Cykelløb - taler - musik og lagkage på Behandlingscenter Tjele

En dejlig augusteftermiddag var Behandlingscenter Tjele vært for Danmark Rundt 2017 - Team Bodenhoff, der cykler Danmark tyndt til fordel for Børnecancerfonden.

Rytterne blev mødt af mere end 200 blafrende hurraflag de sidste små 1000 meter ned til Langsødal. Og nede ved centret blev der taget imod med klapsalver og knipsende kameraer.

Tove og Knud Erik spillede rytterne ind på gårdspladsen, hvor der var dækket op ved langborde.

Centerleder, Jan Meincke, bød Danmark Rundt velkommen til Tjele og udtrykte sin glæde over, at rytterne for andet år i træk kommer forbi centret samtidig med, at han udtrykte håb om, at der igen i år kan blive samlet et stort beløb ind til Børnecancerfonden.

Borgmesterkandidat for Venstre i Viborg, Ulrik Wilbek, der var med til at tage imod rytterne kom i sin tale ind på frivillighed og gavmildhed. Særligt hæftede han sig ved det at kombinere motion med velgørenhed. Rytterne blev rost for at hive ni dage ud af kalenderen for at gøre noget godt for andre. "Men det smitter jo også af, når man gør noget godt for andre, får man det også godt selv," sluttede Ulrik Wilbek med at sige.

Initiativtager til løbet, Claus Bodenhoff, glædede sig over igen i år at kunne cykle rundt i landet - møde en masse forskellige mennesker og rejse midler til en god sag.

Efter talerne var der lakseroulade, flotte lagkager, masser af isvand og naturligvis også kaffe. Alt sammen blev nydt til tonerne af  Coldplay, Lars Lilholt, Anne Linnet og mange andre.

Behandlingscenter Tjele siger TAK for besøget og rigtig god tur videre rundt i landet.