Tea Tree, rensende hudpleje til hverdagen

Tea Tree, rensende hudpleje til hverdagen

OPLEV DEN NYE DIY PEEL-OFF MASKE

The Body Shop er tilbage med noget helt nyt til din hudplejerutine. For første gang nogensinde lancerer The Body Shop en peel-off maske, der falder i en af tidens største trends, nemlig DIY ansigtsmasker. Ansigtsmasken er inspireret af naturen og giver effektive resultater.

The Anti-Imperfection Peel-Off Mask er den nyeste tilføjelse til The Body Shops ikoniske Tea Tree hudplejeserie. Masken er baseret på naturlige ingredienser, og er beriget med Community Trade tea tree olie fra Kenya, der efterlader huden øjeblikkeligt klarere efter brug.

FOR HUD, IMOD FILTER

The Body Shop kæmper mod de etiketter, som skønhedsindustrien sætter på vores hud. Ord som “dårlig hud” og “problemhud” får os til at skamme os over at være “uperfekte”, på trods af at de fleste af os oplever at have urenheder fra tid til anden.

The Body Shop gør op med “god hud” og “dårlig hud”. Det handler om at få forbrugererne til at føle sig tilpas i egen krop og vide, at de gør det rigtige for at få den sundeste hud muligt. Forbrugeren har brug for hudpleje, der rent faktisk virker - og det er her Tea Tree kommer ind billedet.

STYRKEN VED TEA TREE SERIEN

Tea Tree hudplejeserien har været en bestseller i over 20 år. Den ikoniske Tea Tree Oil er et vidundermiddel, når det gælder bekæmpelse af urenheder, og en flaske på 20 ml. indeholder ca. 15.000 af de fantastiske tea tree blade. Seriens levetid bekræfter populariteten og vidner om hvor vigtig den er for at opretholde en sundere, renere og mere klar hud.

“Der er 3 milliarder kvinder i verden der ikke ligner supermodeller og kun 8 der gør.” – Anita Roddick

The Body Shop har altid haft til formål at styrke kvinder. I fodsporene af grundlæggeren Anita Roddick, går de efter at booste kvinders selvtillid og kæmpe mod industriens udskammede syn på “skønhedsfejl”. Det står The Body Shops hjerte nær at skabe effektive produkter, baseret på naturlige ingredienser, som kunderne kan stole på og som samtidig giver tilbage til vores planet.

COMMUNITY TRADE TEA TREE OLIE

Tea Tree serien indeholder Community Trade tea tree oil fra Kenya Organic Oil Farmers Association (KOOFA). Produkterne indeholder bladolie lavet med håndhøstede blade, der forsigtigt er dampdestillerede. Deres handel af bladolien hjælper landmændene med en fast indtægt, som betyder at de kan udvikle bæredygtige landbrugssystemer og finansiere lokale samfundsprojekter.

MIKS, PÅFØR OG NYD DEN NYE PEEL-OFF MASKE

Modsat mange andre peel-off masker på markedet bruger Tea Tree Anti-Imperfection Peel-Off Mask "peel without the pinch” teknologien, der sikrer en smertefri brug af masken. Huden ser øjeblikkeligt mere klar ud og føles mindre tilstoppet, dog uden at udtørre. Mix din maske, påfør den og nyd en maske der både er smertefri og føles fantastisk.

1. TILFØJ VAND TIL DEN AFMÆRKEDE LINJE
  2. BLAND
  3. PÅFØR MASKEN
  4. FJERN MASKEN FORSIGTIGT

Lanceres i butik/online d. 13/8

PRIS: 55 kr.

The Body Shop blev grundlagt af Anita Roddick i Brighton, England, i 1976. Anita Roddick udviklede filosofien om, at virksomheder har magt til at gøre godt og denne overbevisning er stadig brandets drivkraft. The Body Shop blev i 2017 en del af den sydamerikaske B-corp certificerede Natura. Vi er nu en del af Natura&Co – en global skønhedsgruppe, bestående af The Body Shop, Aesop og Natura. The Body Shop tilbyder hudpleje-, hårpleje- og makeupprodukter af høj kvalitet, som er inspireret af naturen og fremstillet på etisk og bæredygtig vis. The Body Shop har over 3.000 butikker i flere end 60 lande. I år 2019 blev The Body Shop kåret til Danmarks mest bæredygtige skønhedsbrand af Sustainable Brand Index™, Europas største undersøgelse inden for bæredygtighed.

I 2017 lancerede Cruelty Free International og The Body Shop en fælles kampagne for at anmode om et internationalt forbud mod dyreforsøg inden for skønhedsprodukter og ingredienser i hele verden en gang for alle. Der blev indsamlet over 8 millioner underskrifter og er dermed den største underskriftsindsamling mod dyreforsøg inden for skønhedsindustrien.

Underskriftindsamlingen bliver overrakt til FN herunder Global Compact i oktober 2018, hvor den bidrager til bæredygtighedsmålet nr.12 - Bæredygtigt forbrug og produktion. Vi satser på, at der inden for den nærmeste fremtid kommer et globalt forbud, da 80% af verdens lande stadig tester på dyr, da der ingen lovgivning er.

Biobroer

Body Shop udvider også projektet Re-Wilding The World, der har til formål at beskytte og genskabe biologiske korridorer eller såkaldte biobroer mellem frisk regnskov og dermed forbinde isolerede arter af truede dyr og planter. Målet er 75 millioner kvadratmeter biobroer inden 2020.

Læs mere her: https://www.thebodyshop.com/da-dk/commitment/om-os