MicroShade lancerer ny solafskærmningsløsning

Den danske producent af solafskærmning, MicroShade A/S, introducerer nu et nyt og banebrydende produkt, der vil ændre grundlæggende på opfattelsen, brugen og funktionen af solafskærmning i bygninger.

Lige siden MicroShade blev grundlagt som et spin-off fra Teknologisk Institut, har ambitionen været at levere solafskærmningsløsninger, der ikke kun er yderst effektive, men også imødekommer behovet for enkel installation og lave vedligeholdelsesomkostninger, samtidig med at give brugerne uhindret udsigt - hele året. Evnen til at levere på disse parametre har placeret MicroShades solafskærmningsløsning i bygninger i Nord- og Centraleuropa - og så langt væk som Australien. Mens virksomheden har arbejdet på at udvide sit salg og strategiske partnerskaber, har den imidlertid også fortsat innovationen - og resultatet lanceres nu.

Det nye produkt, også kaldet MicroShade Film®, er en passiv og næsten usynlig mikrostrukturfilm, der er placeret inde i ruden og blokerer det meste af energien fra solen, mens det naturlige dagslys ledes ind i bygningen. Derudover medfører den ingen begrænsninger, hverken i form eller størrelse, hvilket giver arkitekter stor designfrihed.

”I dag er vigtigheden af et godt indeklima og brugernes trivsel virkelig kommet i fokus - og vores nye produkt kan bidrage til at forbedre dette markant,” siger Eik Bezzel, administrerende direktør for MicroShade og fortsætter: ”Andre solafskærmningsløsninger kan også tilbyde beskyttelse mod solen, men i modsætning til MicroShade Film® opnås dette ofte på bekostning dagslys og udsigt”.

Den nye løsning virker på både facader og tage, hvor den blokerer varmen fra solen, mens den lader det naturlige dagslys komme ind i bygningen. ”Vores løsning er passiv og kræver ingen vedligeholdelse, da den installeres inde i ruden. Sammen med dets andre egenskaber, tror vi på, at dette nye produkt virkelig vil ændre i opfattelsen af solafskærmning,” konkluderer Eik Bezzel.

Det forventes at MicroShade Film® kan leveres fra 4. kvartal 2021.

Læs mere om MicroShade® på: microshade.dk

Kontakt:
Salg: Christian Lygum, cl@microshade.dk
Teknisk support: Helle Foldbjerg Rasmussen, hfr@microshade.dk
Presse/Kommunikation: Martin Plambek, mp@microshade.dk, +45 52 11 11 25

MicroShade A/SGregersensvej 1F
DK-2630 Taastrup
www.microshade.dk

• Videnskab, teknik

• microshade

Möglich er et kommunikationsbureau sammensat af flere profiler med bred erfaring og højt kompetenceniveau. Tilsammen tilfører vi kreativitet og innovation i både kommunikation, presse og medievalg. Vi er desuden vant til at løse opgaver nationalt såvel som internationalt. Vi har særlig fokus på Norden gennem knyttet bureaunetværk.

Martin Plambek

Presse/Kommunikation - MicroShade +45 52 11 11 25