Hjælp jorden med at komme sig

Hjælp jorden med at komme sig

HJÆLP JORDEN MED AT KOMME SIG

MED EN BIOLOGISK NEDBRYDELIG OG KOMPOSTERBAR SHEET MASK

Sheet masker har taget skønhedsbranchen med storm. Alle fra berømtheder til skønhedsjunkies og rejsende deler deres maske-selfies på Instagram takket være maskens praktiske anvendelighed på farten og de øjeblikkelige, professionelle resultater. Faktisk angiver halvdelen af alle kvinder på verdensplan, at de har anvendt en, og mange har gjort masken til en del af deres ugentlige rutine.

Nu lancerer The Body Shop deres første biologisk nedbrydelige sheet mask*, der kan affaldssorteres som kompost og derved give jorden en ekstra tiltrængt hånd.

Denne sheet mask får huden til at se at se sundere, glattere og mere spændstig ud på kun 15 minutter, og den er perfekt til en travl livsstil, så du kan koncentrere dig om at have det godt og nyde din alder. Masken, som er den nyeste tilføjelse til den populære og ikoniske Drops of Youth™ hudplejeserie, tilfører huden masser af fugt og er 100 % vegansk.

EFTER ÉN ANVENDELSE ER HUDEN 195 % MERE FUGTET**

HVAD GØR DENNE SHEET MASK SÅ REVOLUTIONERENDE?

Denne sheet mask er fremstillet på miljøvenlig vis af cellulosefiber, som stammer fra træmasse fra bæredygtigt skovbrug. Masken er meget åndbar, holder på store mængder af den fugtgivende formulering og føles naturlig og behagelig på huden. Det er naturlig hudpleje, som er til gavn for både din hud og vores jord.

”Vi har udviklet os sammen med planterne. Vores krop er beregnet til at bruge og omdanne de næringsstoffer og den energi, som de giver os. Vores hud ved, hvad den skal gøre med ingredienser af naturlig oprindelse. De leverer fantastiske resultater med flere tusind års dokumenteret effekt – og Drops of Youth™ Youth Concentrate har vist stærke resultater i forbindelse med de med kliniske tests. Faktisk oplever forbrugere, at deres hud ser sundere ud efter kun én anvendelse.”

Jennifer Hirsch, Skønhedsbotaniker hos The Body Shop

Efter brug kan masken smides ud i en almindelig kompostbeholder, så den nedbrydes og giver noget tilbage til miljøet.

GENOPRET HUDENS SPÆNDSTIGHED MED PLANTEKRAFT

Ved blot én anvendelse beriger Drops of Youth™ Sheet Mask din hud med ingredienserne fra mere end en halv 30 ml’s flaske Drops of Youth™ Youth Concentrate – og for kun 50 kr.! Denne ikoniske formel er beriget med økologisk Community Trade babassuolie fra Brasilien og tre plantestamceller: edelweiss fra de storslåede italienske alper samt strandfennikel og strandmandstro fra Bretagnes klippefyldte kyst.

Disse plantestamceller, som er kendt for deres regenererende egenskaber, fornyr hele tiden sig selv og hjælper dermed planten med at modstå den stærke miljømæssige påvirkning og reparere skader. Udvinding af planteceller foregår meget bæredygtigt Huden ser sundere, glattere og mere spændstig ud takket være denne effektive sammensætning.

TILFØR HUDEN ØJEBLIKKELIG FUGT

Når du har travlt med at leve livet i tyverne, trediverne og opefter, har du brug for en hurtig, praktisk og nem løsning, som passer ind i din travle livsstil. Denne sheet mask genopretter hudens spændstighed med det samme, så du kan komme videre med at nyde dit liv og din alder.

Her er tre måder at bruge masken på:

• Brænder du dit lys i begge ender? Brug masken som et boost, så du kan give den fuld gas både på jobbet og i fritiden og samtidig passe på din hud.
  • Brug den i flyet, mens du rejser rundt i verden, for at modvirke den tørre luft og få en sund, spændstig og strålende hud.
  • Tag den med på ferien, så du kan give din hud et boost af fugt efter en dag i solen.

