Cecilie Madsens læreplads blev hædre med diplom, blomster og chokolade og er nu med i opløbet om at blive Danmarks bedste læreplads.

Hair dé lux er årets læreplads 2018

Der er altid fyldt med kunder i den moderne frisørsalon Hair dé lux på Storegade i Grenå. Men i går eftermiddag var det en delegation fra Tradium, som var på plads for at overrække Ingrid Klausen prisen for årets lokale læreplads 2018.

”Jeg er meget beæret over både at være indstillet og vinde. Jeg er meget stolt af mine medarbejdere og det betyder meget for mig, at de har det godt og hele tiden kan videreudvikle sig selv og faget”, siger Ingrid Klausen, der er indehaver af Hair dé lux i Grenå samt to andre saloner i Rønde og Ryomgård.

Lyttende ører og åbne arme.

Netop muligheden for at udvikle sig, at noget af det Cecilie Madsen, der er frisørelev hos Tradium og Hair dé lux, har lagt vægt på i sin indstilling af lærepladsen.

”Allerede fra den første dag er jeg blevet mødt med lyttende ører og åbne arme. Derudover er oplever jeg, at der er stor fokus på min udvikling, og jeg synes, det er fedt, når vi står tre generationer sammen og brainstormer om nye ideer og teknikker”.

”Jeg oplever også, at der altid er opbakning omkring de veje, vi ønsker at gå. Fx da jeg blev konkurrencefrisør og skulle til VM. Jeg har fået stor opbakning, mulighed for ekstra træning og kurser. Salonen tager et stort ansvar for, at jeg hele tiden er opdateret og i udvikling, og det mener jeg er vigtigt for en elev”.

Cecilie fortæller også, at der naturligvis også bliver stillet krav den anden vej, og det trives hun med. Fx at man ikke sidder og hænger over sin mobiltelefon og giver den en ekstra skalle, når der er travlt.

Og så er der hele den sociale del og følelsen af at være en del af et fællesskab, som salonen er rigtig god til at dyrke.

”Vi møder altid en halv time før og får en kop kaffe sammen, og til fyraften mødes vi igen og reflekterer over dagen. Når der er fødselsdage, mødes vi i den afdeling, hvor fødselsdagsbarnet er. Ja og så elsker vi kage”, griner Cecilie.

Salon Hair dé lux er nu med i opløbet om at blive Danmarks bedste læreplads, hvor der kåres en vinder den 15. november i København af Danske Erhvervsskoler.

Erhvervsskolen Tradium er et uddannelsesmæssigt kraftcenter, som udbyder en lang række ungdoms-, voksen- og efteruddannelser inden for det merkantile og tekniske område: hhx, htx, eux, eud og AMU. Skolen beskæftiger 500 medarbejdere og underviser 3.200 årselever på syv adresser i Randers, Hobro og Pederstrup. Tradium har en vision om at være en internationalt orienteret og stærk partner for erhvervslivet samt en udviklende og attraktiv arbejdsplads med professionelle medarbejdere.Læs mere på tradium.dk