53 millioner skridt: IT-virksomhed har gået jorden rundt

IT-virksomheden team.blue, der holder til på Højvangen 4 i Skanderborg, har på 85 dage gået mere end 40.000 km. Det svarer til, at medarbejderne har gået jorden rundt. Det viser data, der er indsamlet via deres egenudviklede app som en del af virksomhedens seneste fitness- og sundhedsinitiativ, LevelUp.

Medarbejderne i den skanderborgensiske IT-virksomhed team.blue forstår at sætte det ene ben foran det andet.

Som en del af virksomhedens fitness- og sundhedsinitiativ, LevelUp, hvor medarbejderne skal dyste om at blive en sundere version af dem selv, har medarbejderne nemlig spadseret 53.379.524 skridt. Det svarer til mere end 40.000 km på blot 85 dage. De mange kilometer svarer også til en strækning på 1 gang rundt om jorden, 955 maratonløb eller 335.000 11-mands fodboldbaner.

Men det er ikke kun antal skridt, som medarbejderne er gået op i.

Samlet set har 95 medarbejdere i team.blue registreret deres træninger i løbet af konkurrencen. Det er blevet til mere end 3.050 antal træninger på 85 dage. Det viser data, der er indsamlet via team.blues egenudviklede app i konkurrencen.

“Det er vildt at se, at vi tilsammen har gået og trænet så mange gange i virksomheden. Formålet med hele konkurrencen var nemlig, at vi skulle bevæge os mere i hverdagen og blive en sundere version af os selv – og det må man sige, at mange i den grad har opnået. Jeg er utrolig stolt af resultatet,” fortæller en smilende Bo Brandt Cramer, der er HR-direktør i team.blue.

Medarbejder gik 100.415 skridt på én dag

team.blue har tilsammen gået mange skridt, men nogle få har også konkurreret om at blive den person i virksomheden, der har gået flest skridt på én dag.

En af disse er medarbejderen, Morten Valentin, der en tidlig lørdag morgen stod op kl. 05:00 for at slå den hidtidige rekord på 70.000 antal skridt. 17 timer og 38 minutter senere havde Morten Valentin spadseret 100.415 skridt gennem det jyske landskab for derefter at ligge nummer 1 i konkurrencen om at gå flest skridt på én dag.

”Det føles som en super fed bedrift at have gennemført langt over 100.000 skridt – og er for mig en bekræftelse på, at man kan komme rigtig langt med viljestyrke, selv om fødderne og alt andet gør vanvittig ondt,” fortæller Morten Valentin, der startede med at gå sin rute på 80,7 km fra parcelhuset i Kolding og fortsætter:

“Igennem hele konkurrencen har jeg gået rigtig mange skridt hver dag. Det har været fedt, og jeg kan mærke, at jeg er kommet i langt bedre form. Konkurrencen har i den grad ændret min livsstil,” afslutter Morten Valentin.

På trods af Mortens lange tur blev rekorden dog senere slået med hele 139.088 skidt, hvilket gav et resultat på 104,62 km.

Fastholder fokus på en aktiv hverdag

Selvom medarbejderne netop har registreret deres sidste skridt og træninger i LevelUp-appen, betyder det ikke, at team.blue vil stoppe med at holde fokus på en sund og aktiv livsstil.

Medarbejdernes adfærd blev nemlig ændret, så mange møder og pauser blev til gåture. Noget som flere afdelinger har fundet ud af, fungerer godt. team.blue vil derfor gerne fortsætte med disse tiltag, selvom konkurrencen er slut for nu.

“Mange af vores medarbejdere har i løbet af konkurrencen fortalt, at de er begyndt at tage en omvej til arbejde eller tage trappen i stedet for elevatoren. Det er jo fantastisk. Mange afdelinger afholder også deres møder og pauser med gåture rundt i området ved kontoret,” siger Bo Brandt Cramer og fortsætter:

”Det øgede aktivitetsniveau har betydet, at medarbejderne møder ind med mere energi, hvilket kan mærkes på effektiviteten. Vi vil derfor gerne blive ved med at holde fokus på at være aktive og sunde i hverdagen,” afslutter Bo Brandt Cramer.

For at fastholde fokus på en sund og aktiv livsstil, vil konkurrencens app fortsat være tilgængelig for medarbejderne, hvor de kan motivere og heppe på hinanden.

• Nye produkter, tjenester

• arbejdsmiljø