En gruppe hunde er samlet foran FN’s hovedkvarter I NY for at protestere imod dyreforsøg i kosmetikindustrien. Protesten sker i forbindelse med den internationale underskriftskampagne imod dyreforsøg fra The Body Shop og Cruelty Free International.

​Hunde indtager i dag gaderne i verdens første FN dyredemonstration

HUNDE INDTAGER I DAG GADERNE I VERDENS FØRSTE FN DYREDEMONSTRATION

• - Demonstrerende dyr går sammen for at støtte den internationale Forever Against Animal kampagne om at sætte en stopper for dyreforsøg i skønhedsindustrien over hele verden
  • - Kampagnen opfordrer FN til at sætte en stopper for den praksis, der skader op mod 500.000 dyr hvert år i modbydelige forsøg
  • - The Body Shop og Cruelty Free International anmoder alle firmaer, der er imod dyremishandling, om at støtte kampagnen

Verdens første dyredemonstration fandt i dag sted foran FNs hovedkvarter i New York kl. 10.

Demonstrationen omfattede 8 hunde af forskellige racer og størrelser, og den støttede op om Forever Against Animal Testing – en fælles kampagne fra det internationale skønhedsfirma, The Body Shop, og Cruelty Free International, den førende organisation i kampen mod dyreforsøg. Hundene gik på gaden med protestskilte, bandanaer og små bannere for at vise deres støtte.

The Body Shop og Cruelty Free International fik selskab af den betydningsfulde dyrefotograf, @TheDogist, som tidligere har støttet kampagnen i Canada og USA, samt den indflydelsesrige kæledyrsinstagrammer, @louboutinanyc.

Demonstrationen havde som mål at sætte fokus på det chokerende faktum, at 80% af verdens lande endnu ikke har nogen lovgivning, som forbyder dyreforsøg i skønhedsindustrien, samt at opfordre forbrugere til at støtte kampagnen ved at skrive under på den globale underskriftsindsamling på http://www.foreveragainstanimaltesting.com.

Når underskriftsindsamlingen når 8 millioner, vil The Body Shop og Cruelty Free International overrække den til FN og anmode om en international konvention, som forbyder dyreforsøg i skønhedsindustrien, og som vil beskytte millioner af dyr over hele verden. I sidste uge mødtes organisationerne med FN repræsentanter for at sætte gang i debatten om emnet.

Der er blevet indsamlet 4.1 million underskrifter i løbet af det sidste halve år, og underskriftsindsamlingen er dermed den største imod dyreforsøg i skønhedsindustrien nogensinde. The Body Shop og Cruelty Free International vil gerne opfordre alle firmaer, som er imod dyreforsøg, om at give tilsagn om, at de bakker op kampagnen, og The Body Shop uddeler gerne materiale til at hjælpe andre firmaer og deres ansatte med at blive engagereret i kampagnen.

I september 2017 solgte L’Oreal The Body Shop til Natura, der er en brasiliansk, multinational skønhedsvirksomhed, som er fri for dyremishandling og offentligt B Corp certificeret. Både Natura og den nye søstervirksomhed til The Body Shop, Aesop, bakker også i dag officielt op om kampagnen.

Jessie Macneil-Brown, Head of Global Campaigns, fra The Body Shop,siger: “Dyrevelfærd er en af vores hjertesager, og The Body Shop har altid kæmpet imod, at dyr bliver brugt til forsøg i kosmetikindustrien. Vi lavede en demonstration med hunde, da de er et vigtigt symbol for os i vores Forever Against Animal Testing kampagne. De repræsenterer det forhold, vi har til dyr og er linket til de personer og organisationer, der også er imod dyreforsøg. Denne unikke protest er et symbol på vores store ambition om at sætte en stopper for dyreforsøg i skønhedsindustrien globalt. Vi beder nu indtrængende alle mennesker, alle firmaer og alle regeringer om at blive en del af vores kampagne og hjælpe os med at afslutte det, som vi var med til at starte for mange år siden, og som i 2013 resulterede i EU-forbuddet imod dyreforsøg.”

Michelle Thew, CEO hos Cruelty Free International siger: “Dagens demonstration sender en stærk besked til forbrugere og brands over hele verden om, at vi har brug for deres støtte. Vi har gjort store fremskridt i vores mål om at forbyde dyreforsøg i skønhedsindustrien, men der er stadig meget, der skal gøres. Vi håber, at alle firmaer, der er imod dyremishandling, vil støtte op om kampagnen og opfordre deres kunder til at gøre det samme.”

Elias Friedman, fotograf hos @TheDogist, sagde “Jeg støttede Forever Against Animal Testing kampagnen fra The Body Shop, da den blev lanceret. Det er skønt at være hjemme i New York og være med til den første dyredemonstration nogensinde ved FN. De demonstrerende dyr repræsenterer alle dyr og minder os om, hvorfor dyreforsøg i skønhedsindustrien bør forbydes en gang for alle.”

Om billederne

Billederne blev taget kl. 10 i New York i samarbejde med professionelle hundetrænere og dyrlæger. Dyrene fik den bedste pleje og både Rational Animal og Cruelty Free International var med til at sikre, at begivenheden foregik på en måde, som ikke udsatte dyrene for stress.

The Body Shop er et globalt skønhedsbrand, som blev grundlagt af Anita Roddick i 1976 i Brighton i England. The Body Shop arbejder på at gøre en positiv forskel i verden ved at lave naturinspireret hudpleje, hårpleje og makeup af høj kvalitet, som er produceret bæredygtigt og etisk forsvarligt. The Body Shop var banebrydende med filosofien, at virksomheder har magt til at gøre godt. The Body Shop har 3000 butikker fordelt på mere end 68 lande.

Om Cruelty Free International:

Cruelty Free International er en førende organisation, som arbejder for en verden, hvor ingen ønsker eller mener, at det er nødvendigt at teste på dyr. Det er en af verdens ældste og mest respekterede dyrebeskyttelsesorganisationer. Organisationen bliver i vid udstrækning betragtet som en autoritet inden for spørgsmålet om dyreforsøg, og den bliver anvendt af regeringer, medier, virksomheder og officielle institutioner til rådgivning og ekspertvurderinger.

Vores historie

Vores historie begyndte med Anita Roddicks revolutionerende overbevisning: at firmaer har magt til at gøre godt og i 1976 blev The Body Shop født. Vi er ikke perfekte, men vi har altid gjort tingene lidt anderledes. Vi har været mønsterbrydere, provokerende og modige.

I dag er vores engagement stærkere end nogensinde. Vi fokuserer på at berige uden at udnytte i alt, hvad vi gør.

For os betyder det, at vi ønsker at berige både mennesker og vores jord, dens biodiversitet og dens ressourcer. Vi forpligter os til at betale en fair pris til vores leverandører og sikrer, at de, der dyrker og høster vores naturlige ingredienser, har gode arbejdsvilkår. Vi forpligter os til at hjælpe lokalsamfund til at leve og trives. Vores produkter beriger, lover aldrig mere, end de kan holde, og er aldrig testet på dyr.

Vi er stolte af at være originale, skille os ud og kæmpe for det, der er rigtigt. Sammen bærer vi fremtiden i vores hænder.

Enrich Not Exploit™. It’s in our hands.

Læs mere om vores værdigrundlag

THEBODYSHOP.DK

Følg os på Facebook