmere over det.

Er du nogensinde stoppet op og har tænkt over, hvor mange personlige data, du har liggende online? Eller hvad der sker med denne information?

Virksomhederne fortæller dig, at de indsamler denne type information for bedre at kunne hjælpe dig og tilbyde dig en mere målrettet og relevant kommunikation, alt sammen for at give dig en bedre kundeoplevelse.
Men er det virkelig dét, de bruger disse data til?

Det er det spørgsmål, der er blevet stillet og efterfølgende besvaret af EU, og det er baggrunden for, at der i maj 2018 træder en ny europæisk persondataforordning i kraft, som hedder GDPR. Den skal værne om privatlivet og vil for altid ændre den måde, vi indsamler, gemmer og bruger kundedata på.

I denne artikel vil vi hjælpe dig med at forstå, hvad GDPR er, og hvad det vil betyde for din virksomhed. Og til sidst kan du læse nogle nyttige tips til, hvordan du kan begynde at forberede dig på GDPR allerede i dag.

• Data, Telekommunikation, IT

• crm