Nyhed -

Boligejere kan nu bedømme deres ejendomsmægler på ny Bolig og Forbrugerportal Topmægler.DK

I Oktober 2012 kom der en ny undersøgelse af Ejendomsmæglerne foretaget af konkurrence og Forbrugerstyrelsen ( www.kfst.dk ) Denne gang udtalte ejendomsmæglerne at nu ville de forbedre deres image blandt forbrugerne - der placerer hele branchen som næstsidst ud af 49 markeder hvad angår tillid.

Topmægler ApS, et privat uafhængigt rådgivningsfirma for boligejere - der står over for at vælge ejendomsmægler til salg af deres bolig - giver nu ejendomsmæglerbranchen en håndsrækning: TOPMÆGLER.DK

Her kan enhver boligejer bedømme sin oplevelse med ejendomsmægler ved deres seneste boligsalg. På en enkel skala - udarbejdet efter anbefalingerne i ejendomsmæglingsrapporten sidste efterår -  kan boligsælger indsende via nettet sin vurdering af mægler til Topmægler hvad angår de vigtige parametre som forbrugerne lægger vægt på: Troværdighed, Markedsføring, Salgsevner, Lokalkendskab og Omkostninger, Topmægler vil senere visualisere bedømmelserne og skabe den efterlyste gennemsigtighed på markedet - til gavn for et mere effektivt boligmarked.

Alle boligejere i Danmark  vil få glæde af boligportalen. ALLE - Boligejere som Ejendomsmæglere - kan benytte Topmæglerportalen ( topmaegler.dk ) gratis, idet mæglere dog skal tegne et engangs-tilslutningsabonnement for kr. 1.000 kroner til brug ved driften af portalen, hvis de ud over at blive bedømt, vil have mulighed for at eksponere sig selv på portalen med en firmabeskrivelse.

Indtil 1. oktober 2013 tilbydes alle ejendomsmæglere i Danmark gratis løbende abonnement. Herefter skal en abonnementsordning - baseret på indhentning og behandling af bedømmelser til offentliggørelse for boligmarkedet - være med til at finansiere den nye forbruger og boligportal.

Alle bedømmelser fra boligejerne indtil 1. oktober 2013 vil alene indgå i et Videnkupon forløb mellem et Universitet og Topmægler ApS til udvikling af et ensartet og forbrugerorienteret bedømmelsessystem, der kan øge forbrugernes tillid til ejendomsmæglerbranchen fra en sidste plads som nr 48 ud af 49 markeder til en mere acceptabel placering.

Topmægler opfordrer alle boligejere, der har handlet bolig i 2012 og 2013 til at bidrage ved at afgive en bedømmelse, der ikke offentliggøres, men bidrager til innovation på markedet for ejendomsmægling.

Aarhus, den 11. april 2013

Topmægler ApS, Helsingforsgade 25, 8200 Aarhus N

Yderligere oplysninger hos Peter Hjortkjær Jørgensen, Direktør i Topmægler ApS tlf 3044 5254 eller mail@topmaegler.dk

• Erhverv