Forkæl din hud med en sheet mask to gange om ugen i kombination med din daglige Drops of Youth™ hudplejerutine i tre trin.

TRIN 1: RENS (Gentle Foaming Wash)

TRIN 2: MÅLRETTET BEHANDLING (Youth Concentrate)

TRIN 3: NÆRING TIL HUDEN, MENS DU SOVER (Bouncy Eye Mask og Bouncy Sleeping Mask)

HVORFOR ER DET SÅ VIGTIGT AT HOLDE DIN HUD FRISK OG FUGTET?

”Huden består af omkring 70 % vand. Når den tørrer ud, holder den op med at fungere optimalt. Tør hud kan sprække og blive irriteret, ru og flaget, og det kræver intensiv behandling for at genoprette fugtbalancen. Det er netop, hvad denne sheet mask er udviklet til at levere. Huden optager den fugt, som den behøver, fra maskens rigelige mængder, og aktive kemiske sammensætninger får huden til at se fyldigere ud, mens planteolier styrker hudens barrierefunktion, så din hud kan komme tilbage på rette spor.”

Jennifer Hirsch, Skønhedsbotaniker hos The Body Shop

GIV NOGET TILBAGE TIL NATUREN

For at sikre at denne sheet mask er fuldt komposterbar og biologisk nedbrydelig, har en førende certificeringsvirksomhed udført en ekstern bekræftelse af maskens bionedbrydelighed ved hjælp af fire strenge tests:

• 1. Bionedbrydelighedstest: Mikroorganismer i komposten fordøjede 90 % af masken.
  • 2. Opløsningstest: Det tog 1 måned for masken at opløses sammen med andet organisk affald.
  • 3.Test af økotoksicitet over for planter: Masken havde ingen skadelig effekt på miljøet og de organismer, som lever der.
  • 4. Tungmetaller: Den resulterende kompost var af god kvalitet.

BERIGET MED ØKOLOGISK COMMUNITY TRADE BABASSUOLIE FRA BRASILIEN

Den økologiske Community Trade babassuolie, som The Body Shop har anvendt siden 1995, stammer fra den bæredygtige sammenslutning Cooperative of Agricultural Producers of Lago de Junco (COPPALJ) i Maranhão i Brasilien. COPPALJ sikrer en fair leveløn til over 150 medlemmer fra 12 lokalsamfund og hjælper med at beskytte skovens biodiversitet.

Drops of Youth™ Youth Concentrate Sheet Mask, 50 kr.

*Omfatter ikke emballagen.

**Corneometer-måling på 20 forsøgspersoner.

I BUTIKKERNE FRA ULTIMO JANUAR 2019

Vores historie

Vores historie begyndte med Anita Roddicks revolutionerende overbevisning: at firmaer har magt til at gøre godt og i 1976 blev The Body Shop født. Vi er ikke perfekte, men vi har altid gjort tingene lidt anderledes. Vi har været mønsterbrydere, provokerende og modige.

I dag er vores engagement stærkere end nogensinde. Vi fokuserer på at berige uden at udnytte i alt, hvad vi gør.

For os betyder det, at vi ønsker at berige både mennesker og vores jord, dens biodiversitet og dens ressourcer. Vi forpligter os til at betale en fair pris til vores leverandører og sikrer, at de, der dyrker og høster vores naturlige ingredienser, har gode arbejdsvilkår. Vi forpligter os til at hjælpe lokalsamfund til at leve og trives. Vores produkter beriger, lover aldrig mere, end de kan holde, og er aldrig testet på dyr.

Vi er stolte af at være originale, skille os ud og kæmpe for det, der er rigtigt. Sammen bærer vi fremtiden i vores hænder.

Enrich Not Exploit™. It’s in our hands.

Læs mere om vores værdigrundlag

THEBODYSHOP.DK

Følg os på Facebook